Gå til innhold

En uke til termin og samboer må på hytta. Svigers..


Honningblomst

Anbefalte innlegg

Svigers viser igjen ingen respekt, og de har klart å overtale samboer til å kjøre flere timer til hytta for å hjelpe de med å reparere noe. Det er akkurat en uke til termin, og som førstegangsfødende har jeg ikke peiling på når jeg ca kommer til å føde, selv om slimproppen har gått og selv om jeg har alle tegn på at fødsel er like rundt hjørnet. I morgen er det uke 39, og da drar samboer rett etter jobb, og jeg blir sittende hjemme alene til han kommer hjem på natt til tirsdag/morgen. Samboer har ikke lyst, men klarer ikke å si nei som vanlig. Og jeg er ikke invitert! 

jeg snakker ikke med svigers for øyeblikket, da de har behandlet meg som søppel igjennom graviditeten. De er veldig bitre og sint på meg, fordi de mener at jeg har tatt ifra de samboer.. Selv om han besøker sin mor minst en gang i uken, så er ikke dette nok.

Vi har hund og jeg er veldig sliten om dagene. Jeg har hovnet i føtter og i hender og jeg klarer ingen verdens ting alene. Synes det er litt synd at svigermor, og resten kaprer samboer på denne måten når jeg er avhengig av han akkurat nå, og jeg er redd for at han skal gå glipp av fødselen:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke du skrevet en del innlegg om denne tafatte mannen din og hans dominerende mor? 

Spennende å følge historien din altså, men nå må du da snart ta grep i eget liv. Du valgte å få barn, og dermed binde deg de neste 20årene, med denne mannen - du må jo sette deg ned og lage noen kjøreregler og finne ut sammen hvordan deres forhold skal være. 

Det blir garantert ikke lettere etter at dere har fått barnet, for å si det sånn 😏

Anonymkode: 5373c...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har ikke du skrevet en del innlegg om denne tafatte mannen din og hans dominerende mor? 

Spennende å følge historien din altså, men nå må du da snart ta grep i eget liv. Du valgte å få barn, og dermed binde deg de neste 20årene, med denne mannen - du må jo sette deg ned og lage noen kjøreregler og finne ut sammen hvordan deres forhold skal være. 

Det blir garantert ikke lettere etter at dere har fått barnet, for å si det sånn 😏

Anonymkode: 5373c...ae9

Jeg har nesten ikke skrevet noen tråder så hva prater du om? 

Hva er dette for noe råd å komme med? Her spør jeg om jeg overdriver, eller om hans familie krever for mye, og du gir ingen hjelpende svar annet enn å angripe meg.. 

Godt jobba👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke du skrevet en del innlegg om denne tafatte mannen din og hans dominerende mor? 

Spennende å følge historien din altså, men nå må du da snart ta grep i eget liv. Du valgte å få barn, og dermed binde deg de neste 20årene, med denne mannen - du må jo sette deg ned og lage noen kjøreregler og finne ut sammen hvordan deres forhold skal være. 

Det blir garantert ikke lettere etter at dere har fått barnet, for å si det sånn 😏

Anonymkode: 5373c...ae9

Dette var jo til stor hjelp😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honningblomst skrev:

Jeg har nesten ikke skrevet noen tråder så hva prater du om? 

Hva er dette for noe råd å komme med? Her spør jeg om jeg overdriver, eller om hans familie krever for mye, og du gir ingen hjelpende svar annet enn å angripe meg.. 

Godt jobba👍

Rolig nå, enten det er deg eller ikke så er det jo like gjeldende. (innlegget er på en prikk lik andre nylige, så du kan jo kanskje lese igjennom de og se hvilke råd som ble gitt) 

Uavhengig hva andre føler så er det jo like mye ditt liv, og hvis du føler at det han gjør er feil så må du jo ta tak i det da. Sette kjøreregler for hvordan dere vil ha det. 

... Men at du to ganger svarer ut det jeg skriver, og får latterkrampe av det uten å se et snev av konstruktivt i det, kan jo tyde på at du er litt sensitiv og hormonell akkurat nå ja. 

