Gå til innhold

Denne IS kvinnen som det er så mye om i media.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det ikke greit? Er hun født og oppvokst her? Har hun oppført seg fint? Og hvorfor skal et annet land sørge for henne, kan hun ikke bare stå på egne ben 100%?

Anonymkode: d768b...c76

Så kort tror jeg i grunnen ikke at du er, men jeg skal svare likevel.

Om hun er født her aner jeg ikke, men hun er norsk statsborger. Nei, hun har ikke oppført seg fint. Så videt jeg vet mister man ikke statsborgerskap av å ikke ha fin oppførsel. Nei, hun kan ikke stå på egne ben 100 %, like lite som du antagelig gjør det. Ingen kan det. Norge burde sørge for sine egne, ikke minst fordi vi er svinaktig rike. Ta dem hjem, still dem for retten. Det er det man gjør i en sivilisert rettsstat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk synd på henne. Tror hun har fått sin lærepenge og vel så det. 

Jeg synes hun og burde hentes hjem, mot at hun som en over sier har åpen soning og sterke restriksjoner.

Anonymkode: 32aa6...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, gale damen skrev:

Men det er jo helt på siden.

Vi overlater til et annet land å økonomisk sørge for våre statsborgere, og det er ikke greit.

Det gjøres io med alle nordmenn som soner i utlandet. Skal Norge hente hjem alle sammen?

Anonymkode: e8d6c...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes faktisk synd på henne. Tror hun har fått sin lærepenge og vel så det. 

Jeg synes hun og burde hentes hjem, mot at hun som en over sier har åpen soning og sterke restriksjoner.

Anonymkode: 32aa6...01d

Tror du? Hun står jo fremdeles for det iIS har gjort, hun vil egentlig ikke ha noe med Norge å gjøre i det hele tatt.

Anonymkode: e8d6c...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes hun og barna skal hentes til Norge. Flytt dem inn i en sikret, barnevennlig leilighet og la henne bo der med barna - med soning etter lov og dom i fotlenke. Det er det eneste riktige å gjøre.

Anonymkode: b08c0...d3a

Hvordan i alle dager er det det riktige å gjøre?? Jeg syns det er helt vilt at noen mener dette! Barna syns jeg absolutt skal få komme, men dette menneske har selv valgt å reise, hun er absolutt ikke skikket til å ha ansvar for barn. Det er hun som har utsatt barna sine for alt dette, og nå bruker hun barna for å få komme hit til trygge og naive Norge.

Anonymkode: 3ef22...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjøres io med alle nordmenn som soner i utlandet. Skal Norge hente hjem alle sammen?

Anonymkode: e8d6c...c68

De norske kvinnene og barna deres soner ikke. De er ikke fengslet, de har ikke vært gjennom noen rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Norge og de andre landene burde være med å betale for å bygge sikre fengsel der nede, så kan sone i etter at de har fått sin dom.

Så kan straffen være å hjelpe til å bygge opp igjen landet. 

 

Anonymkode: 0e075...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, gale damen skrev:

De norske kvinnene og barna deres soner ikke. De er ikke fengslet, de har ikke vært gjennom noen rettssak.

Men de lider, og det har mødrene godt av. Barna, derimot, kan fremdeles reddes.

Anonymkode: 2c5bc...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke særlig sympati med disse mødrene, og mange har helt sikkert gått inn i IS med åpne øyne. 

Men at en dødssjuk femåring som har hatt en marerittaktig oppvekst skal rives vekk fra den eneste omsorgspersonen han kjenner og sendes til et land han aldri har vært i og ikke kjenner noen - det synes jeg er umenneskelig. Og like umenneskelig er det å la ham bli igjen i leiren. Hvor mye skal dette lille mennesket utsettes for? 

Hent både mødrene og barna og la mødrene få sin rettssak og dom. 

Vi brukte jo millioner av skattepenger på å få hjem Joshua French, hvorfor er denne lille gutten mindre viktig? 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren bør skilles fra barna, for hun kommer til å sørge for at de blir 100 % radikalisert. Jeg mener absolutt at vi bør hente barna hjem. De har faktisk slektninger i Norge, har ingen fått med seg det? De kan adoptere barna.

Anonymkode: 25bfa...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner å lure på om hun bruker barna for å komme til Norge selv. Hadde mitt barn vært syk og vi bodde i en leir fult av sorte spøkelsekladder så hadde jeg heller villet at i alle fall barnet skulle komme seg i trygghet. 

Forøvrig så burde det være forbudt å gå med niqab og burka i en slik leir, det er jo som å tillate alle å være anonym på nettet. 

Anonymkode: 0e075...437

Jeg tenker det samme som deg! Så egoistisk å ikke sende fra seg barna så hvertfall de har muligheten til å komme seg bort derfra. 

Anonymkode: d0400...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at kvinnene har godt av litt lidelse, å bli fratatt barna etc. Har dere fått med dere at vi har noe som heter rettssystem her i landet?

Jeg har ingen sympati med noen av de kvinnene som reiste til Syria for å delta i Paradiset. All min sympati her ligger hos Yezidene, men det endrer jo heller ingenting. Kvinnene er norske. De bør hentes hjem til Norge fordi de ikke er dømt for noe lovbrudd i Syria. Hjemme bør de stilles for norsk rett dersom det etter norsk lov er begått et lovbrudd.
Det dere knehønene så ivrig forfekter er samme syn som "jeg er egentlig imot dødsstraff, men ikke for ABB".
Enten har vi rettsstaten, og den omfatter alle norske borgere, eller så har vi IKKE rettsstat, og det er vilkårlig hvem som får straff eller ikke.

