Gå til innhold

Flere som er veldig i tvil om hva de skal ha med når de pakker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

selv om det bare er en kort tur liksom. jeg virkelig hater å pakke 😛 og hva jeg skal reise i.

Anonymkode: ddffa...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, nei. Jeg er typen som pakker 15 min før jeg må dra. Mannen min derimot. Jeez. Alt må gjennomgås nøye, blir helt sprø. 

Anonymkode: 6ba60...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Pakking, særlig hvis det er bare til meg selv, går innmari fort unna. Jeg vet jo hva jeg trenger til ulike typer reiser. 

Anonymkode: 3f21c...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser mye i jobben, så er ganske kjapp. Tenker antall dager, antrekk som kan kombineres osv. Ser på Yr for å sjekke været. Lister er lurt for ikke å glemme ladere, pass osv

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig antall truser, pass og kredittkort er det viktige på en kort reise. 

Jeg pakker til meg selv på ca. 15 minutter, men når familien skal av gårde er det et større prosjekt, for da er mannen involvert..

Han klarer på sin side også fint å pakke til seg selv på 15 minutter, så jeg er ikke riktig sikker på hva vi gjør når vi skal samarbeide om det som tar så lang tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er omtrent ute av stand til å pakker hverken smart, praktisk eller lite. Ser heller ut som om jeg skal flytte. Men så er jeg heller ikke reisevant, så blir aldri helt vant til det.

Anonymkode: a85fc...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gale damen skrev:

Riktig antall truser, pass og kredittkort er det viktige på en kort reise. 

Jeg pakker til meg selv på ca. 15 minutter, men når familien skal av gårde er det et større prosjekt, for da er mannen involvert..

Han klarer på sin side også fint å pakke til seg selv på 15 minutter, så jeg er ikke riktig sikker på hva vi gjør når vi skal samarbeide om det som tar så lang tid..

Vi har faktisk laget pakkeliste for hele familien som vi bare oppdaterer litt før vi skriver ut. F.eks. begynte ene barnet med briller, så da kom brilleetui på hans liste, en annen hadde lært å svømme, så da strøk vi armringer fra henne osv. Det tar ett minutt, også har vi listene å krysse av på. Nå pakker vi til to voksne og fire barn på under 20 min, for en 2 ukers ferie.

Anonymkode: 6ba60...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har faktisk laget pakkeliste for hele familien som vi bare oppdaterer litt før vi skriver ut. F.eks. begynte ene barnet med briller, så da kom brilleetui på hans liste, en annen hadde lært å svømme, så da strøk vi armringer fra henne osv. Det tar ett minutt, også har vi listene å krysse av på. Nå pakker vi til to voksne og fire barn på under 20 min, for en 2 ukers ferie.

Anonymkode: 6ba60...4f9

Hvordan får dere det til på under 20 min selv med liste? Her må KO toalettvesker finnes fram og fylles, kofferter må hentes. Klær finnes, vurderes og velges. Man tar ikke bare x gensere og bukser? Det skal jo passe sammen osv? 

Selv med liste spesifikt ned til hvert enkelt plagg ville jeg brukt mer enn 20 minutt på å finne alt og pakke det altså. 

Anonymkode: 94e47...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode pakkelister som jeg har foredlet gjennom mange år. Samme med barna. Forskjellige lister til ulike formål/turer. Mannen får klare seg selv.

Til en jobbreise eller jentetur pakker jeg kjapt. Samme med hyttetur. Er det noe litt utenom det vanlige, bruker jeg litt lengre tid. Jeg liker å pakke, da, og koser meg med det. Begynner gjerne et par dager før hvis det er en ferie jeg gleder meg skikkelig til. Da har jeg tid til å finne fram ting, vaske klær osv., og ev. handle inn hvis det er noe som mangler.

Når jeg kommer hjem fra turer, går jeg kjapt gjennom pakkelisten jeg brukte og foredler den. Hva savnet jeg? Hva brukte jeg ikke? Dermed blir de bedre og bedre.

Uten lister ville jeg glemt MASSE. 😛 

Anonymkode: c6cbe...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får dere det til på under 20 min selv med liste? Her må KO toalettvesker finnes fram og fylles, kofferter må hentes. Klær finnes, vurderes og velges. Man tar ikke bare x gensere og bukser? Det skal jo passe sammen osv? 

Selv med liste spesifikt ned til hvert enkelt plagg ville jeg brukt mer enn 20 minutt på å finne alt og pakke det altså. 

Anonymkode: 94e47...a0c

Jeg er ikke så veldig opptatt av å matche antrekk, altså. De fleste shortser og dongeribukser går med de fleste t-shorter og gensere. Koffertene ligger stablet i boden og tar 30 sekunder å hente fram. Og barna må selvfølgelig hjelpe til, de må jo også lære seg å pakke. Alle finner egne klær og toalettsaker, vi sjekker raskt over og krysser ut.

Anonymkode: 6ba60...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...