Gå til innhold

Hvordan klare å se en fremtid med den jævla Aspergers diagnosen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men med den gjennomsyra negative holdningen din skinner igjennom, skjønner du. Ingen som vil ansette et så negativt menneske, det vil ødelegge arbeidsmiljøet totalt! Du tror kanskje du klarer å legge bort negativiteten under intervjuer, men der tar du nok grundig feil. Vil tro de merker det idet du kommer inn døra. 

Anonymkode: 24349...662

Hvordan da? Jeg klaget aldri på jobb, og jeg har heller ikke fått klager. Jeg husker for det meste bare positive ting . 

Jrg har jo blitt mere negativ nå som jeg er ledig

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg hører jo ikke til noe sted. Hva mener du med å endre syn? Bli fornøyd med der jeg er, det lille jeg kan klare og at man bare må ta til takke med alt pga Aspergers? Jeg kommer jo til intervjuer. Men etter det går det ikke. Jeg kommer på 5 av 8 intervjuer

Anonymkode: 00147...460

Du har fått forklaringer og svar på dette minst hundre ganger på ulike forum, du nekter å ta til deg noen av svarene - så hvorfor fortsetter du å spørre om det samme?

Kan tenke meg at du heller ikke var helt ærlig med terapeuten nå i siste time?

Du må begynne å ta ansvar for deg selv og ditt eget liv og vise terapeuten hvor manisk og opphengt du er, hvis ikke kommer du ingen vei.

Anonymkode: f20f6...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ganger spurt om hvilke interesser du har, uten å få svar. Hvis du bruker tid på interessene dine, får du energi. Jeg er sikker på at du har minst en interesse. 

Du må finne ut av hva som gjør deg glad og hva som gir deg energi. Da kan du bruke tiden på det. 

Anonymkode: 09b84...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sr Antony Hopkins, Courtney love, Greta Turberg, Paddy Considine, Dan Harmon og Tara Palmer Tomkinson er noen av mange kjente navn med Asperger. Tror du disse går rundt og tenker for en hindring diagnosen deres er? 
 

Skjerpings frøken, den eneste hindringen for din egen suksess er du selv...

Anonymkode: 38500...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sr Antony Hopkins, Courtney love, Greta Turberg, Paddy Considine, Dan Harmon og Tara Palmer Tomkinson er noen av mange kjente navn med Asperger. Tror du disse går rundt og tenker for en hindring diagnosen deres er? 
 

Skjerpings frøken, den eneste hindringen for din egen suksess er du selv...

Anonymkode: 38500...ad6

Har ikke han sjakk-fyren det også, husker ikke hva han heter i farta. 

Anonymkode: cd662...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser på andre som også var litt annerledes på skolen jeg gikk. De er jo enten uføre, evig arbeidssøkere, eller i skikkelig lavtlønnsjobbet. Det er altså folk av dårlig kvalitet. 

Anonymkode: 00147...460

Fy faen for noen holdninger. 

Seriøst - Aspergers er ditt MINSTE problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pashla skrev:

Fy faen for noen holdninger. 

Seriøst - Aspergers er ditt MINSTE problem. 

Er det feil å se ned på tidligere mobbere? 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Pashla her, det er ikke Asperger-diagnosen din som er i veien, den kan være en vanvittig ressurs hvis den blir kanalisert riktig. 

Du virker som å ha kjørt deg helt fast i dine egne tanker, du trenger noen som rister skikkelig i deg. Får du profesjonell hjelp? 

Anonymkode: 3bd4e...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det feil å se ned på tidligere mobbere? 

Anonymkode: 00147...460

 

15 minutter siden, Pashla skrev:
  17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser på andre som også var litt annerledes på skolen jeg gikk. De er jo enten uføre, evig arbeidssøkere, eller i skikkelig lavtlønnsjobbet. Det er altså folk av dårlig kvalitet. 

 Anonymkode: 00147...460

Er det disse du mener var tidligere mobbere? 

Anonymkode: 38500...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

Er det disse du mener var tidligere mobbere? 

Anonymkode: 38500...ad6

Ja. Altså... du har de gjennomsnittlige. Noen har funnet jobber de trives i, noen tok høy utdannelse. De som skiller mest ut positivt, har tatt veldig høye utdannelser. De som skiller seg ut negativt, de verste mobberne (2 pers) og ei som var venninna f.eks men så ustabil og usikker at hun begynte å baksnakke meg , trodde jeg la meg etter typen hennes uten at jeg kjente han og ble sur om jeg ikke inviterte henne til hver bidige gang, er enten evig jobbsøkere, eller havner i lavtlønnsyrker 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Altså... du har de gjennomsnittlige. Noen har funnet jobber de trives i, noen tok høy utdannelse. De som skiller mest ut positivt, har tatt veldig høye utdannelser. De som skiller seg ut negativt, de verste mobberne (2 pers) og ei som var venninna f.eks men så ustabil og usikker at hun begynte å baksnakke meg , trodde jeg la meg etter typen hennes uten at jeg kjente han og ble sur om jeg ikke inviterte henne til hver bidige gang, er enten evig jobbsøkere, eller havner i lavtlønnsyrker 

Anonymkode: 00147...460

Men du er jo uansett litt «finere» og bedre enn dem, og fortjener litt bedre enn dem, for uføretrygd og lavtlønnsyrker er litt under din verdighet. 

