Gå til innhold

Hvordan klare å se en fremtid med den jævla Aspergers diagnosen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som reiser ut har jobbet her hjemme først med nettverk, venner, livet her, alle de kjedelige oppgavene.

Du har selv sagt at du ikke har fortalt terapeuten din alt, hvordan du faktisk har det og hvor manisk du skriver på nettet og hvor mange tråder du faktisk oppretter.

Du må først få orden på deg selv, så kan du ha det å reise til utlandet som et langsiktig mål. Flytter du til storbyen eller utlandet vil ikke problemene dine forsvinne av seg selv. Men de kan forsvinne om du velger å ta tak i livet ditt her og nå.

Logg av fra alle forum for et par uker, kom deg ut, tren, vær aktiv, ikke la angsten hindre deg i å gå ut og treffe andre. Skaper du deg et liv der du bor nå så vil det kunne gi deg tryggheten til å komme deg videre senere.

Slutt å opprette mange tråder daglig slik du holder på nå, det bare forsterker manien din og det negative du da skaper for deg selv. Du er avhengig av nettet og å skrive negativt om deg selv, se på det som en hvilken som helst annen avhengighet og ta grep for å slutte med avhengigheten og manien din.

Anonymkode: f20f6...a0e

Men dette her er en liten bygd som jeg prøvde å passe inn i før. Jeg er ikke lenger noe interessert i det som er her. Hadde jeg vært fra storby hadde det vært mer enkelt. 

Utlandet som langsiktig mål? Kjedelig å bli 35-50 før man gjør noe!!:( alle unge årene går bort her. Jeg har jo bodd her. Men nå som jeg ikke er interessert i det jeg har her, jeg får det ikke til å bety noe :( tenker på tyrkeren og hvordan livet kunne vært i utlandet. Føler det er en seig tråd bak meg som drar meg tilbake hele tiden :( hvorfor må jeg være her igjen nå? Trodde tiden her var ferdig jeg :( jeg skulle jo egentlig aldri hit igjen 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette her er jo nesten på grensen til vrangforestillinger.

Hva er dette vissvasset om kjedelige ressurser? Nivå? Og hva er dette med «hvordan man oppfører seg mot naturen» i denne sammenhengen? 

Til slutt et lite tips som du skal få helt gratis. Hvis du vil ha en kjæreste fra andre siden av Atlanterhavet, vel da lønner det seg å ta seg en tur over nevnte dam. Sitter du i hjembygda og sutrer på internet da blir det svært lite kjæresterier. Både eksotiske og mindre eksotiske.

 

Anonymkode: 3f3a5...0f1

Kjedelige ressurser, da mener jeg folk dom må slave for alt annet. De får gjerne minstelønn. Lite penger= lite makt. Det er ofte slike med «ekstra utfordringer» som må ta til takke med en jobb de får. Altså det eneste de klarer er å være slaver for minstelønn. Folk som skaper eventyr er litt mer spennende. Ikke folk som aldri har råd til noe, og ikke har kunnskap 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette her er jo nesten på grensen til vrangforestillinger.

Hva er dette vissvasset om kjedelige ressurser? Nivå? Og hva er dette med «hvordan man oppfører seg mot naturen» i denne sammenhengen? 

Til slutt et lite tips som du skal få helt gratis. Hvis du vil ha en kjæreste fra andre siden av Atlanterhavet, vel da lønner det seg å ta seg en tur over nevnte dam. Sitter du i hjembygda og sutrer på internet da blir det svært lite kjæresterier. Både eksotiske og mindre eksotiske.

 

Anonymkode: 3f3a5...0f1

Men jeg skjønner ikke hvordan det går an! Hun er i Tyrkia hele tiden. Jeg må være i Norge. Skikkelig grått er det her. 

