Gå til innhold

Jeg får så mye ADRENALIN AT JEG BLIR SYK


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får vondt i hjertet, vondt i "alle vener i kroppen", kjennes det ut som. Hvis noe provoserer meg nok. Kjenner det går sekunder, så skiller kroppen ut så mye adrenalin at jeg skjelver, kan nesten ikke bruke fingrene for de bare rister... Pulsen er kjempehøy, jeg blir svimmel og ser sorte prikker i øynene, vanskelig å fokusere med øynene. Føles som jeg holder på å besvime (kan man det av adrenalin?). 

Men hvorfor ER jg sånn og hva kan jeg gjøre for å slippe det? 

Anonymkode: 7caa9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lære stressmestring kanskje? 

Anonymkode: f3633...46c

Ja... Men altså, jeg er håpløs

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sinnemestringskurs 

Anonymkode: 87273...d7a

Det er de akutte reaksjonene jeg ikke evner å styre. Jeg går jo ikke rundt og slår folk, jeg blir bare stressa av intriger eller problemer 

Anonymkode: 7caa9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som et angst-anfall

Anonymkode: 692c4...445

Hva hjelper?

Anonymkode: 7caa9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sier "provosert", mener du at du blir sint, lei deg, stresset eller noe annet? Det er ikke vanlig å bli provosert så ofte.

Du bør snakke med fastlegen om dette. Du trenger enten hjelp til stressmestring/følelsesregulering, eller sinnemestring. Det er mye hjelp å få! Men du må belage deg på å øve mye, og at det kan ta tid å bli mye bedre.

Slik som du beskriver har jeg bare blitt noen ytterst få ganger i livet, og da i ganske ekstreme situasjoner.

Anonymkode: 7f1d8...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du sier "provosert", mener du at du blir sint, lei deg, stresset eller noe annet? Det er ikke vanlig å bli provosert så ofte.

Du bør snakke med fastlegen om dette. Du trenger enten hjelp til stressmestring/følelsesregulering, eller sinnemestring. Det er mye hjelp å få! Men du må belage deg på å øve mye, og at det kan ta tid å bli mye bedre.

Slik som du beskriver har jeg bare blitt noen ytterst få ganger i livet, og da i ganske ekstreme situasjoner.

Anonymkode: 7f1d8...01b

Så ofte? Hvor ofte mener du :P

Det jeg reagerte nå er et skriv med tanke på en mobbesak vi har vært gjennom. Jeg har GRUNN til å reagere, men jeg reagerer fysisk mer enn andre jeg kjenner på slikt. 

Anonymkode: 7caa9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det det være at du har for mye cortisol? Kroppens eget stresshormon. Det høres ikke for meg ut som om du blir direkte sint heller, og da har ikke sinnemestringskurs mye for seg..

Går du på noen type kortisonpreparat? 
 

Første steg for å få hjelp/bli bedre er uansett fastlegen, så start der, for det skal absolutt ikke være sånn, uansett grunn til reaksjonen.

Anonymkode: 6a000...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hjelper?

Anonymkode: 7caa9...d4e

Stressmestring 

Anonymkode: f3633...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan det det være at du har for mye cortisol? Kroppens eget stresshormon. Det høres ikke for meg ut som om du blir direkte sint heller, og da har ikke sinnemestringskurs mye for seg..

Går du på noen type kortisonpreparat? 
 

Første steg for å få hjelp/bli bedre er uansett fastlegen, så start der, for det skal absolutt ikke være sånn, uansett grunn til reaksjonen.

Anonymkode: 6a000...24b

Ja, det kan jo være? Vet ikke helt. Nei, jeg blir ikke direkte sint, jeg blir opprørt/stresset. Det skjer ikke alltid, men innimellom. Idag er det første dagen det skulle "så lite til", jeg ble redd for hjerteinfarkt eller noe jeg (har hatt mange blodpropper før). 

Jeg tror fastlegen bare sier angst liksom.

Anonymkode: 7caa9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stressmestring 

Anonymkode: f3633...46c

Det har jeg prøvd i snart 4år

Anonymkode: 7caa9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan jo være? Vet ikke helt. Nei, jeg blir ikke direkte sint, jeg blir opprørt/stresset. Det skjer ikke alltid, men innimellom. Idag er det første dagen det skulle "så lite til", jeg ble redd for hjerteinfarkt eller noe jeg (har hatt mange blodpropper før). 

Jeg tror fastlegen bare sier angst liksom.

Anonymkode: 7caa9...d4e

Si til fastlegen at dette ikke er noe nytt, og det virker ikke som angst for deg! Spør rett ut om det kan være at du produserer for mye av adrenalin eller kortisol og on dette er noe de kan teste for.

Angst er gjerne mer «vilkårlig» enn det du forklarer, det kan ramme når som helst, og helt uten grunn. Dine reaksjoner kommer etter du opplever noe som de fleste av oss ville reagert på eller blitt litt stresset/opprørt av, men det virker som kroppen din ikke har noen stigning/variasjon når det kommer til stress, den går liksom rett opp til toppen av det med en gang.

Skulle du ha for mye, eventuelt for lite, kortisol er det noe som må tas tak i, det er virkelig ikke bra for kroppen å gå slik for lenge!

Anonymkode: 6a000...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Si til fastlegen at dette ikke er noe nytt, og det virker ikke som angst for deg! Spør rett ut om det kan være at du produserer for mye av adrenalin eller kortisol og on dette er noe de kan teste for.

Angst er gjerne mer «vilkårlig» enn det du forklarer, det kan ramme når som helst, og helt uten grunn. Dine reaksjoner kommer etter du opplever noe som de fleste av oss ville reagert på eller blitt litt stresset/opprørt av, men det virker som kroppen din ikke har noen stigning/variasjon når det kommer til stress, den går liksom rett opp til toppen av det med en gang.

Skulle du ha for mye, eventuelt for lite, kortisol er det noe som må tas tak i, det er virkelig ikke bra for kroppen å gå slik for lenge!

Anonymkode: 6a000...24b

Det er sånn det er ja, jeg går helt til toppen. Jeg vet at det kan ligge angst som et problem i bakgrunnen der, at kroppen hele tiden er i beredskap (fight or flight). Men ja... Jeg bør kanskje be om blodprøve for å undersøke adrenalin/kortisol. En av mine foreldre hadde feil med kortisol.

Anonymkode: 7caa9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎10‎.‎2019 den 14.39, Anonym bruker skrev:

Si til fastlegen at dette ikke er noe nytt, og det virker ikke som angst for deg! Spør rett ut om det kan være at du produserer for mye av adrenalin eller kortisol og on dette er noe de kan teste for.

Angst er gjerne mer «vilkårlig» enn det du forklarer, det kan ramme når som helst, og helt uten grunn. Dine reaksjoner kommer etter du opplever noe som de fleste av oss ville reagert på eller blitt litt stresset/opprørt av, men det virker som kroppen din ikke har noen stigning/variasjon når det kommer til stress, den går liksom rett opp til toppen av det med en gang.

Skulle du ha for mye, eventuelt for lite, kortisol er det noe som må tas tak i, det er virkelig ikke bra for kroppen å gå slik for lenge!

Anonymkode: 6a000...24b

Dette!

Anonymkode: 5a737...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, du kjenner jo bare at du lever! Men forstår at det kan være slitsomt i lengden.

Det er definitivt ikke angstanfall, som noen her nevner. 

Anonymkode: a264b...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...