Gå til innhold

Hvordan kan jeg som mor være sikker på at jeg vinner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fram å nekte far overnatting..  Fått flere brev med forslag men jeg er ikke enig. Saksmøter etter barneloven skrev at vi skulle ha begynt med overnatting for noen måneder siden. 

Kan dette skade min sak? 

Anonymkode: 90453...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere blitt enige om overnatting i saksforberedende møter? Hvorfor følger du det ikke? Enormt skadelig for saken din å ikke følge det dere blir enige om i retten. 

Anonymkode: 870c5...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være sikker på å vinne, det er mange hensyn å ta og det er ikke bare ditt syn som teller om det blir en rettssak.

Hva sakkyndige mener vil telle mest.

Anonymkode: 451f3...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ble skrevet i saksforberedende møte, men det er vel ikke det samme som rett? 

Anonymkode: 90453...ac5

Saksforberedende møter er møter retten har før hovedforhandling i barnefordelingssaker for å forsøke å komme til enighet før hovedforhandling. Å gå imot avtaler som er gjort der teller negativt, særlig om avtalene er etter anbefaling fra sakkyndig.

Anonymkode: 870c5...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips, ikke skriv at du som mor vinner. Det høres helt ærlig ikke bra ut.

Skriv og si at du håper på mest samvær/hovedomsorg. Det er ikke sikkert barna dine er enig i at du vinner.

Anonymkode: 9cc70...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Først: Hva er dine argument mot at barna ikke skal overnatte på samværene? Hva er barnas alder? Hvor mange overnattinger i måneden ble det foreslått/«vedtatt» i saksforberedende møte?

Med mindre barnevern etc oppfordrer deg til samværsnekt (nekt av overnstting) fordi de mener det er til skade for barnet, slik at du har en faglig kilde å vise til, ville jeg aldri kjørt over en fireslått avtale i påvente av rettssak. Det gjør at du risikerer å miste posisjon som den beste hovedforsørgeren. Den skal nemlig evne å samarbeide, legge til rette for samvær etc.

Anonymkode: 5eace...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter anbefalinger i følge alder er det anbefalt fre til søn. Og en natt uka utenom. Det er også det som ble sagt i møtet.. 

Jeg føler ikke far ser barnets behov. Gutten min er ikke klar til overnatting hos far. Kom hjem med full bleie feks en gang. Far gir også barnet en sandwich til middag og annen gang sov barnet bare halvparten av avtalt tid på dagsamvær. Derfor er jeg ikke for overnatting... 

Anonymkode: 90453...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse eksemplene holder altså ikke. Hva med å skrive noen forslag selv? Og du må nok fire på overnatting altså- med mindre det finnes tungtveiende årsaker til at dette ikke kan gjennomføres. En overnatting en eller to per uke en stund? I tillegg til dagsamvær en dag eller to. Med gradvis økning?

Anonymkode: ee0df...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler ikke far ser barnets behov. Gutten min er ikke klar til overnatting hos far. Kom hjem med full bleie feks en gang. Far gir også barnet en sandwich til middag og annen gang sov barnet bare halvparten av avtalt tid på dagsamvær. Derfor er jeg ikke for overnatting... 

Anonymkode: 90453...ac5

Bleia kan vel ha blitt full rett før far leverte, typ at han tisset mye i bilen?

Sandwich til middag er vel helt ok en gang i blant?

Barn sover ikke alltid nøyaktig like mange timer, så du kan faktisk ikke "avtale" med far hvor mange timer barnet skal sove. Noen ganger sover de mindre.

Jeg tror ikke disse argumentene vil holde vann og du gjør deg selv ingen tjenester. Dette er rett og slett ikke "nok".

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: ea467...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter anbefalinger i følge alder er det anbefalt fre til søn. Og en natt uka utenom. Det er også det som ble sagt i møtet.. 

Jeg føler ikke far ser barnets behov. Gutten min er ikke klar til overnatting hos far. Kom hjem med full bleie feks en gang. Far gir også barnet en sandwich til middag og annen gang sov barnet bare halvparten av avtalt tid på dagsamvær. Derfor er jeg ikke for overnatting... 

Anonymkode: 90453...ac5

Det høres ærlig talt ut som du ikke er klar for å slippe kontrollen mer enn at barnet ikke er klar for overnatting.

At barnet får en sandwich til middag, og har våknet etter halvparten av sovetiden han/hun pleier å ha er ikke grunn nok til å nekte samvær altså. Full bleie kan jo skje hele tiden, av og til har ungen full bleie også hos far, hos mormor, i barnehagen eller hos deg...

Om du nekter overnatting med dette grunnlaget vil du fremstå som kontrollerende og som en mamma som er vanskelig å samarbeide med, og det taler ikke til din fordel.

Anonymkode: 451f3...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette er ikke du eller far som bestemmer, hvis noen mener barnet er klar for samvær i helger og en natt i uka, bør du holde det, synes ikke det du kommer med er gode nok grunner til og nekte far det

Anonymkode: 2a2f7...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ingen vei HI. Beklager å si det. Hvorfor havner dere i retten egentlig? 
 