Hun har skaffet seg eget nettverk. Jeg er liksom bare i Norge. Er like kjedelig som resten av familien min. Og hun andre, som fikk seg kjæreste i Hellas , hun flyttet fra Amerika til han. Foreldrene tar fly for å besøke. I min verden er dessverre hele familien samlet i bygda :(((( vi trenger aldri dra langt vi

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du det de godt for, å skrive det samme om og om igjen på dette forumet? Føler du det hjelper deg på noe vis?

Anonymkode: 8a213...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du det de godt for, å skrive det samme om og om igjen på dette forumet? Føler du det hjelper deg på noe vis?

Anonymkode: 8a213...693

Hva skal jeg gjøre? Bør jeg reise alene et sted? Jeg gjør ingenting mens jeg venter på samtaletid e :( det er grusomt å Våkne dag etter dag og du har ikke noe å gå til

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at jeg ikke har inntekt demotiverte noe så kraftig!! Jeg har over 100.000, men ser ingen grunn til å unne meg noe når jeg ikke klarer noen ting. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men dette her er en liten bygd som jeg prøvde å passe inn i før. Jeg er ikke lenger noe interessert i det som er her. Hadde jeg vært fra storby hadde det vært mer enkelt. 

Utlandet som langsiktig mål? Kjedelig å bli 35-50 før man gjør noe!!:( alle unge årene går bort her. Jeg har jo bodd her. Men nå som jeg ikke er interessert i det jeg har her, jeg får det ikke til å bety noe :( tenker på tyrkeren og hvordan livet kunne vært i utlandet. Føler det er en seig tråd bak meg som drar meg tilbake hele tiden :( hvorfor må jeg være her igjen nå? Trodde tiden her var ferdig jeg :( jeg skulle jo egentlig aldri hit igjen 

Anonymkode: 00147...460

Atter en gang velger du å ikke ta til deg noe som helst av de rådene du blir fortalt.

Du vil ikke ha langsiktige mål. Neivel, du ser jo hvor godt det har fungert å ikke ta tak i problemene sine ordentlig tidligere. Og siden du fremdeles ikke orker å ta tak i problemene dine ordentlig nok, da risikerer du å ikke komme noen vei.

Du kan fornekte problemene dine herfra til evigheten, de forsvinner ikke av den grunn. DU må jobbe for å bli bra. Å sitte manisk på nettet og messe, det fører deg bare dypere ut i gjørma du hater så intenst.

Prøv noe nytt - ta til deg noen av alle de gode rådene du har fått.

Anonymkode: f20f6...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Atter en gang velger du å ikke ta til deg noe som helst av de rådene du blir fortalt.

Du vil ikke ha langsiktige mål. Neivel, du ser jo hvor godt det har fungert å ikke ta tak i problemene sine ordentlig tidligere. Og siden du fremdeles ikke orker å ta tak i problemene dine ordentlig nok, da risikerer du å ikke komme noen vei.

Du kan fornekte problemene dine herfra til evigheten, de forsvinner ikke av den grunn. DU må jobbe for å bli bra. Å sitte manisk på nettet og messe, det fører deg bare dypere ut i gjørma du hater så intenst.

Prøv noe nytt - ta til deg noen av alle de gode rådene du har fått.

Anonymkode: f20f6...a0e

Men HVA skal jeg? Reise utenlands? Alene? Det bare føles så ensomt, siden andre har kjærester og bor der...jeg føler jeg vandrer rundt som et spøkelse :( 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men HVA skal jeg? Reise utenlands? Alene? Det bare føles så ensomt, siden andre har kjærester og bor der...jeg føler jeg vandrer rundt som et spøkelse :( 

Anonymkode: 00147...460

Vær 100 % ærlig med terapeut, vis hvor ekstremt manisk du er i denne skrivingen din!!

Kom deg ut i dagslys hver dag, tren hver dag, press på dine egne grenser ved å møte andre mennesker, gjør noe positivt for noen rundt deg, begynn å lære deg noe nytt - hva som helst bare du bryter mønsteret du er i nå hvor du ligger hjemme og skriver manisk på nett og pleier angsten din ved å unngå alt og alle.

