Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #26 Skrevet 29. september 2019 Du trodde seriløst at ungen din kunne være med i speidern uten skikkelig sovepose? Det er jo som å tro barnet kan gå på fotball uten fotballsko... I forhold til mange andre ting barn kan være med på er speider ganske billig Anonymkode: 46317...77d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #27 Skrevet 29. september 2019 Jeg skjønner deg jeg, og jeg hadde ikke hatt råd til slike utgifter. Jeg er kanskje ikke god nok som mor da? Min trener kampsport. Det er 400kr i mnd, av utstyr er det bukse, t-skjorte, leggbeskyttere, susp og tannbeskyttelse. Dette selger de relativt billig på senteret og det meste varer en stund. Også er det treningsleir 2 ganger i året, dette koster ca 1000kr for en hel helg med gradering siste dagen. Jeg kunne ikke klart en utgift som blir skissert her, det jeg betaler for kampsporten er mer enn nok. Anonymkode: 803d1...dc3
Annanym Skrevet 29. september 2019 #28 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å følge opp barnet betyr ikke at barnet skal få på fotball eller være med i speideren, altså !!! Anonymkode: 2c533...c8c Det er forsåvidt helt riktig. MEN, å sette barn til verden, i den tro at samfunnet betaler alle utgifter, er ikke greit😉. Barn koster penger.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #29 Skrevet 29. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner deg jeg, og jeg hadde ikke hatt råd til slike utgifter. Jeg er kanskje ikke god nok som mor da? Min trener kampsport. Det er 400kr i mnd, av utstyr er det bukse, t-skjorte, leggbeskyttere, susp og tannbeskyttelse. Dette selger de relativt billig på senteret og det meste varer en stund. Også er det treningsleir 2 ganger i året, dette koster ca 1000kr for en hel helg med gradering siste dagen. Jeg kunne ikke klart en utgift som blir skissert her, det jeg betaler for kampsporten er mer enn nok. Anonymkode: 803d1...dc3 400 kr i måneden samt utstyr og treningsleir er MYE mer enn den utgiften HI skisserer.... hvor ble det av mattekunnskapene? Anonymkode: 32f03...e4b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #30 Skrevet 29. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: 400 kr i måneden samt utstyr og treningsleir er MYE mer enn den utgiften HI skisserer.... hvor ble det av mattekunnskapene? Anonymkode: 32f03...e4b Jeg leste 1000kr mnd🙈🙈 Og leste nok litt feil ang enkelte av de andre utgiftene😅 Så vil evt si at det er leseforståelsen og ikke mattekunnskapene som sviktet her🙊😂 Anonymkode: 803d1...dc3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #31 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Her koster det 1600 i halvåret. Anonymkode: 972b5...d3d Fortsatt dyrere enn speideren... Anonymkode: cf5d4...e0b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #32 Skrevet 29. september 2019 Trist lesning. Å få barn er vanvittig lettvint, og altfor mange forstår ikke konsekvensene av nytelsen og lykken det er å holde et nyfødt barn i armene. Som bittesmå koster de lite. Når de vokser til, øker kostnadene. Det er en grunn til at mange av oss stopper på et antall barn vi vet vi har råd til å følge opp. Mange av oss sjekker også litt rundt hva de ulike fritidsaktivitetene medfører før vi lar barna begynne. Anonymkode: b4b09...339
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #33 Skrevet 29. september 2019 Hvor ble det av hi da? Ble litt flau, kanskje? Anonymkode: cd69f...fdb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #34 Skrevet 29. september 2019 Sovepose er jo en fornuftig ting å bruke penger på, siden det er noe han kan i åresvis, i motsetning til det meste annet utstyr som må betales på i aktiviteter Anonymkode: 07239...cd8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #35 Skrevet 29. september 2019 Hi her. Helt latterlig å lese hva dere skriver. At jeg mener at speideren ekskluderer gjør meg ikke til en dårlig mor, at jeg ikke følger opp mitt barn eller mener samfunnet skal betale alt! Til info så har barnet allerede to soveposer som er kjøpt. En for sommer og en for høst og vår. Det å skulle sove ute på vinteren er noe de har kommet opp med nå. Og som sagt så er det flere som ikke har råd til det. Jeg har råd, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at det kreves at folk skal bruke mange tusen for en natt ute. Og det er en av årsakene til at mitt barn ble meldt ut. At det som egentlig skal være noe for alle ikke er det i det hele tatt. Og man kan ikke la ungene kun være med på møter og ingen turer. Da føler de seg jo ikke utenfor! Og mitt barn har en hobby som er svindyr! Speideren var ved siden av. Anonymkode: 6a028...d0b