Her hadde det i allefall ikke vært aktuelt å reise bort. Med sistemann turte han knapt å dra på butikken, og jeg tvang han nesten til å dra, husker jeg. - Sendte han en sms når riene tok seg opp, og jm var på vei, og da var han klar til å slenge eldstemann på armen og løpe til bilen hadde det ikke vært for at jeg ba han roe ned. - Så at mannen din godtar å bli overtalt av sin mor til å reise avgårde på en hytte flere timer unna, syntes jeg er veldig spesiell prioritering. Men leser jo mellom linjene at han her står mellom barken og veden i en kjip konflikt, ettersom dere ikke har kontakt og du ikke er invitert, så sikkert ikke lett for han heller. 

Anonymkode: 5373c...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Honningblomst skrev:

Svigers viser igjen ingen respekt, og de har klart å overtale samboer til å kjøre flere timer til hytta for å hjelpe de med å reparere noe. Det er akkurat en uke til termin, og som førstegangsfødende har jeg ikke peiling på når jeg ca kommer til å føde, selv om slimproppen har gått og selv om jeg har alle tegn på at fødsel er like rundt hjørnet. I morgen er det uke 39, og da drar samboer rett etter jobb, og jeg blir sittende hjemme alene til han kommer hjem på natt til tirsdag/morgen. Samboer har ikke lyst, men klarer ikke å si nei som vanlig. Og jeg er ikke invitert! 

jeg snakker ikke med svigers for øyeblikket, da de har behandlet meg som søppel igjennom graviditeten. De er veldig bitre og sint på meg, fordi de mener at jeg har tatt ifra de samboer.. Selv om han besøker sin mor minst en gang i uken, så er ikke dette nok.

Vi har hund og jeg er veldig sliten om dagene. Jeg har hovnet i føtter og i hender og jeg klarer ingen verdens ting alene. Synes det er litt synd at svigermor, og resten kaprer samboer på denne måten når jeg er avhengig av han akkurat nå, og jeg er redd for at han skal gå glipp av fødselen:( 

Hadde gitt beskjed om at han ikke trengte å komme tilbake hvis det var min mann som hadde gjort noe slikt så nei du overdriver ikke. Totalt uakseptabelt av svigerforeldrene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Toneelise skrev:

Hadde gitt beskjed om at han ikke trengte å komme tilbake hvis det var min mann som hadde gjort noe slikt så nei du overdriver ikke. Totalt uakseptabelt av svigerforeldrene dine.

Enig! 

Helt latterlig at de ser på dette som helt ok. 

Greit nok at de misliker meg, men å respektere meg så lite hadde jeg aldri respektert. 

Samboer drar uansett. Jeg orker ikke å nekte han da han rett og slett ikke lnsker noe drama, og ikke jeg heller. Mest sannsynlig så føder jeg ikke, så det går bra...

Anonymkode: 6b626...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rolig nå, enten det er deg eller ikke så er det jo like gjeldende. (innlegget er på en prikk lik andre nylige, så du kan jo kanskje lese igjennom de og se hvilke råd som ble gitt) 

Uavhengig hva andre føler så er det jo like mye ditt liv, og hvis du føler at det han gjør er feil så må du jo ta tak i det da. Sette kjøreregler for hvordan dere vil ha det. 

... Men at du to ganger svarer ut det jeg skriver, og får latterkrampe av det uten å se et snev av konstruktivt i det, kan jo tyde på at du er litt sensitiv og hormonell akkurat nå ja. 

Her hadde det i allefall ikke vært aktuelt å reise bort. Med sistemann turte han knapt å dra på butikken, og jeg tvang han nesten til å dra, husker jeg. - Sendte han en sms når riene tok seg opp, og jm var på vei, og da var han klar til å slenge eldstemann på armen og løpe til bilen hadde det ikke vært for at jeg ba han roe ned. - Så at mannen din godtar å bli overtalt av sin mor til å reise avgårde på en hytte flere timer unna, syntes jeg er veldig spesiell prioritering. Men leser jo mellom linjene at han her står mellom barken og veden i en kjip konflikt, ettersom dere ikke har kontakt og du ikke er invitert, så sikkert ikke lett for han heller. 