Barna er uansett norske, og har heller ikke gjort noe galt.

Hver gang det er noe, så er norske myndigheter ubrukelige på å få ting gjort.

Som noen over påpekte; mordere som er dømt i land hvis rettssystem vi anerkjenner, dem henter vi hjem, men kvinner, barn og muslimer, nei det vil vi IKKE ha. Skam på regjeringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg har heller ikke særlig sympati med disse mødrene, og mange har helt sikkert gått inn i IS med åpne øyne. 

Men at en dødssjuk femåring som har hatt en marerittaktig oppvekst skal rives vekk fra den eneste omsorgspersonen han kjenner og sendes til et land han aldri har vært i og ikke kjenner noen - det synes jeg er umenneskelig. Og like umenneskelig er det å la ham bli igjen i leiren. Hvor mye skal dette lille mennesket utsettes for? 

Hent både mødrene og barna og la mødrene få sin rettssak og dom. 

Vi brukte jo millioner av skattepenger på å få hjem Joshua French, hvorfor er denne lille gutten mindre viktig? 

Han vil jo bli skilt fra moren, om de kommer til Norge og

Anonymkode: e8d6c...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han vil jo bli skilt fra moren, om de kommer til Norge og

Anonymkode: e8d6c...c68

Ikke uten at det har gått gjennom en eller annen form for rettsinstans, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Moren bør skilles fra barna, for hun kommer til å sørge for at de blir 100 % radikalisert. Jeg mener absolutt at vi bør hente barna hjem. De har faktisk slektninger i Norge, har ingen fått med seg det? De kan adoptere barna.

Anonymkode: 25bfa...f04

Foreldrene til barnas far støtter visstnok kvinnens valg om å ikke sende barna til Norge

Anonymkode: e8d6c...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gale damen skrev:

Ikke uten at det har gått gjennom en eller annen form for rettsinstans, nei.

Det sies jo at hun vil bli satt rett i varetekt

Anonymkode: e8d6c...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Norge bør ha et ansvar for egene statsborgere. Det inkluderer å ta dem hjem jvis landet de befinner seg i vil bli kvitt dem. Krev gjerne at de betaler hjemreisen selv hvis de har egne midler og at de ellers blir sittende med gjeld. 

I Norge bør de i et slikt tilfelle stilles for retten og dømmes for hva de har gjort. Det betyr nok at i dette tilfellet vil mor og barn uansett bli skilt når mor må sone.

Det er Norge som ikke har klart å hindre radikalisering av fremmedkrigere, inklusive kvinnene. Jeg mener vi derfor har en plikt til å hjelpe til å rydde opp etter dem og ta dem hjem for straff her. 

Anonymkode: f7cd0...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener Norge bør ha et ansvar for egene statsborgere. Det inkluderer å ta dem hjem jvis landet de befinner seg i vil bli kvitt dem. Krev gjerne at de betaler hjemreisen selv hvis de har egne midler og at de ellers blir sittende med gjeld. 

I Norge bør de i et slikt tilfelle stilles for retten og dømmes for hva de har gjort. Det betyr nok at i dette tilfellet vil mor og barn uansett bli skilt når mor må sone.

Det er Norge som ikke har klart å hindre radikalisering av fremmedkrigere, inklusive kvinnene. Jeg mener vi derfor har en plikt til å hjelpe til å rydde opp etter dem og ta dem hjem for straff her. 

Anonymkode: f7cd0...5af

Så lenge utlendinger som kommer til Norge blir nordmenn så er vel nordmenn som blir en del av IS ikke nordmenn lenger og da trenger de ikke komme tilbake hit, for vi har ikke et IS kalifat her og vil ikke ha det heller.

Anonymkode: 6303f...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun bør hentes hjem sammen med barna før det er for sent. 

For sent både for den syke lille gutten og søsteren hans, men også for sent til å få henne under kontroll. Leiren de er i kommer ikke til å vare evig, og risikoen for at hun slipper ut tror jeg er ganske stor, og kommer hun ut står hun helt fritt til å fortsette galskapen. 

Nei, få barna i trygge omgivelser og henne i en rettsal. Jeg skjønner ikke at Norge kan være bekjent av å sitte på gjerdet og toe sine hender lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes faktisk synd på henne. Tror hun har fått sin lærepenge og vel så det. 

Jeg synes hun og burde hentes hjem, mot at hun som en over sier har åpen soning og sterke restriksjoner.

Anonymkode: 32aa6...01d

Dette er svært naivt. Virker som folk flest har glemt hva IS står for. Halshugging på offentlig plass av alle som ikke følger deres terrorregime til punkt og prikke. Dersom du faktisk aktivt har støttet dette, noe de "norske" der også har, er du ødelagt for livet. Nå som kurderne jages av Erdogan, oppløses IS-leirene. Da er det fritt fram for denne avsindige ondskapen igjen. 

Anonymkode: 95afc...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge utlendinger som kommer til Norge blir nordmenn så er vel nordmenn som blir en del av IS ikke nordmenn lenger og da trenger de ikke komme tilbake hit, for vi har ikke et IS kalifat her og vil ikke ha det heller.

Anonymkode: 6303f...190

Den som har norsk statsborgerskap er norsk. Enkelt og greit. 

Jeg mener forøvrig også det burde være forbudt med doble statsborgerskap. Vil du være noe annet enn norsk bør du miste dine norske rettigheter. Om man automatisk bør miste sitt norske statsborgerskap hvis man bor i utlandet, uansett om det er Sverige, Spania eller Syria er jeg usikker på, men jeg tror ikke det.

Anonymkode: f7cd0...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...