Men... dette har du jo sagt du ikke gidder. Da er alternativet å fortsette som du gjør nå og bli sykere.

Slutt å komme med alle innvendinger. Logg deg av nettet noen uker, les bøker, kom deg ut, vær fysisk aktiv, gjør ting for andre, lær deg noe nytt. Du kan hvis du vil!

Anonymkode: f20f6...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tenker jeg litt over.... han mannen har vært forelsket i ei fra øst Europa (hun er sammen med en annen) . De har så mye mer til felles enn meg og han. De er begge bymennesker. Jeg er fra et bittelite sted i Norge. Det gir så mange muligheter å være fra en by. Det er ikke langt til noe, og mange mennesker. Her jeg er fra er det bare de samme folka, ingen aktiviteter og det er dirkete et mareritt å planlegge reiser

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vær 100 % ærlig med terapeut, vis hvor ekstremt manisk du er i denne skrivingen din!!

Kom deg ut i dagslys hver dag, tren hver dag, press på dine egne grenser ved å møte andre mennesker, gjør noe positivt for noen rundt deg, begynn å lære deg noe nytt - hva som helst bare du bryter mønsteret du er i nå hvor du ligger hjemme og skriver manisk på nett og pleier angsten din ved å unngå alt og alle.

Men... dette har du jo sagt du ikke gidder. Da er alternativet å fortsette som du gjør nå og bli sykere.

Slutt å komme med alle innvendinger. Logg deg av nettet noen uker, les bøker, kom deg ut, vær fysisk aktiv, gjør ting for andre, lær deg noe nytt. Du kan hvis du vil!

Anonymkode: f20f6...a0e

Reise til et annet land da? Ikke Tyrkia i første omgang..

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misunner så de andre byfolka. De bor så nærme hverandre selv om de bor i by. de kan ta fly, noe få minutter med tog.

Til min bygd er det hjerne 8 timer med buss, eller 6 t med tog og da må buss videre og da må det klaffe , ellers må du få noen til å hente deg :( hater hvor jeg hører til :( jeg er liksom ikke slik som andre.

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, ms.science skrev:

Hvor kan man rapportere tråder? Denne personen må jo blokkeres fra tilgang til å fortsette å skrive.

Never mind, fant ut av det. Spurte om moderator kunne blokkere bruker herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre nå:( skal jeg ikke reise noe sted heller? Jeg har muligheten . Men jeg vet ikke om det gir noen glede...

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre nå:( skal jeg ikke reise noe sted heller? Jeg har muligheten . Men jeg vet ikke om det gir noen glede...

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjedelige ressurser, da mener jeg folk dom må slave for alt annet. De får gjerne minstelønn. Lite penger= lite makt. Det er ofte slike med «ekstra utfordringer» som må ta til takke med en jobb de får. Altså det eneste de klarer er å være slaver for minstelønn. Folk som skaper eventyr er litt mer spennende. Ikke folk som aldri har råd til noe, og ikke har kunnskap 

Anonymkode: 00147...460

«Jeg vil være rik, klok og populær uten egeninnsats, bli beundret av en eksotisk mann og leve et spennende og glamorøst jetset-liv fordi ...fordi jeg fortjener det!»

Det er ikke Aspergers som stopper deg, HI. Det er skjebnen, Gud eller virkeligheten som har skylda. Velkommen til planeten Jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pashla skrev:

«Jeg vil være rik, klok og populær uten egeninnsats, bli beundret av en eksotisk mann og leve et spennende og glamorøst jetset-liv fordi ...fordi jeg fortjener det!»

Det er ikke Aspergers som stopper deg, HI. Det er skjebnen, Gud eller virkeligheten som har skylda. Velkommen til planeten Jorda.

Det er nettopp dette som er irriterende og jeg klarer ikke være glad. Det er noe som går igjen hele tideb, at jeg må klare meg med det kjedelige og jeg er for talentløs til å klare å bryte det. Andre jenter kan innlede noe med noen fra et helt annet land, og jeg må liksom alltid tenke på det realistiske. Så kjedelig som mulig. 