Jaja, du kan jo hygge deg med at de som mobbet er ulykkelige i dag, da. Skadefryd er sikkert deilig, men det endrer jo ikke så mye på ditt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Altså... du har de gjennomsnittlige. Noen har funnet jobber de trives i, noen tok høy utdannelse. De som skiller mest ut positivt, har tatt veldig høye utdannelser. De som skiller seg ut negativt, de verste mobberne (2 pers) og ei som var venninna f.eks men så ustabil og usikker at hun begynte å baksnakke meg , trodde jeg la meg etter typen hennes uten at jeg kjente han og ble sur om jeg ikke inviterte henne til hver bidige gang, er enten evig jobbsøkere, eller havner i lavtlønnsyrker 

Anonymkode: 00147...460

Hvorfor tror du at andre med Asperger klarer å nå høyt og ha ett spennende liv? Mens du kun ser på det som en hindring og unnskyldning til å sitte og sutre. 

Anonymkode: 38500...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her har du fått mye triste svar. Håper du siler bort de mest ufine.

Raushet og støtte folkens? Det går an å være uenig på en hyggelig måte. 

Anonymkode: 5aacc...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Pashla skrev:

Men du er jo uansett litt «finere» og bedre enn dem, og fortjener litt bedre enn dem, for uføretrygd og lavtlønnsyrker er litt under din verdighet. 

Jaja, du kan jo hygge deg med at de som mobbet er ulykkelige i dag, da. Skadefryd er sikkert deilig, men det endrer jo ikke så mye på ditt eget liv.

Hæ??? Jeg vet at det ikke endrer mitt liv. Ikke om de hadde vært rike heller. Men man ser at det går et mønster hos folk som skiller seg ut negativt. Vi alle har altså havnet utenfor eller nedenfor på en eller annen måte. 

Mer det ikke fint at jeg anser meg som «finere» enn dem da? Var verre da jeg beundret dem, ville være litt slik og være venner med dem. Er litt fascinerende det der. Når du blir «bedre» enn noen så er det nesten dårlig gjort mot dem. 

Jeg var på en måte på tur til å få livet jeg hadde sett for meg. Men det er som om jeg har energier rundt meg som stenger for, så måtte jeg tilbake til et slik kjedelig liv som dem lever...

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du at andre med Asperger klarer å nå høyt og ha ett spennende liv? Mens du kun ser på det som en hindring og unnskyldning til å sitte og sutre. 

Anonymkode: 38500...ad6

De fleste med Asperger gjør da ikke det? 

Anonymkode: 00147...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var på en måte på tur til å få livet jeg hadde sett for meg. Men det er som om jeg har energier rundt meg som stenger for, så måtte jeg tilbake til et slik kjedelig liv som dem lever...

Anonymkode: 00147...460

De energiene er ikke «rundt» deg. De kommer FRA deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, her har du fått mye triste svar. Håper du siler bort de mest ufine.

Raushet og støtte folkens? Det går an å være uenig på en hyggelig måte. 

Anonymkode: 5aacc...921

Har du lest de andre trådene denne personen har startet her inne? Mulig folk begynner å bli EN SMULE lei! Hun får masse gode råd osv., men VIL ikke høre!!! Det virker som om hun VIL ha det fælt. 

Anonymkode: f659f...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste med Asperger gjør da ikke det? 

Anonymkode: 00147...460

Hva har det med saken å gjøre? Det eneste dette beviser er at det er ikke diagnosen som er hindringen for å nå frem og opp. Det er kun du selv...

Anonymkode: 38500...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskriv drømmelivet ditt? Som hadde vært der om ikke du var lenket fast i en diagnose og undertrykket av dårlige energier? 

Anonymkode: 4bffb...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei, her har du fått mye triste svar. Håper du siler bort de mest ufine.

Raushet og støtte folkens? Det går an å være uenig på en hyggelig måte. 

Anonymkode: 5aacc...921

Man snakker ikke om «mennesker av lav kvalitet».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han der incellen i Canada som kjørte ned og drepte en rekke kvinner hadde Asperger.

Bare tenkte det kanskje var interessant å vite.

Anonymkode: f1863...48c

På lik linje med at folk uten diagnose har gjort tilsvarende og verre ting. 
 

Atter ett eksempel på at den eneste som styrer fremtiden vår er oss selv. 

Anonymkode: 38500...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo jeg. 

Anonymkode: 00147...460

Ja, da har du et holdningsproblem du må ta tak i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo jeg. 

Anonymkode: 00147...460

Igjen viser du at det ikke er Aspergerdiagnosen din som er problemet ditt.

Anonymkode: f20f6...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På lik linje med at folk uten diagnose har gjort tilsvarende og verre ting. 
 

Atter ett eksempel på at den eneste som styrer fremtiden vår er oss selv. 

Anonymkode: 38500...ad6

Ingen har noensinne gjort noe ondt fordi de ikke hadde diagnose.

Anonymkode: f1863...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...