Gå til innhold

Hvordan kan jeg som mor være sikker på at jeg vinner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner en far som vant over mor

Anonymkode: 451f3...8ee

Ja, det skjer i 7 av 100 saker i Norge. Altså vinner mor i 93 % av sakene.

Så HI; du trenger ikke å være spesielt bekymret. Systemet hjelper mødre i de aller fleste tilfeller med å hindre barna normalt samvær med sin far.

Du er i godt lag. I Norge er det ca 60000 fedre som kjemper for mer likestilt samvær, men holdes tilbake av mor, fvk osv. Barna er de store taperne!

Anonymkode: decd4...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

"Hvordan kan jeg som mor være sikker på at jeg vinner?"

Selv om du som mor sitter på trumfkortet, kan du ikke være helt sikker på at du får medhold i å nekte barnet normalt samvær med sin far. Men mødre vinner over 90 % av slike saker, og til din fordel regnes fedre som sekundærforeldre i Norge. Så du har god sjans!

Husk bare at barn som vokser opp med unaturlig liten kontakt med sin far har over 50 % større sannsynlighet for å få psykiske problemer og begå selvmord.

Anonymkode: decd4...531

Det stemmer ikke. Jeg husker ikke det eksakte tallet i hodet akkurat nå, men det er ikke så veldig langt fra 50/50 fordeling mellom kvinner og menn i barnefordelinger nå, noe som er et høyere tall enn det var for noen år siden. De siste ti årene har det skjedd mye.

Anonymkode: c6a93...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det skjer i 7 av 100 saker i Norge. Altså vinner mor i 93 % av sakene.

Så HI; du trenger ikke å være spesielt bekymret. Systemet hjelper mødre i de aller fleste tilfeller med å hindre barna normalt samvær med sin far.

Du er i godt lag. I Norge er det ca 60000 fedre som kjemper for mer likestilt samvær, men holdes tilbake av mor, fvk osv. Barna er de store taperne!

Anonymkode: decd4...531

Vet du når de tallene er fra? Det er nok ikke tall fra etter 2015, men det kan godt hende det var sånn for 15 - 20 år siden.

Anonymkode: c6a93...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fordeler sjeldent 50/50 som løsning i retten. Barnets beste settes på agendaen, den forelderen som synes å kunne ivareta barnet best får hovedomsorg. Hver sak behandles for seg. Og jepp, de fleste som tildeles hovedomsorg er mødre. Enda er det slik at det i de fleste tilfeller er mor som setter seg og sitt til side for at barnet skal få det best mulig. Er mor uegnet får selvsagt far hovedomsorgen. Like så om far regnes som den basen barnet vil ha det best hos. Ikke tør å si det, men sånn er det. Oftest, men ikke alltid, legger mødre alt de har i å gi barnet et godt liv. Fedre synes å være hakket mere egosentrerte. 

Anonymkode: 5eace...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, så med andre ord har jeg ett ess i ermet. 

Anonymkode: 90453...ac5

Du har hvertfall barn som taper på alle fronter. 

Anonymkode: 62e6c...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekstremt tynne grunnlag å nekte samvær på. 
 
der lyser lang vei at du ikke vil slippe taket på barnet, og da syns jeg du skal være ærlig med det istedenfor å skylde på småting hos far. Hvor gammelt er barnet? (Mulig det står, men at jeg overså det) 

Er far en god far? Om du ser bort fra sandwich til middag? (Sønnen min og jeg hadde smågodt til middag forrige mandag) eller at han sov for lite en gang?

Anonymkode: b6a51...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...