Anonymkode: 5373c...ae9

Ja, han sier at det er bedre å bli ferdig med det nå enn å reise på hytta når babyen har kommet. Men jeg skjønner ikke hvorfor samboer må få ordnet alt hele tiden.. kan de ikke få hjelp av en snekker eller noe..

Med utnytter han hele tiden, og samboer bruker aldri hytta deres heller så han skylder de ingenting.

Det jeg reagerer mest på er deres mangel på respekt for meg! Som gravid i uke 39 burde godt voksne mennesker vite at alt kan skje, men det virker på meg som om de nærmest ønsker at samboer skal gå slipp av fødselen med meg sikkert for å straffe meg eller noe. Ja, det høres rart ut men jeg begynner nesten å lure.. 

Svigermor skal være der, samt far og resten av slekten. Så de ønsker vel kaffe og wienerbrød selskap regner jeg med mens jeg sitter hjemme alene:( 

Er veldig vant til å bli behandlet slik så jeg blir ikke sjokkert lengre, dessverre. Har begynt å bli likegyldig nærmest! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Toneelise skrev:

Hadde gitt beskjed om at han ikke trengte å komme tilbake hvis det var min mann som hadde gjort noe slikt så nei du overdriver ikke. Totalt uakseptabelt av svigerforeldrene dine.

Ja, men de unnskylder seg med at det er bedre å få gjort det nå enn etter babyen er født, og samboer har hjulpet de tidigere og siden det enda ikke har blitt helt bra så ønsker de at han skal komme tilbake igjen å fikse problemet noe som er forståelig,, 

Problemet er at de finner på grunnet for at samboer skal komme på hytta for å så være sosial isteden. Forrige gang var hele familien der å de brukte hele helga på å få samboer til å prøve å gå ifra meg:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt unna er hytta da? Hvis det er 6 timer å kjøre er det absolutt ikke greit. Da må du sette foten ned, han kan ikke reise nå. Men hvis det er en time er det ikke så farlig, da bare ringer du ved første tegn på rier og da rekker han det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, han skal være borte et døgn..?? La han nå dra, det er jo mye bedre at han gjør det nå før baby kommer. 

Anonymkode: e4ad5...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle ulike måter å håndtere ting på. Min hadde vært slik: Du drar men du kommer ikke tilbake til meg! Men i tillegg hadde jeg ikke ment det. Med tiden: Du kan le av det. 

Slapp av: Rekker han ikke fødselen, hadde jeg aldri tilgjitt. 

 

Fød barnet og er han ikke der, går han også glipp av visse signaturer dersom dere ikke er gift da. Er dere gift?

 

Etterpå hadde jeg virkelig gitt all min kjærlighet til barnet og gitt faen i ham. Med det mener jeg at jeg ikke hadde kontaktet ham ifm fødsel. 

Andre som klamrer seg til en mann, ville ha gjort alt mosatt av det jeg nå sier. 

Anonymkode: ca4a7...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, han skal være borte et døgn..?? La han nå dra, det er jo mye bedre at han gjør det nå før baby kommer. 

Anonymkode: e4ad5...67f

Ja, jeg har allerede latt han dra. 

Er vel mer de jeg reagerer på. Jeg hadde aldri spurt noen om slikt når jeg vet at dama skal føde i nærmeste framtid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honningblomst skrev:

Ja, jeg har allerede latt han dra. 

Er vel mer de jeg reagerer på. Jeg hadde aldri spurt noen om slikt når jeg vet at dama skal føde i nærmeste framtid.. 

Det er nå og fremover du kommer til å oppdage at verden er urettferdig dessverre. Du kommer også til å oppdage at ting ikke er som du tror og mener. Velkommen til foreldrerollen. Jeg tror at du kommer til å håndtere dette riktig men du kommer til å oppleve mange skuffelser i livet ditt, dessverre.

