Gå til innhold

Jeg har en venninne som ikke tror at vaksiner kan ha bivirkninger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Greit at vaksiner er en god ting, men å tro at de ikke kan ha bivirkninger, er jo helt tullete.

Prøvde å vise henne felleskatalogen, men den hadde hun ikke tro på, og hun mente at jeg var vaksinemotstander. Jeg er jo ikke det, jeg er bare bevisst på at vaksinene kan ha bivirkninger, og i noen tilfeller alvorlige.

Er ikke dette allment kjent?

Anonymkode: cff15...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vaksine har bivirkninger, og for noen vil de potensielt være så farlige at de ikke kan vaksineres.
Det er derfor det er så utrolig viktig at de som kan vaksinere seg gjør det slik at de som ikke kan blir beskyttet av den kollektive beskyttelsen man før dersom en stor andel er vaksinerte.

Problemet er av vaksinemotstandere påstår at vaksinene har flere og farligere bivirkninger enn de har og er direkte farlig for alle barn.

Anonymkode: f3c51...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit at vaksiner er en god ting, men å tro at de ikke kan ha bivirkninger, er jo helt tullete.

Prøvde å vise henne felleskatalogen, men den hadde hun ikke tro på, og hun mente at jeg var vaksinemotstander. Jeg er jo ikke det, jeg er bare bevisst på at vaksinene kan ha bivirkninger, og i noen tilfeller alvorlige.

Er ikke dette allment kjent?

Anonymkode: cff15...920

Jo, jeg ville tro hun er et unntak. Alle helsesykepleiere o.l. er jo ærlige og åpne om bivirkningene.

Anonymkode: 977bb...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tror at ting kan ha bivirkninger er like tullete og kunnskapsløs som de som tror at vaksiner er så farlige at man ikke må ta dem. Alle typer behandlinger kan gi bivirkninger, selv noe så enkelt så å farge håret eller å gå en en hudpleier, ja til og med en helt uskyldig hudkrem kan ha bivirkninger. Medisinsk behandling er enda farligere, så egentlig burde ingen verken spise medisiner, bli operert, ta behandlinger, vaksiner eller hva som helst. 

Vaksiner er ikke noe unntak og det vet alle oppegående mennesker. Men de samme mennesker vet stort sett og så at bivirkningen ved å ikke ta dem er enda mer utbredt og for det meste enda mer alvorlig. 

Anonymkode: 92494...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du spørre henne om det er uten grunn at vi skal sitte på venterommet etter at vaksinen er satt. 

Anonymkode: f39f8...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt informert om bivirkninger hver gang vi har vært på helsestasjonen for å ta vaksine, så det bør være ganske kjent blant de som har barn i alle fall.

Anonymkode: a489a...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...