Gå til innhold

Å si fra om når jeg mener at folk trår over en grense...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et senter for naturterapi. Er selvstendig næringsdrivende (fotsoneterapi og massasje) og har egne kunder, men leier lokaler av hun som styrer senteret. 

Da jeg begynte her så tok jeg over et par kunder fra en annen leietaker, som bestyrer ikke heller ønsket å ha lenger. Det har vært veldig klart at dette ble mine private kunder og mitt ansvar og at senteret hadde gitt denne kunden til meg.

Nå er det endel uroligheter på senteret, blant noen av oss som leier lokaler her. Bestyrer er noe manipulerende (veldig) og prøver å ha kontroll på alt og alle, selv om hun ikke har noe med dette. Jeg har sagt opp plassen min og slutter her i desember - og har planer om å ta med meg mine private kunder til et annet sted. Det tror jeg bestyrer ønsker å hindre (men lovlig sett kan hun ikke det)

En av de kundene jeg tok over, ble lagt inn på psykatrisk sykehus og har vært borte ca 6 mnd. Jeg har hatt jevnlig kontakt med henne da hun ønsker å komme tilbake til meg, og behandlingen. Så fikk jeg vite i går at bestyrer har ringt denne kunden "for å høre hvordan hun har det". Da kunden er relativt påvirkelig, så syntes hun den oppmerksomheten kun var hyggelig. Jeg derimot VET at det kun var for å snoke, for å se om jeg allerede har flyttet henne til min nye arbeidsplass (som hun ikke vet hvor er) og jeg setter IKKE pris på at hun ringer mine kunder på den måten. Det var garantert ikke av bekymring for kunden, da hadde hun ringt mye tidligere mens kunden var syk og fraværende.

Jeg ønsker å formidle dette til bestyrer, at jeg skal ha meg frabedt at hun ringer mine kunder (selv om det var tidligere kunder av senteret og at bestyrer kjenner kunden noe). Det er helt uakseptabelt at hun gjør dette i første omgang, men hun burde også ha gitt beskjed til meg om dette. Jeg føler at hun bare tråkker på mine rettigheter og trår over grenser som hun burde visst bedre å overholde. 

Hva synes dere? Bør jeg si fra, eller la det koke bort i hele denne grøtsuppa som er blitt her på senteret ?

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hun gjør er ikke ulovlig. Strømselskap ringer ikke meg fordi de er bekymret for meg, men for å få meg som kunde. Det er ikke uakseptabelt. Det er vanlig. Alle vil ha kundene og konkurransen er stor. Det er til syvende og sist kundens valg om de blir med deg eller om de blir der de er. Du har ikke noe med det å gjøre

Anonymkode: 1595e...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel enig med hun over.

Samtidig som jeg synes det er over kanten at naturterapeuter ringer en som er innlagt på psykiatrisk! 🤮

Anonymkode: 946b8...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det hun gjør er ikke ulovlig. Strømselskap ringer ikke meg fordi de er bekymret for meg, men for å få meg som kunde. Det er ikke uakseptabelt. Det er vanlig. Alle vil ha kundene og konkurransen er stor. Det er til syvende og sist kundens valg om de blir med deg eller om de blir der de er. Du har ikke noe med det å gjøre

Anonymkode: 1595e...90c

Nja, ikke ulovlig kanskje, det er jeg enig i. Men saken er at bestyrer ikke vil ha flere kunder selv, hun har nok å gjøre, samt at hun har en mye høyere pris enn meg, så denne kunden kan uansett ikke bytte til henne da hun har en spesialpris pga uførhet. Så jeg synes det er respektløst av bestyrer å ringe mine kunder, uansett grunn, uten å si det til meg.

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En helt annen ting er at du er veldig lett å identifisere.

Anonymkode: 3a3ee...0ec

Hehe, det tror jeg neppe, men hvis du vil prøve så værsågod!

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vel enig med hun over.

Samtidig som jeg synes det er over kanten at naturterapeuter ringer en som er innlagt på psykiatrisk! 🤮

Anonymkode: 946b8...4c6

Øh, jeg har aldri sagt at jeg ringte henne mens hun var innlagt!! Kunden har tatt regelmessig kontakt med meg, vi snakker et par ganger ila den tiden hun har vært borte, men hun var ikke innlagt mer enn én måned. Skulle jeg IKKE svart henne mener du?
Jeg har et personlig kundeforhold til henne, og jeg er ganske sikker på at hun setter pris på oppfølgingen hun får fra meg. Jeg har ikke prøvd å kurere sykdommen hennes, kun tilby den tjenesten jeg tilbyr når og om hun er klar til å komme tilbake.

