Jump to content
Anonym bruker

Blir så deppa når mensen sommer.. hvordan slappe av?

Recommended Posts

Anonym bruker

Prøver å bli gravid igjen, etter spontanabort. Har ønsket et barn til i 6 år, men ikke hatt muligheten til å prøve å bli gravid før nå. 

Alle ber meg slappe av. Da blir kroppen mer mottakelig. 

Ja. Men hvordan? Uken før mensen kommer blir jeg hver eneste mnd så kvalm at jeg kaster opp, har kjempevonde pupper, blir oppblåst og kjempetrøtt. Blir gira og tror at jeg kanskje er gravid.. hele uka øker forventningene. Så kommer mensen. Jeg blir så lei meg.. 

Hvordan skal jeg ikke bli det? For noen mnd siden var jeg gravid. Vi skulle bli foreldre igjen. Vi så for oss og planla det nye livet vårt. Vi delte gleden med venner og familie.. så bare forsvant det. 

Jeg vil jo bare tilbake dit.. 😢

Anonymkode: 85c09...a5f

Fortsetter under...

Anonym bruker

Åå, kjære deg ts! Føler såå med deg! Skjedd meg 2 ganger på rad. Først SA i nov, da kom jo mensen. Så MA i januar og denne gangen trodde jeg virkelig at alt var bra. Hadde ikke en eneste dråpe med blod og det føltes som det gikk veien. Skulle være nesten i uke 12 (11+6) da vi var på tidlig ul siden jeg mistet måneden før. Fikk da beskjed om at det ikke var noe liv. Fikk så sjokk, jeg kunne ikke tro det. Var helt jævelig da jeg fikk med disse pillene som jeg skulle sette inn for å få det ut. Endte til slutt med utskrapning da engelen min nektet å komme ut selv etter flere pillerunder. Var så psykisk og fysisk nedkjørt at jeg ikke har ord. Gikk helt i kjelleren.

Har måtte få det ordentlig på avstand før jeg følte meg klar for å begynne å prøve igjen, og det var nå i sept. Følte på alle symptomene som du beskriver og var nesten sikker på at det gikk på første forsøk, men så kom mensen nå og jeg ble så skuffet🙁

Anonymkode: ab345...875

Anonym bruker
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åå, kjære deg ts! Føler såå med deg! Skjedd meg 2 ganger på rad. Først SA i nov, da kom jo mensen. Så MA i januar og denne gangen trodde jeg virkelig at alt var bra. Hadde ikke en eneste dråpe med blod og det føltes som det gikk veien. Skulle være nesten i uke 12 (11+6) da vi var på tidlig ul siden jeg mistet måneden før. Fikk da beskjed om at det ikke var noe liv. Fikk så sjokk, jeg kunne ikke tro det. Var helt jævelig da jeg fikk med disse pillene som jeg skulle sette inn for å få det ut. Endte til slutt med utskrapning da engelen min nektet å komme ut selv etter flere pillerunder. Var så psykisk og fysisk nedkjørt at jeg ikke har ord. Gikk helt i kjelleren.

Har måtte få det ordentlig på avstand før jeg følte meg klar for å begynne å prøve igjen, og det var nå i sept. Følte på alle symptomene som du beskriver og var nesten sikker på at det gikk på første forsøk, men så kom mensen nå og jeg ble så skuffet🙁

Anonymkode: ab345...875

Å nei så trist å høre :( kan ikke tenke meg hvor jævlig det måtte vært å gå gjennom.. 

Synes det er så innmari kjipt at det er så lenge mellom hver gang man kan ha blitt gravid. 4 uker føles ut som en evighet når man prøver og ønsker noe så sterkt. 

Trodde jeg skulle synes det var koselig å prøve å bli gravid, men synes egentlig det har blitt mest stressende. Er urolig og kjempesliten. Tenker så mye på det. Og det verste er at hvis jeg først blir gravid, er det jo fortsatt ikke sikkert.. lengter så utrolig masse ❤

Anonym bruker

Føler så med dere begge to! ❤️ Har mistet mange ganger selv, men det gikk til slutt og nå har jeg verdens fineste lille skatt. Ikke gi opp, hold ut, det blir deres tur også! 

Anonymkode: fc826...34a

Anonym bruker
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler så med dere begge to! ❤️ Har mistet mange ganger selv, men det gikk til slutt og nå har jeg verdens fineste lille skatt. Ikke gi opp, hold ut, det blir deres tur også! 

Så trist å høre at du mistet flere ganger.. synes det var ganske forferdelig den ene gangen hittil. 

Føler også at folk liksom skal bagatellisere det så innmari. Men det er kjempetøft. Selvom det er ganske vanlig. 

Hvor lang tid tok det før det satt? 

Anonym bruker

Tok vel 2 1/2 år fra vi startet å prøve til vi fikk baby, og ja, det er kjempetøft å miste. Når det skjer flere ganger, er det lett å miste håpet. Jeg begynte vel ikke å tro at vi faktisk skulle ha baby før jeg var over 24 uker på vei.

Annonse