Jump to content
Anonym bruker

Miljøvennlig adventskalender

Recommended Posts

Anonym bruker

Når vi lagde adventskalender til førstemann ville vi spare naturen for alt gavepapiret. 

Jeg sydde en gavepose med julemotiv og snøring. Sagde 24 ringer/skiver av en vedkubbe, boret hull i og skrev tallene 1-24 på. 

Lagde ei plate med julepynt og 24 pinner på og krok til gaveposen, bare utvidet med krok for hvert barn. Og sydde pose med treskiver til hvert barn. 

Så før hver dag i kalendertiden legger jeg i morgendagens kalendergaver i posen og setter på dagens nummer på posen, henger på kroken på platen. Når barnet åpner gaven henges treskiven på pinne på platen. Så da ser de der progresjonen, at det blir fullere der for hver dag. Istedenfor at det minker en pakke hver dag som er mest vanlig. Pinnene er lange nok til at alle barna her kan henge sine numre opp. 

Kalendren kan brukes om igjen i alle år, masse søppel spart! Og mye tid på innpakking spart også. 

Anonymkode: a0820...850

Fortsetter under...

Anonym bruker

Gjenbruks kalender er veldig hyggelig, det har mine også. Har ikke sydd poser, men pakker i tekstil og med tekstilbånd, det blir pent og gjenbrukes hvert år.

Anonymkode: 7627f...eef

Anonym bruker

God ide. 😊👍

Min plan er å bruke barnematglassene. Skal male de i julefarger eller pynte de med juleservietter med decupache. 

Anonymkode: d34fa...ef2