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vel enig med hun over.

Samtidig som jeg synes det er over kanten at naturterapeuter ringer en som er innlagt på psykiatrisk! 🤮

Anonymkode: 946b8...4c6

Det tenkte jeg og, det kan vel ikke være normalt å gjøre. Jeg lurer og på hvordan bestyrer i det hele tatt kan vite hvor denne pasienten er innlagt

Anonymkode: 1be77...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og, det kan vel ikke være normalt å gjøre. Jeg lurer og på hvordan bestyrer i det hele tatt kan vite hvor denne pasienten er innlagt

Anonymkode: 1be77...ad3

HI

Kunden har da mobil. Jeg fikk en melding av henne om at hun hadde lagt seg inn, jeg svarte henne og sa at vi kunne høres når hun hadde det bedre og ba henne ta kontakt. Ingen har ringt etter henne mens hun var innlagt. Fint om alle kunne lese det som står og ikke anta det de tror.

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Kunden har da mobil. Jeg fikk en melding av henne om at hun hadde lagt seg inn, jeg svarte henne og sa at vi kunne høres når hun hadde det bedre og ba henne ta kontakt. Ingen har ringt etter henne mens hun var innlagt. Fint om alle kunne lese det som står og ikke anta det de tror.

Anonymkode: 41f87...9e6

Du skrev jo at bestyrer hadde ringt din kunde som ble lagt inn på psykatrisk sykehus og har vært borte ca 6 mnd😉

Anonymkode: 74000...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skrev jo at bestyrer hadde ringt din kunde som ble lagt inn på psykatrisk sykehus og har vært borte ca 6 mnd😉

Anonymkode: 74000...f55

Hi

Jeg skrev at hun hadde vært innlagt, ja, og borte fra min behandling i seks måneder, men ikke innlagt i seks måneder - det var kun din tolkning. Hvis du hadde lest hele tråden så ser du at jeg har presisert dette klart og tydelig, da det muligens var noe uklart i første innlegg. 🙄

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Jeg skrev at hun hadde vært innlagt, ja, og borte fra min behandling i seks måneder, men ikke innlagt i seks måneder - det var kun din tolkning. Hvis du hadde lest hele tråden så ser du at jeg har presisert dette klart og tydelig, da det muligens var noe uklart i første innlegg. 🙄

Anonymkode: 41f87...9e6

Det så jeg, men at folk misforsto før du presiserte var ikke rart. Og det er jo ikke du som blir kritisert, det er bestyrer 😉

Anonymkode: 74000...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det så jeg, men at folk misforsto før du presiserte var ikke rart. Og det er jo ikke du som blir kritisert, det er bestyrer 😉

Anonymkode: 74000...f55

Uansett, saken var ikke om dette.

Ps. Jeg følte det som kritikk av begge, da jeg også har hatt kontakt, men my bad kanskje.

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uansett, saken var ikke om dette.

Ps. Jeg følte det som kritikk av begge, da jeg også har hatt kontakt, men my bad kanskje.

Anonymkode: 41f87...9e6

Jeg tolket det som omsorg fra din side men overtramp fra bestyrer sin side iallfall 😊 Og synes uansett du kan si fra til bestyrer at det var et overtramp og at hun ikke har noe med å kontakte dine kunder. Om det så er lovlig så får hun jo iallfall si til dem at hun ringer for å prøve å overta dem. Jeg hadde stusset om jeg fikk telefon fra kollegaen til behandleren min som «lurte på hvordan jeg hadde det» 🙄 

Anonymkode: 74000...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Kunden har da mobil. Jeg fikk en melding av henne om at hun hadde lagt seg inn, jeg svarte henne og sa at vi kunne høres når hun hadde det bedre og ba henne ta kontakt. Ingen har ringt etter henne mens hun var innlagt. Fint om alle kunne lese det som står og ikke anta det de tror.