De tingene du nevner er ekstreme småtterier i barnefordeling. De vil ikke bli vektlagt ett sekund. 
 

Jeg har vært i retten selv.

Anonymkode: 0e32d...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du på sånn, er det stor sjanse for at far ender opp med hovedomsorgen og du samvær. Det oppfattes kun negativt at du går imot anbefalingene, samtidig som du fremstår som lite samarbeidsvillig og samværssabotør. 

Anonymkode: 174dc...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er hos far på dagtid noen dager i uken, så de samværene holdes på. Blir det fortsatt sett på som samværsabortasje? Jeg er med på det, bare ikke mer. 

Anonymkode: 90453...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Etter anbefalinger i følge alder er det anbefalt fre til søn. Og en natt uka utenom. Det er også det som ble sagt i møtet.. 

Jeg føler ikke far ser barnets behov. Gutten min er ikke klar til overnatting hos far. Kom hjem med full bleie feks en gang. Far gir også barnet en sandwich til middag og annen gang sov barnet bare halvparten av avtalt tid på dagsamvær. Derfor er jeg ikke for overnatting... 

Anonymkode: 90453...ac5

Herregud😂😂

Her er det ikke barnet som ikke er klart. Det er du som ikke kan løsrive deg. 

 

 

Anonymkode: 44180...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten er hos far på dagtid noen dager i uken, så de samværene holdes på. Blir det fortsatt sett på som samværsabortasje? Jeg er med på det, bare ikke mer. 

Anonymkode: 90453...ac5

Hvordan klarer du å nekte overnatting? Henter du bare barnet hos far på kvelden når det er der? Du bør følge rettens avgjørelse. Grunnlaget du vil nekte på er tynt. Og ja, det er samværssabotasje

Anonymkode: 46410...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at du har mer problemer og gi slipp på barnet enn han ikke kan sove over hos far, DETTE er dine behov..

 

Hadde satt barnet først, det gjør ikke du

Anonymkode: 2a2f7...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten er hos far på dagtid noen dager i uken, så de samværene holdes på. Blir det fortsatt sett på som samværsabortasje? Jeg er med på det, bare ikke mer. 

Anonymkode: 90453...ac5

Hvorfor er du ikke med på mer?

Ikke noe av det du har skrevet er gode nok grunner. Ergo gjenstår - hva er den egentlige årsaken til at du vil nekte barnet å overnatte med far?

Anonymkode: ecaae...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er du virkelig villig til å bli samværsforelder? For det er faktisk dit du er på vei...

Anonymkode: 1f754...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan kan jeg som mor være sikker på at jeg vinner?"

Selv om du som mor sitter på trumfkortet, kan du ikke være helt sikker på at du får medhold i å nekte barnet normalt samvær med sin far. Men mødre vinner over 90 % av slike saker, og til din fordel regnes fedre som sekundærforeldre i Norge. Så du har god sjans!

Husk bare at barn som vokser opp med unaturlig liten kontakt med sin far har over 50 % større sannsynlighet for å få psykiske problemer og begå selvmord.

Anonymkode: decd4...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidene forandrer seg nå. Ei venninne med to barn i barnehagealder endte opp med 50/50, som anbefalt av sakkyndig som en god løsning fordi «far måtte få en sjanse». At han er notorisk løgner og manipulator på grensa til psykopat, som snakker dritt om mor til barna og ikke har en rutine i livet sitt hadde ingenting å si. Han har ikke tatt et snev av ansvar for de barna så lenge de var sammen, men krevde likevel 50/50. Da min venninne ikke var enig i det ble hun fremstilt som vanskelig. Alt du legger fram om hvorfor en forelder er uegnet er ubrukelig med mindre du har skriftlig bevis for dine bekymringer. Ord mot ord. Ikke engang sms er bevis nok fordi «man kan tekste i affekt». 

Anonymkode: 98d5e...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Hvordan kan jeg som mor være sikker på at jeg vinner?"

Selv om du som mor sitter på trumfkortet, kan du ikke være helt sikker på at du får medhold i å nekte barnet normalt samvær med sin far. Men mødre vinner over 90 % av slike saker, og til din fordel regnes fedre som sekundærforeldre i Norge. Så du har god sjans!

Husk bare at barn som vokser opp med unaturlig liten kontakt med sin far har over 50 % større sannsynlighet for å få psykiske problemer og begå selvmord.

Anonymkode: decd4...531

Selv om mange mødre vinner kampen om hovedomsorg er det ikke lett å vinne en sak hvor du nekter far normalt med samvær altså, det skal veldig mye til å vinne en sak hvor mor nekter samvær, da skal det være bevis på at far ikke har omsorgsevne. De tingene som blir ramset opp her er ikke nok til det ihvertfall.

Jeg kjenner en far som vant over mor, han fikk hovedomsorgen og hun normalt samvær, annenhver helg og en dag i uka.

Anonymkode: 451f3...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...