Gå til innhold

Hva skjer nå? Kan man levere tilbake gave og få pengene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er invitert i bursdag i morgen. Jubilanten «blir» 100 år. Vi har gått sammen 4 familier og kjøpt en fin og dyr gave. 

I dag kom den triste nyheten om at jubilanten har gått bort. 

Kan vi ta gaven med til butikken og be om pengene tilbake? Normalt sett får man jo ikke pengene tilbake, men et verdigavekort. Ingen av oss ønsker, eller trenger noe fra den aktuelle butikken. Noen som har vært borti dette?

Anonymkode: a96f3...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt ann på hvilken butikk dere har handlet i og hva deres rutiner i forhold til åpent kjøp er. Jeg har jobbet i en del butikker opp igjennom årene, og vi har aldri praktisert åpent kjøp. Ikke har dere krav på å bytte heller egentlig. Så det kommer som sagt ann på den enkelte butikken og deres regler. 

Anonymkode: fc10b...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt ann på hvilken butikk dere har handlet i og hva deres rutiner i forhold til åpent kjøp er. Jeg har jobbet i en del butikker opp igjennom årene, og vi har aldri praktisert åpent kjøp. Ikke har dere krav på å bytte heller egentlig. Så det kommer som sagt ann på den enkelte butikken og deres regler. 

Anonymkode: fc10b...29a

Kjøpt på en litt spesiell butikk. Vi har betalt 10 000 for den, så det er jo en del penger som går til spille for oss alle om vi ikke kan få penger tilbake

Anonymkode: a96f3...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjøpt på en litt spesiell butikk. Vi har betalt 10 000 for den, så det er jo en del penger som går til spille for oss alle om vi ikke kan få penger tilbake

Anonymkode: a96f3...5e8

Tror dessverre ikke at du skal regne med å få pengene igjen. Ihvertfall ikke hvis det er en liten butikk. Står det noe på kvitteringen? 

Anonymkode: fc10b...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har ikke krav på å få omgjort kjøpet, hverken mot gavekort eller penger, men en del butikker har regler om at dere får byttet eller til og med at dere lan angre kjøpet. Dere må sjekke med butikken.

Anonymkode: 31699...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror dessverre ikke at du skal regne med å få pengene igjen. Ihvertfall ikke hvis det er en liten butikk. Står det noe på kvitteringen? 

Anonymkode: fc10b...29a

Den har vi ikke fått enda. Vi skulle hente gaven i morgen på vei til feiringen. Betalingen ble gjort for en uke siden. Gaven og kvitteringen skulle vi få i morgen

Anonymkode: a96f3...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Prøve å selge den videre til noen kanskje? 

Anonymkode: 3efc2...b36

Vi vil ikke få mer enn godt under halvparten av pengene for den da. Derfor tenker vi å prøve å forklare det til butikken og håper å få hevet kjøpet.

Anonymkode: a96f3...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forklart situasjonen, den er jo litt spesiell og trist. Det er jo mennesker som jobber i butikken, og de kan jo sikkert gjøre et unntak. 

Anonymkode: 26622...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpt på en litt spesiell butikk. Vi har betalt 10 000 for den, så det er jo en del penger som går til spille for oss alle om vi ikke kan få penger tilbake

Anonymkode: a96f3...5e8

Da er det kanskje en privat butikk? Da tror jeg dere kan glemme å få pengene igjen. men jeg ville absolutt ha  forklart hva som har skjedd og spurt om de kunne hjelpe.

Anonymkode: ef87c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville forklart situasjonen, den er jo litt spesiell og trist. Det er jo mennesker som jobber i butikken, og de kan jo sikkert gjøre et unntak. 

Anonymkode: 26622...fb1

Det er veldig få lørdagshjelper som har myndighet til å heve et kjøp og gi ut pengene altså, særlig når det er snakk om en så stor sum. 

Her må nok eierne av butikken på banen, så noen løsning i morgen blir det neppe. 

Anonymkode: 5b4b5...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff da ❤️, men ikke for å være frekk, men hvorfor kjøpe en så dyr gave til en 100 åring? ❤️

Anonymkode: 3499b...057

Men alikevel er du frekk, det hjelper ikke å hive på noen hjerter.

Anonymkode: ef87c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett ikke, men du kan forklare situasjonen og kanskje du er heldig. Jeg hadde nok kanskje ringt på dagtid i en ukedag slik at jeg hadde kunnet snakke med andre enn en ekstrahjelp. 

Jeg jobber selv i butikk, normalt sett gir vi ikke tilbake penger, men vi kan gjøre det i visse situasjoner. Da er det kun butikksjefen som kan gjøre dette. Når det er ett så dyrt produkt, vil jeg kanskje tro de ser litt anderledes på det enn om du kom med en gave til tusen kroner du ville ha pengene igjen for. 

Anonymkode: d73f4...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff da ❤️, men ikke for å være frekk, men hvorfor kjøpe en så dyr gave til en 100 åring? ❤️

Anonymkode: 3499b...057

Synes du 100-åringer er verdt mindre enn en 30-åring når man kjøper gave? Vi kjøpte noe vi visste jubilanten ønsket seg, ikke kom seg ut for å kjøpe selv og trengte.

Anonymkode: a96f3...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff da ❤️, men ikke for å være frekk, men hvorfor kjøpe en så dyr gave til en 100 åring? ❤️

Anonymkode: 3499b...057

#verdensmestusmakeligekommentar

Anonymkode: b8a1f...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da også en ting å ha fokus på når et kjært menneske har gått bort? 

Jeg skjønner at tanken kan komme etterhvert, men at det er en av de første tankene er noget spesielt. 

Anonymkode: cdc5b...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var da også en ting å ha fokus på når et kjært menneske har gått bort? 

Jeg skjønner at tanken kan komme etterhvert, men at det er en av de første tankene er noget spesielt. 

Anonymkode: cdc5b...7eb

Vi må uansett snakke med butikken i morgen da vi ikke kan hente gaven der likevel. Den skulle hentes og fraktes rett hjem til jubilanten. Nå har vi ikke noe sted å sette den og må derfor finne en løsning på det og da sjekker vi jo selvsagt muligheten for å stanse det hele samtidig. 

Anonymkode: a96f3...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 20.9.2019 den 18.00, Anonym bruker skrev:

#verdensmestusmakeligekommentar

Anonymkode: b8a1f...b0f

Mulig det, men vedkommende har helt rett. Å kjøpe en gave til titusener til en hundreåring er reinhekla idioti. Hva i alle dager er det en 100- åring ønsker seg som koster 10000?  Kommer ikke på noe....

At en snart 100-åring dør er mer vemodig enn trist.

Anonymkode: 73f2d...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det, men vedkommende har helt rett. Å kjøpe en gave til titusener til en hundreåring er reinhekla idioti. Hva i alle dager er det en 100- åring ønsker seg som koster 10000?  Kommer ikke på noe....

At en snart 100-åring dør er mer vemodig enn trist.

Anonymkode: 73f2d...f1a

En god seng med mye stæsj? Min tante fikk det like før hun døde. Hun kunne ikke gå lenger, og sengen var gull for henne den siste tiden. 

Anonymkode: 63b7b...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...