Anonymkode: 41f87...9e6

Men kommentaren min gjaldt jo ikke deg, men bestyrer. Du skrev at bestyrer har ringt henne, og det var det jeg reagerte på siden bestyrer ikke er hennes behandler. Og det var det keg leste, ikke noe jeg antok, jeg skjønner ikke hvorfor du går så i forsvar pga kommentaren min.

Anonymkode: 1be77...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kommentaren min gjaldt jo ikke deg, men bestyrer. Du skrev at bestyrer har ringt henne, og det var det jeg reagerte på siden bestyrer ikke er hennes behandler. Og det var det keg leste, ikke noe jeg antok, jeg skjønner ikke hvorfor du går så i forsvar pga kommentaren min.

Anonymkode: 1be77...ad3

Egentlig fordi saken ikke dreide seg om dette, men om hvorvidt det var overtramp å ringe mine kunder eller ikke.

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du den samme som synes at gjengangerne her er utrivelige? 😅

Anonymkode: e5f31...676

Hi

Hehe nei, men nå gjør jeg meg den tanken 😉

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig fordi saken ikke dreide seg om dette, men om hvorvidt det var overtramp å ringe mine kunder eller ikke.

Anonymkode: 41f87...9e6

Men kjære tid, det var jo det jeg skrev at det var, men det er fordi kunden er i en sårbar posisjon, noe den andre behandleren ikke burde visst om engang. Utenom det så har ikke du noe med å bestemme at andre ikke får ta kontakt med din kunde, du eier ikke din kunde.

Anonymkode: 1be77...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omfattes ikke sånne som deg av taushetsplikten til andre behandlere?

Anonymkode: 3a3ee...0ec

En naturterapeut omfattes neppe av helsepersonelloven...

Anonymkode: 60d2c...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setg helt bort fra at det du driver med etter min mening er humbug og utnytting av mennesker mener jeg det er helt legitimt å kontakte hvem du vil for å tilby tjenester. Du har ingen enerett på en kunde. Hvis hun tror hun kan få et bedre tilbud fra noen andre bør hun heller ta det.

Anonymkode: 86dde...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omfattes ikke sånne som deg av taushetsplikten til andre behandlere?

Anonymkode: 3a3ee...0ec

Jo! Jeg har ikke sagt annet enn at hun er langtidssykemeldt, men bestyrer er jo klar over hennes ustabile psyke, da hun har vært kunde av en tidligere terapeut. Hva hun har sagt til bestyrer aner jeg ikke, men jeg bestyrer vet om noe av sykdomsforløpet til kunden.

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Setg helt bort fra at det du driver med etter min mening er humbug og utnytting av mennesker mener jeg det er helt legitimt å kontakte hvem du vil for å tilby tjenester. Du har ingen enerett på en kunde. Hvis hun tror hun kan få et bedre tilbud fra noen andre bør hun heller ta det.

Anonymkode: 86dde...98c

Er massasje humbug? Okay, ser ikke helt den men. ...deg om det.

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrollig hvordan folk kverulerer her inne, og går heeelt bort fra opprinnelig innlegg. 

Jeg tenker at det sjefen din gjorde er et overtramp. Det var din kunde, og kunden hadde kontaktet deg noen ganger mens hun var borte. Da er det helt på trynet av sjefen din å begynne å ringe henne....

Anonymkode: 43423...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt utrollig hvordan folk kverulerer her inne, og går heeelt bort fra opprinnelig innlegg. 

Jeg tenker at det sjefen din gjorde er et overtramp. Det var din kunde, og kunden hadde kontaktet deg noen ganger mens hun var borte. Da er det helt på trynet av sjefen din å begynne å ringe henne....

Anonymkode: 43423...311

Hadde hun enda vært min sjef, men det er hun ikke. Vi har et leieforhold av lokaler som hun disponerer.

Takk for svar og ja, det er helt overveldende hvordan folk drar saken ut.

Anonymkode: 41f87...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde hun enda vært min sjef, men det er hun ikke. Vi har et leieforhold av lokaler som hun disponerer.

Takk for svar og ja, det er helt overveldende hvordan folk drar saken ut.

Anonymkode: 41f87...9e6

Ja, ok det gjør det jo enda verre syntes jeg.... 

Lykke til, håper det ordner seg 👍🏼

Anonymkode: 43423...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...