Tenk om det fkaitks bare er forutbestemt at jreg ikke kan finne noen noen gang eller i det hele tatt klare noe. Er så lei av at jeg hele tiden har søik kjedelig skjebne. Han har ikke det, han er et storbymenneske der han har alle vennene sine. Jeg kjenner liksom ikke så mange i mitt distrikt og er ikke interessert heller. Det er kjedelig og grått og dystert. Og hele norge er så lite.

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp dette som er irriterende og jeg klarer ikke være glad. Det er noe som går igjen hele tideb, at jeg må klare meg med det kjedelige og jeg er for talentløs til å klare å bryte det. Andre jenter kan innlede noe med noen fra et helt annet land, og jeg må liksom alltid tenke på det realistiske. Så kjedelig som mulig. 

Tenk om det fkaitks bare er forutbestemt at jreg ikke kan finne noen noen gang eller i det hele tatt klare noe. Er så lei av at jeg hele tiden har søik kjedelig skjebne. Han har ikke det, han er et storbymenneske der han har alle vennene sine. Jeg kjenner liksom ikke så mange i mitt distrikt og er ikke interessert heller. Det er kjedelig og grått og dystert. Og hele norge er så lite.

Anonymkode: 00147...460

Hvor mange ganger må du skrive at du har lyst til å reise til Tyrkia? Du bestemmer selv hva du skal gjøre, gå på finn nå og søk på reise til Tyrkia.

Anonymkode: ca766...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp dette som er irriterende og jeg klarer ikke være glad. Det er noe som går igjen hele tideb, at jeg må klare meg med det kjedelige og jeg er for talentløs til å klare å bryte det. Andre jenter kan innlede noe med noen fra et helt annet land, og jeg må liksom alltid tenke på det realistiske. Så kjedelig som mulig. 

Tenk om det fkaitks bare er forutbestemt at jreg ikke kan finne noen noen gang eller i det hele tatt klare noe. Er så lei av at jeg hele tiden har søik kjedelig skjebne. Han har ikke det, han er et storbymenneske der han har alle vennene sine. Jeg kjenner liksom ikke så mange i mitt distrikt og er ikke interessert heller. Det er kjedelig og grått og dystert. Og hele norge er så lite.

Anonymkode: 00147...460

Og det må kanskje være skjebnen, når ei fra Brasil treffer sin, og så blir hun boende der. Det må være så sinnsykt kult! Du reiser på andre siden av kontinentet og trefffer noen, og det blir dere. 

Men så har du slike som meg da....som treffer noen, men familien som alle er samlet på samme kjedelige strdet, lnsker ikke dette. 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange ganger må du skrive at du har lyst til å reise til Tyrkia? Du bestemmer selv hva du skal gjøre, gå på finn nå og søk på reise til Tyrkia.

Anonymkode: ca766...b72

Nei. Jeg kommer nok til å bli trist 😢 men jeg ser på reiser til et annet sted

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg kommer nok til å bli trist 😢 men jeg ser på reiser til et annet sted

Anonymkode: 00147...460

Nei vel, det er ditt valg.

Anonymkode: ca766...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei vel, det er ditt valg.

Anonymkode: ca766...b72

Jammen hva dkal jeg der?? Hvordan kan man kose seg? Når man føler at man ikke hører til :((((( 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei vel, det er ditt valg.

Anonymkode: ca766...b72

Reise på tir ALENE? Føler ikke det er vanlig...

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reise på tir ALENE? Føler ikke det er vanlig...

Anonymkode: 00147...460

Det er ikke at du HAR det kjedelig, du ER kjedelig, og det kan du forandre! Spennende mennesker med spennende liv bryr seg ikke om hva som er «vanlig», eller hva andre vil tenke.

Anonymkode: bfe37...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...