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #36 Skrevet 29. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Helt latterlig å lese hva dere skriver. At jeg mener at speideren ekskluderer gjør meg ikke til en dårlig mor, at jeg ikke følger opp mitt barn eller mener samfunnet skal betale alt! Til info så har barnet allerede to soveposer som er kjøpt. En for sommer og en for høst og vår. Det å skulle sove ute på vinteren er noe de har kommet opp med nå. Og som sagt så er det flere som ikke har råd til det. Jeg har råd, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at det kreves at folk skal bruke mange tusen for en natt ute. Og det er en av årsakene til at mitt barn ble meldt ut. At det som egentlig skal være noe for alle ikke er det i det hele tatt. Og man kan ikke la ungene kun være med på møter og ingen turer. Da føler de seg jo ikke utenfor! Og mitt barn har en hobby som er svindyr! Speideren var ved siden av. Anonymkode: 6a028...d0b Hvorfor kan ikke barnet LÅNE en sovepose den helgen det gjelder? Enten fra venner/bekjente eller utstyrssentral? Hvis denne ene utgiften gjorde at barnet måtte slutte. Selv om barnet trivdes. Du sier jo selv at du har råd, men at det er prinsippet fordi Du TRODDE barnet kunne gå i speider uten noe utstyr. Merkelig det også... Anonymkode: a2de9...55f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #37 Skrevet 29. september 2019 Har en speidergutt på sjette året og har ingenting negativt å si om speideren. De får så mye erfaring som er gull vidre i livet. Soveposen koster ja, men blir brukt mye. Det du derimot får gratis er allerfaringen og de positive opplevelsene som følger med. Skjorten ble kjøpt litt stor, så det tok fem år før den måtte oppgraderes. 100,- året er helt innenfor. Turene er valgfrie, men og hvir mye de koster er forskjellig fra klubb til klubb. Hos oss er de fleste gratis siden de har så god økonomi. Men skjønner at en må betale for fylkestreff og landstreff. Anonymkode: 10898...76c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #38 Skrevet 29. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Helt latterlig å lese hva dere skriver. At jeg mener at speideren ekskluderer gjør meg ikke til en dårlig mor, at jeg ikke følger opp mitt barn eller mener samfunnet skal betale alt! Til info så har barnet allerede to soveposer som er kjøpt. En for sommer og en for høst og vår. Det å skulle sove ute på vinteren er noe de har kommet opp med nå. Og som sagt så er det flere som ikke har råd til det. Jeg har råd, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at det kreves at folk skal bruke mange tusen for en natt ute. Og det er en av årsakene til at mitt barn ble meldt ut. At det som egentlig skal være noe for alle ikke er det i det hele tatt. Og man kan ikke la ungene kun være med på møter og ingen turer. Da føler de seg jo ikke utenfor! Og mitt barn har en hobby som er svindyr! Speideren var ved siden av. Anonymkode: 6a028...d0b Å kjøpe en sovepose for sommer + en for høst/vår høres jo vannvittig ut? Vi har kjøpt skikkelige soveposer som tåler ned til -20 og så har de billige teppeposer til den varme årstiden. Man trenger virkelig ikke tre soveposer pr mann?? Nå er jo de fleste her enige om at speideren er et av de rimeligere aktivitetene vi kan sende ungene på. Hvordan mener du at ungene skal få fullt utbytte av noe om de ikke skal kjøpe inn noe utstyr? Eller mener du at kommunen skal kjøpe inn soveposer osv? Du sier at barnet ditt har en annen og dyrere aktivitet, likevel er det speideren som mottar din vrede? Anonymkode: cd69f...fdb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #39 Skrevet 29. september 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Helt latterlig å lese hva dere skriver. At jeg mener at speideren ekskluderer gjør meg ikke til en dårlig mor, at jeg ikke følger opp mitt barn eller mener samfunnet skal betale alt! Til info så har barnet allerede to soveposer som er kjøpt. En for sommer og en for høst og vår. Det å skulle sove ute på vinteren er noe de har kommet opp med nå. Og som sagt så er det flere som ikke har råd til det. Jeg har råd, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at det kreves at folk skal bruke mange tusen for en natt ute. Og det er en av årsakene til at mitt barn ble meldt ut. At det som egentlig skal være noe for alle ikke er det i det hele tatt. Og man kan ikke la ungene kun være med på møter og ingen turer. Da føler de seg jo ikke utenfor! Og mitt barn har en hobby som er svindyr! Speideren var ved siden av. Anonymkode: 6a028...d0b Nå framstår du jo enda mer.. enkel? Barnet har alt to soveposer, og ingen kan brukes ute på vinter🙈 Og du er overrasket over at speidere er ute...? Du klager over din egen uvitenhet her, uten å skjønne det😂 Anonymkode: e7b6c...59e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #40 Skrevet 29. september 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Helt latterlig å lese hva dere skriver. At jeg mener at speideren ekskluderer gjør meg ikke til en dårlig mor, at jeg ikke følger opp mitt barn eller mener samfunnet skal betale alt! Til info så har barnet allerede to soveposer som er kjøpt. En for sommer og en for høst og vår. Det å skulle sove ute på vinteren er noe de har kommet opp med nå. Og som sagt så er det flere som ikke har råd til det. Jeg har råd, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at det kreves at folk skal bruke mange tusen for en natt ute. Og det er en av årsakene til at mitt barn ble meldt ut. At det som egentlig skal være noe for alle ikke er det i det hele tatt. Og man kan ikke la ungene kun være med på møter og ingen turer. Da føler de seg jo ikke utenfor! Og mitt barn har en hobby som er svindyr! Speideren var ved siden av. Anonymkode: 6a028...d0b Hvorfor er du ikke sint på den dyre aktiviteten da? Hvorfor er det greit at den er svindyr og at mange ikke har råd til å delta? Anonymkode: 07239...cd8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #41 Skrevet 29. september 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er speideren noe som finnes i Norge, og ikke bare i amerikanske tegneserier da? Anonymkode: be66b...8c3 ????? Anonymkode: e3479...6df