Anonymkode: ca4a7...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her 

Jeg har latt han dra fordi det tar bare 1,5 timer en vei og båten går hver time. Ved minste tegn til rier eller fødsel ringer jeg han og han pakker sakene og drar hjem mot sykehuset. 

Han synes selv det er veldig vanskelig fordi han vil bare bli ferdig med dette, og som han sa han drar ikke på hytta for å drikke kaffe å være sosial mens jeg sitter høygravid hjemme alene i uke 39.. 

Det som sårer meg er at samboer er så «dum snill», og han setter aldri foten ned. Han er veldig konfliktsky så han hadde ikke spurt meg om hva jeg syntes en gang om at han skulle dra, da han hadde bare sagt ja til de og han fortalte meg idag at han skal på hytta imorgen. 

Familien hans sliter han/ oss ut! De tar veldig mye plass, samt mangler sosiale antenner. De har ingen forståelse for min graviditet, og de ønsker ikke annet enn å bryte respekten for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Honningblomst said:

Ja, jeg har allerede latt han dra. 

Er vel mer de jeg reagerer på. Jeg hadde aldri spurt noen om slikt når jeg vet at dama skal føde i nærmeste framtid.. 

Men det er jo samboeren din som ikke støtter deg og lar seg styre av foreldrene sine. Han må sette ned foten når det kommer til foreldrene sine og oppføre seg som om dere er et team som står sammen. Hvis ikke dette tullet opphører nå, så skal han plutselig dra alene men ungen på hyttetur/hjem til familie uten at du får bli med. 

Anonymkode: 97de2...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er nå og fremover du kommer til å oppdage at verden er urettferdig dessverre. Du kommer også til å oppdage at ting ikke er som du tror og mener. Velkommen til foreldrerollen. Jeg tror at du kommer til å håndtere dette riktig men du kommer til å oppleve mange skuffelser i livet ditt, dessverre.

Anonymkode: ca4a7...c18

Jeg håper og tror at vi kommer til å få et godt liv:) Vi står sterkt i forholdet og har bade enebolig, bil, hund og god økonomi. At vi må slite med svigers er så å si greit, men vi må sette klarere grenser etter at babyen kommer til verden. Ikke tale om de skal holde på slikt! Da får de med meg å gjøre👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er jo samboeren din som ikke støtter deg og lar seg styre av foreldrene sine. Han må sette ned foten når det kommer til foreldrene sine og oppføre seg som om dere er et team som står sammen. Hvis ikke dette tullet opphører nå, så skal han plutselig dra alene men ungen på hyttetur/hjem til familie uten at du får bli med. 

Anonymkode: 97de2...162

Ja! Det er faktisk sant

Han sier at han aldri kommer til å gjøre dette, og st han bare ønsker å bli ferdig med et prosjekt på hytta for barnet kommer slik at de ikke har noe mer på han. 

Jeg kan jo ikke nekte han å dra heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Honningblomst said:

Ja! Det er faktisk sant

Han sier at han aldri kommer til å gjøre dette, og st han bare ønsker å bli ferdig med et prosjekt på hytta for barnet kommer slik at de ikke har noe mer på han. 

Jeg kan jo ikke nekte han å dra heller? 

Mulig du ikke kan nekte, men han burde ha visst bedre og det skal være unødvendig å nekte i en slik situasjon for prioriteringen burde være klar. Han kunne i det minste tatt med hunden så du slapp lufteturer. En annen ting er at mange menn får ikke fars følelsen før babyen er født, så får håpe han får til å prioritere riktig når babyen er kommet.

 

Anonymkode: 97de2...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hus, hund, god økonomi og Volvo sikrer ingen lykke. Det er derimot fint at du tror det.

Anonymkode: ca4a7...c18

Forskning viser noe annet.. Stabil økonomi har mye mer å si på vår lykke enn hva de første tror og innser. 80% av alle skilsmisser er pga økonomi! Og det å ha alt på stell er positivt, og hjelper veldig mye.

Tror ikke man skal tro at framtiden blir vanskelig pga en liten tvist med svigers. Tip syvende og sist løser det seg, eller så tar man avstand som kjernefamilie. 

Anonymkode: 6b626...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...