Gå til innhold

Jeg er innkalt til intervju, men klarer pokker ikke å huske hvilken jobb det var!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må jo være tull,når noen inviterer til intervju enten via tlf eller mail så oppgir de jo hvilket firma de ringer/ sender mail fra og sier noe ala :du har søkt på en stilling hos oss som ..... og vi ønsker deg inn til intervju. 

Anonymkode: efdaa...1fc

Jeg fikk en Mail hvor det stod «kan du komme til intervju xx.xx klokken xx.xx» og signert daglig leder med firmalogo. 
 

Googlet firma og da ser jeg at de driver i en bransje jeg ikke har søkt jobb i. Sjekker de på Facebook og der står det at de driver med rekruttering. 
 

Lurer på om dette er et firma som har funnet meg et eller annet sted

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket rekrutteringsbyrå er det da?. Noen jobber aktivt med å hente inn kandidater gjennom f.eks CV basen på Finn.no

Mens andre selskaper jobber uten å finne egne kandidater gjennom search.

Anonymkode: ee8e4...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk en Mail hvor det stod «kan du komme til intervju xx.xx klokken xx.xx» og signert daglig leder med firmalogo. 
 

Googlet firma og da ser jeg at de driver i en bransje jeg ikke har søkt jobb i. Sjekker de på Facebook og der står det at de driver med rekruttering. 
 

Lurer på om dette er et firma som har funnet meg et eller annet sted

Anonymkode: 453db...6ec

Hvis du ikke har søkt på denne stillingen ville jeg ringt og hørt hvor de har funnet tak i deg og hvorfor de ønsker å intervjue deg. Jeg hadde ikke dratt på et intervju uten mer informasjon.

Anonymkode: a089f...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så sannsynlig at det er en headhunter. Har vært i slike prosesser selv, og da ringer/mailer de, presenterer seg og informerer om hvilket firma det er for og til hvilken stilling.

Anonymkode: 889dc...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 17.45, Anonym bruker skrev:

De anså det som positivt?

Anonymkode: 453db...6ec

Kanskje ikke positivt, men heller ikke negativt.

Anonymkode: 51cd2...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du lav utdannelse?

Anonymkode: d4733...9ec

Merkelig spørsmål, men nei.

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke det er så sannsynlig at det er en headhunter. Har vært i slike prosesser selv, og da ringer/mailer de, presenterer seg og informerer om hvilket firma det er for og til hvilken stilling.

Anonymkode: 889dc...d90

Dette stemmer nok ikke alltid. Kommer helt an på stilling og arbeidssted. Stillinger forholdsvis høyt i systemet, spesielt i aksjestyrte selskaper er de veldig forsiktig med å informere om

Anonymkode: 1041b...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...