Gå til innhold

Jeg er innkalt til intervju, men klarer pokker ikke å huske hvilken jobb det var!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sjekket firma på nett, men det er jo en bransje jeg aldri har hatt ønske om å jobbe i, så om jeg har søkt (kan ikke huske å ha søkt heller), så må det være kontoret det eller noe... 

Kan jeg starte intervjuet med å be de fortelle litt om jobben jeg skal gjøre sånn for å friske opp minnet mitt? Finner ikke mailen jeg har sendt med søknaden heller! 
 

Kan jo ikke stille totalt uforberedt heller.

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Au da, den var lei🥴 
 

Det er jo du som skal intervjues, så det vil kanskje virke litt rart om du tar styringen fra start ved å spørre om arbeidsoppgaver.

Kanskje du kan be de sende deg en kopi av søknaden din? Jeg ville ha forsøkt å lete litt til altså, for det gir dem jo fort et litt prematurt førsteinntrykk av deg😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke husker, er du vel heller ikke interessert i jobben? 

Bare å si at du ikke er interessert i jobben det? 

Altså avlyse intervjuet. 

Anonymkode: ecad3...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke husker, er du vel heller ikke interessert i jobben? 

Bare å si at du ikke er interessert i jobben det? 

Altså avlyse intervjuet. 

Anonymkode: ecad3...c71

Jeg har ikke hatt jobb siden jeg mistet den jeg hadde i juni, så jeg har sendt ca 80 søknader siden da. Kun på jobber jeg er interessert i. Men det er rett og slett blitt for mange og jeg har glemt å skrive ned noen av de også. Selvsagt er jeg interessert når jeg ikke har jobb og lever på dagpenger.

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få tilsendt utlysningsteksten. Si at du dessverre ikke printet den ut og vil stille godt forberedt. Jeg har selv gjort dette og fikk jobben.

Anonymkode: 51cd2...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Au da, den var lei🥴 
 

Det er jo du som skal intervjues, så det vil kanskje virke litt rart om du tar styringen fra start ved å spørre om arbeidsoppgaver.

Kanskje du kan be de sende deg en kopi av søknaden din? Jeg ville ha forsøkt å lete litt til altså, for det gir dem jo fort et litt prematurt førsteinntrykk av deg😬

Sist jeg var i intervju, så startet de med å fortelle om arbeidsplassen, så det kan jo være de gjør det her også😂

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Be om å få tilsendt utlysningsteksten. Si at du dessverre ikke printet den ut og vil stille godt forberedt. Jeg har selv gjort dette og fikk jobben.

Anonymkode: 51cd2...e20

De anså det som positivt?

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De anså det som positivt?

Anonymkode: 453db...6ec

Det trenger i hvert fall ikke være negativt. 

Må si jeg er imponert over innsatsen, åtti søknader er ikke verst!

Anonymkode: fae91...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger i hvert fall ikke være negativt. 

Må si jeg er imponert over innsatsen, åtti søknader er ikke verst!

Anonymkode: fae91...a27

Man må jo det om man ikke har jobb. Selv å ta en jobb man ikke er såååå interessert i et bedre enn å ikke ha jobb. 

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel enten søkt gjennom Finn, et annet system eller e-post? Sjekk nylige utlysninger fra denne bedriften og sjekk hvilket system de bruker. Du har garantert levert søknaden din gjennom samme system. Logg deg inn der og du finner alt.

Og så begynner du heretter med å lage én mappe per søknad, der du legger CV/søknadsbrev/notater osv.

Anonymkode: 7ade6...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops🙈 I denne situasjonen tror jeg egentlig bare jeg ville vært ærlig og svart med at du har søkt på så mange stillinger at du har mistet oversikten. Eller ta en spansk en og si at dokumentet du lagret alle jobbene du har søkt på er forsvunnet. Du har kun søkt på jobber du er interesserte i og er glad for å ha blitt kalt inn til intervju, men du lurer på hvilket firma og stilling dette er.

Endret av VBG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har vel enten søkt gjennom Finn, et annet system eller e-post? Sjekk nylige utlysninger fra denne bedriften og sjekk hvilket system de bruker. Du har garantert levert søknaden din gjennom samme system. Logg deg inn der og du finner alt.

Og så begynner du heretter med å lage én mappe per søknad, der du legger CV/søknadsbrev/notater osv.

Anonymkode: 7ade6...6a9

Jeg har et system på søknadene. Håndskrevet, men jeg klarer likevel ikke å finne dette firmaet. Mulig de har funnet meg på noe vis, men jeg anser det som lite sannsynlig.

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva får du opp når di googler nummeret?

Anonymkode: 84cb4...732

Jeg vet hva foretaket driver med. Jeg fikk spørsmål om intervju på mail, svarte at jeg selvsagt kommer på intervju, og så sjekket jeg foretaket. De driver i en bransje jeg garantert ikke har søkt på da jeg ikke kan utføre jobben med de helseproblemene jeg har. Men... det kan være at de har søkt etter noen på kontoret, ikke til de de driver med.

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Be om å få tilsendt utlysningsteksten. Si at du dessverre ikke printet den ut og vil stille godt forberedt. Jeg har selv gjort dette og fikk jobben.

Anonymkode: 51cd2...e20

Jeg gjorde det og ba om kopi av søknaden min. Den var skrevet inn i Visma så jeg hadde ikke kopi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, VBG skrev:

Ops🙈 I denne situasjonen tror jeg egentlig bare jeg ville vært ærlig og svart med at du har søkt på så mange stillinger at du har mistet oversikten. Eller ta en spansk en og si at dokumentet du lagret alle jobbene du har søkt på er forsvunnet. Du har kun søkt på jobber du er interesserte i og er glad for å ha blitt kalt inn til intervju, men du lurer på hvilket firma og stilling dette er.

Hallo man kan jo ikke si det! De skal tro at hun er skikkelig interessert i å jobbe nettopp for dem. Ikke at hun har søkt masse jobber men at ingen vil ha henne!

Anonymkode: 889dc...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Du kan også Google stillingsannonser fra firmaet. 

Ved googlesøk får jeg bare opp at de headhunter arbeidere. Mest til jobber jeg ikke kan gjøre grunnet helsen, men det kan være jeg har søkt også... ble skeptisk her jeg nå

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved googlesøk får jeg bare opp at de headhunter arbeidere. Mest til jobber jeg ikke kan gjøre grunnet helsen, men det kan være jeg har søkt også... ble skeptisk her jeg nå

Anonymkode: 453db...6ec

Headhunter? Er det et rekrutterings-/vikarbyrå?

Anonymkode: d6290...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hallo man kan jo ikke si det! De skal tro at hun er skikkelig interessert i å jobbe nettopp for dem. Ikke at hun har søkt masse jobber men at ingen vil ha henne!

Anonymkode: 889dc...d90

Jeg har troa på at man kommer lengst med ærlighet, jeg da. Hun kan da være kjempe interessert fordi om hun har mistet oversikten? Hva er ditt forslag da? Ser du ikke har gitt Ts noe tilbakemelding, såe🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hallo man kan jo ikke si det! De skal tro at hun er skikkelig interessert i å jobbe nettopp for dem. Ikke at hun har søkt masse jobber men at ingen vil ha henne!

Anonymkode: 889dc...d90

Jeg er enig. Jeg ville som arbeidsgiver tenkt at det var en grunn til at de 79 andre ikke hadde gitt henne et jobbtilbud. 

Rådet mitt er å møte opp med pokerfjeset, og bruke ører og øyne godt. Da kan du kanskje slippe unna med å ikke vite før du drar hjemmefra hva du har søkt på. 

Og heretter bør du lagre både annonser og søknader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Headhunter? Er det et rekrutterings-/vikarbyrå?

Anonymkode: d6290...b9a

Ikke etterhvert som står på adressen jeg har fått. Der står det at de har drept en annen bransje

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke etterhvert som står på adressen jeg har fått. Der står det at de har drept en annen bransje

Anonymkode: 453db...6ec

😱

Anonymkode: d6290...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😱

Anonymkode: d6290...b9a

Hahaha! De har en helt annen bransje😂😂

Anonymkode: 453db...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være tull,når noen inviterer til intervju enten via tlf eller mail så oppgir de jo hvilket firma de ringer/ sender mail fra og sier noe ala :du har søkt på en stilling hos oss som ..... og vi ønsker deg inn til intervju. 

Anonymkode: efdaa...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...