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #42 Skrevet 29. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er speideren noe som finnes i Norge, og ikke bare i amerikanske tegneserier da? Anonymkode: be66b...8c3 Fikk du ikke svar på det i tråden din? Har du kanskje litt tungt for det? Anonymkode: cd69f...fdb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #43 Skrevet 29. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fikk du ikke svar på det i tråden din? Har du kanskje litt tungt for det? Anonymkode: cd69f...fdb Sånn går det når man bare leser Donald 😂 Anonymkode: 07239...cd8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2019 #44 Skrevet 29. september 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Helt latterlig å lese hva dere skriver. At jeg mener at speideren ekskluderer gjør meg ikke til en dårlig mor, at jeg ikke følger opp mitt barn eller mener samfunnet skal betale alt! Til info så har barnet allerede to soveposer som er kjøpt. En for sommer og en for høst og vår. Det å skulle sove ute på vinteren er noe de har kommet opp med nå. Og som sagt så er det flere som ikke har råd til det. Jeg har råd, men det betyr ikke at jeg synes det er greit at det kreves at folk skal bruke mange tusen for en natt ute. Og det er en av årsakene til at mitt barn ble meldt ut. At det som egentlig skal være noe for alle ikke er det i det hele tatt. Og man kan ikke la ungene kun være med på møter og ingen turer. Da føler de seg jo ikke utenfor! Og mitt barn har en hobby som er svindyr! Speideren var ved siden av. Anonymkode: 6a028...d0b En sommerpose inni en høstpose fungerer ganske bra, ellers er det greit å låne utstyr man ikke bruker så mye, enten av noen man kjenner eller av en utlånssentral. Spør lederen om tips hvis dere ikke har noen å låne av. Anonymkode: e8823...9e8
It's all about me Skrevet 29. september 2019 #45 Skrevet 29. september 2019 Finnes vel ingen aktiviteter som ikke koster noe ekstra. Speideren er så sett veldig billig da man kan tilpasse mye selv. Eneste jeg vet om som er billigere et bryting.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #46 Skrevet 30. september 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Meldte mitt barn inn i speideren for ett år siden. Har alltid hatt godt inntrykk av det og at det skal være en mulighet for alle, både de som har mye og lite. Det er ikke dyrt å være medlem, 1000,- i året så det er jo greit nok, men så er det alt det andre. Speiderskjorte må man ha, sammen med skjerf og knute. Da er man oppe i over 500,- bare der. Og man må kjøpe den for den skal være på når de er på leir. Enkelte ganger koster det oppimot 1000 for å delta på leir. Nå er det snakk om at de skal på overnatting i januar og da måtte de ha sovepose som gikk ned til hvertfall -18 grader. Disse koster fra 2000,-. Og da snakker vi brukt. Skal man ha ny er det betraktelig dyrere. De som ikke har fått ikke være med. Føler det blir mer og mer ekskluderende så jeg har nå meldt ut mitt barn. Jeg har ikke problem med å kjøpe det som trengs, men jeg nekter p bruke 2000-3000 på en sovepose som blir brukt en gang. Og for meg blir det en prinsippsak når jeg vet at flere foreldre i gruppen har problemer med å måtte kjøpe alt som kreves. Anonymkode: 6a028...d0b En sovepose som blir brukt én gang?? Det er da ingen som sover mer ute enn speiderne gjør! Anonymkode: 2c564...31a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #47 Skrevet 30. september 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei! Her kjøper vi brukte speiderskjorter av hverandre ettersom barna gror ut av dem. Vi kjøper også brukte sekker og soveposer, enten på Finn el av hverandre. Da går prisen betraktelig ned... Vi har også lånt div turutstyr via Bua systemet - funker kjempebra! Anonymkode: e1bad...06a «gror ut av dem»? Anonymkode: d16b1...d11
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #48 Skrevet 30. september 2019 Leir er dyrt, utstyr er dyrt. Men speideren skal være for alle. ta kontakt med gruppen og snakk med de. Det er helt sikkert mulig å låne sovepose til den turen i feb. Anonymkode: 34836...760
Anonym bruker Skrevet 30. september 2019 #49 Skrevet 30. september 2019 Merkelig at det er speideren som får det glatte lag av HI her, som har banet på en annen aktivitet som visst nok er svindyr...oh the logic...Anonymkode: 5bebf...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå