Gå til innhold

13-åring klager over stølhet/vondt i musklene uten å ha trent


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før jeg bestiller legetime, vil jeg bare høre om dette er noe som kan komme av en kropp i voldsom vekst og pubertet. 

Han klager over at han er støl i armene, men han har ikke trent på lenge, så det er ikke treningsverk. Det sitter i musklene og ikke leddene. Noen som har opplevd dette hos sine barn? Han sover også veldig mye om dagen. 

Anonymkode: 024b5...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan også hende han har et veksthopp akkurat nå, og da kan de få vondt i både armer og ben. Det er mye som skal være samstemt, vekst av skjellett, muskler, ledd, sener osv og det er ikke alltid helt samstemt.

De blir gjerne trøtte og sover mye også når de har slike veksthopp, det krever mye energi.

Men det er også en alder hvor kosthold er viktig, og de kan gå tomme for ting, så sikkert greit å sjekke at han har nok jern, D-vitamin osv.

Om du er bekymret for han bestiller du en time hos legen for en sjekk, ungdommene våre kan jo bli syke også...

Men det er ikke unormalt hverken med smerter i kroppen eller mye søvn, for det er mye som skjer i kroppen i den alderen. Mine gutter er nå 15 og 18 år og har begge hatt slike perioder.

Anonymkode: ceee7...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill en legetime. Det kan være en helt uskyldig forklaring, og det er det sannsynligvis når det gjelder din sønn. Men noen ganger er det ikke det. Jeg kjente dessverre et barn der lignende smerter var noe annet. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. 

Anonymkode: 5066f...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bekymrer jeg deg sikkert helt uten grunn altså, men det høres veldig ut som meg da jeg ble psykisk dårlig. Hadde skikkelig vondt i musklene. Det gjorde forferdelig vondt, og var «støl» hele tiden.

Så kan jeg fortelle en annen historie, sønnen til en jeg kjenner hadde vondt i armene og følte seg støl. Det viste seg at han runket omtrent hele dagen og ble støl av det🙈

Håper uansett dere finner ut av problemet.

Anonymkode: 824cd...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...