Gå til innhold

Får ikke du det til heller?


SmileFjes123

Anbefalte innlegg

Nå har samboeren min og jeg prøvd i 13 måneder uten hell. Hver måned er jeg overbevist om at jeg er gravid, men nei. Vi har prøvd å slappe av og ta det som det kommer, bevisst regne på dagene og jobbe hardt for å få det til, osv. Ingen hell allikevel! Kan det være noe i min livsstil som påvirker det? Jeg har vel egentlig forsøkt å leve som jeg pleier, og håpe at kroppen gjør sin sak selv, men det virker ikke som det er et alternativ. 

Er det noen flere som er i samme båt? Eventuelt til dere som var der: hva skulle til for å løse problemet deres? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke stress! Ting skjer når kroppen er rolig og når man minst venter det 

Anonymkode: c4c37...3ac

Ja, det sies så, men jeg føler vel egentlig jeg har prøvd det og! 😅 Huff, dette er mye vanskeligere enn det ser ut på film haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere har prøvd i et år er det på tide å prate med legen. 

Det er enkelte ting man kan gjøre for å påvirke om man blir gravid, f eks drikke mindre alkohol, slutte å røyke, trene 2-3 ganger i uken, og spise mye frukt og grønt. Hvis du er overvektig burde du ned i vekt. 

Men hvis du lever noenlunde normalt og fremdeles ikke har blitt gravid på over et år er det god sannsynlighet for at dere ikke blir gravide uten hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 2.45, Pobie skrev:

Når dere har prøvd i et år er det på tide å prate med legen. 

Det er enkelte ting man kan gjøre for å påvirke om man blir gravid, f eks drikke mindre alkohol, slutte å røyke, trene 2-3 ganger i uken, og spise mye frukt og grønt. Hvis du er overvektig burde du ned i vekt. 

 Men hvis du lever noenlunde normalt og fremdeles ikke har blitt gravid på over et år er det god sannsynlighet for at dere ikke blir gravide uten hjelp. 

Ja, jeg har vært hos legen nemlig, og i følge han er det ingenting som skal være i veien for min del.. Han ba meg prøve over nyttår og evt. komme tilbake og ta en fertilitetstest. Spiser i grunn sunt og er helt normalvektig. Drikker imidlertid alkohol noen helger, rett og slett fordi jeg ga opp til slutt, da det ikke føltes som det hjalp å holde seg unna. Det gjør liksom bare at man tenker enda mer på det, og da føler jeg det bidrar til mer stress. Mulig det hadde vært best å la være, men har liksom ikke inntrykk av at noen andre behøver å kutte det 100% ut i 2 år for å få det til...? Får prøve å unngå det i ukene framover, og se hva som skjer :) Takk for gode råd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SmileFjes123 skrev:

Ja, jeg har vært hos legen nemlig, og i følge han er det ingenting som skal være i veien for min del.. Han ba meg prøve over nyttår og evt. komme tilbake og ta en fertilitetstest. Spiser i grunn sunt og er helt normalvektig. Drikker imidlertid alkohol noen helger, rett og slett fordi jeg ga opp til slutt, da det ikke føltes som det hjalp å holde seg unna. Det gjør liksom bare at man tenker enda mer på det, og da føler jeg det bidrar til mer stress. Mulig det hadde vært best å la være, men har liksom ikke inntrykk av at noen andre behøver å kutte det 100% ut i 2 år for å få det til...? Får prøve å unngå det i ukene framover, og se hva som skjer :) Takk for gode råd! 

Hva med mannen? Enkelt å sjekke sædkvaliteten og hvis det er et problem slipper dere å sløse bort flere måneder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ingen råd dessverre, men litt i samme båt. Prøvd siden april, så ikke fullt et år! Kjempe vondt å få negative tester måned etter måned.. Håper det klaffer for deg snart! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...