Gå til innhold

Har truffet en flott fyr men føler ikke jeg har den rette magefølelsen. Hva gjør jeg..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er flott på mange områder og har veldig mye av det jeg ser i i en mann. Vi er kommet dithen at vi definerer oss som kjærester men jeg merker at noe inni meg sier at dette ikke er rett. Jeg merker også at jeg ikke har så lyst å si til andre at vi er kjærester for det er noe som stopper meg. 

Han har også noen ting som irriterer meg men det er det kanskje mulig å gjøre noe med etterhvert.

Er det den berømte magefølelsen som prøver å prate til meg? Og hvor mye stoler dere på magefølelsen? Åååå det er så vanskelig og tror jeg er skapt for å være singel, alt er mye lettere da😉

Anonymkode: 88abb...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stol på magefølelsen!

Og ikke start et forhold hvor du helt fra starten tenker at du må endre på hans irriterende sider for å få det til å fungere! Han skal ikke bli din perfekte kjæreste. Han enten er det eller ikke. Ikke i dette tilfeldet!

Anonymkode: 80c48...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen har en tendens til å stemme. Ut fra det du skriver så virker det som om du har problemer med å være i et forhold? Eller, kanskje å tro at du kan være det? Hvis det er slik så ville jeg ha spurt meg selv hva det er som gjør at du føler noe sier deg at dette ikke er rett for deg - og så vært helt ærlig med deg selv. Føler du han er "for flott for deg"? I så fall er det kanskje lettere for deg å henge deg opp i det som irriterer for å forberede deg på at dette kanskje ikke varer, og gjør småirritasjoner større enn de egentlig er? I så fall må du jobbe med deg selv og hvorfor du ev. føler du ikke er nok for ham.

Hvis du ikke har slike problemer, da tenker jeg du likevel skal spørre deg selv hvorfor du føler som du gjør. Er det ting han sier eller gjør, eller ikke sier eller gjør, som gjør at du ser små varsellamper? Eller er disse irritasjonene slikt man tolererer når du er forelsket, men som er større problemer når hverdagen kommer og store nok til å ikke være forenelig med et godt forhold for deg?

Jeg er ellers enig med første som svarte, hvis det er flere ting man føler den andre må endre for å kunne leve med ham, da er det som regel ikke riktig. Man kan ikke starte et samliv med å skulle endre den andre, det blir sjelden bra.

Vær ærlig med deg selv og finn ut hvor problemet ligger, om det er ting du sliter med, om det er noe ved ham som på sikt ikke vil være bra for deg, ev. en kombinasjon.

Anonymkode: 45ec6...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for oss å svare på, men du bør spørre dine nærmeste venninner, og be dem være ÆRLIGE. Er du kjent som en vannvittig kresen type? Hvis ja, så ville jeg gitt ham en sjanse. Du får "trening" i å være kjæreste med noen. Alle har ting som irriterer. Dersom du derimot ikke er kresen, ville jeg stolt på magefølelsen.

Min mest kresne venninne var singel fra hun var 18 år til hun var 36 år. Da var det svært, svært vanskelig for henne når hun endelig fikk kjæreste og delvis samboer. Hun har bodd alene i alle år og blitt vannvittig sær.

Anonymkode: 355ab...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Nei, jeg er ikke kjent for å være en vanvittig «kresen» dame og tenker heller ikke at han er «for god for meg».

Og er enig med dere i at det er et dårlig utgangspunkt å starte et forhold med å tenke at jeg ønsker forandring på noen ting... får gå litt i tenkeboksen😉

Anonymkode: 88abb...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svar! Nei, jeg er ikke kjent for å være en vanvittig «kresen» dame og tenker heller ikke at han er «for god for meg».

Og er enig med dere i at det er et dårlig utgangspunkt å starte et forhold med å tenke at jeg ønsker forandring på noen ting... får gå litt i tenkeboksen😉

Anonymkode: 88abb...397

Jeg er vel litt motsatt her - jeg tror ikke der fins perfekte mennesker og dermed ikke heller perfekte kjærester. Så når jeg blir kjent med en ny, er det alltid 1000 ting som holder meg tilbake. Heldigvis klarte jeg å se «gjennom» det og likevel satse, for han som ble min livspartner hadde også irriterende ting ved seg. Men hadde jeg latt det stoppe meg, ville jeg jo aldri ha fått denne store kjærligheten! 

Anonymkode: 2b607...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vel litt motsatt her - jeg tror ikke der fins perfekte mennesker og dermed ikke heller perfekte kjærester. Så når jeg blir kjent med en ny, er det alltid 1000 ting som holder meg tilbake. Heldigvis klarte jeg å se «gjennom» det og likevel satse, for han som ble min livspartner hadde også irriterende ting ved seg. Men hadde jeg latt det stoppe meg, ville jeg jo aldri ha fått denne store kjærligheten! 

Anonymkode: 2b607...02d

Han jeg giftet meg og fikk barn med syntes jeg aldri var irriterende eller teit en eneste gang i løpet av de 15 årene vi var sammen. 
Alle andre kjærester begynte jeg å irritere meg over, men ikke ham.

Anonymkode: 05e77...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han jeg giftet meg og fikk barn med syntes jeg aldri var irriterende eller teit en eneste gang i løpet av de 15 årene vi var sammen. 
Alle andre kjærester begynte jeg å irritere meg over, men ikke ham.

Anonymkode: 05e77...ec4

Å irritere seg er i stor grad et valg...

Anonymkode: 2b607...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å irritere seg er i stor grad et valg...

Anonymkode: 2b607...02d

Nja.... 

Anonymkode: c442f...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen din hvisker ikke til deg nå, den ROPER. Du vil ikke være sammen denne personen. Jeg tror egentlig du vet det selv, selv om  han er et «fornuftig» valg.

Anonymkode: 3b254...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...