Gå til innhold

Huff så ekkelt. Veldig lei meg nå, enda det er litt barnslig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På jobben jobber vi i et team på 6. Gjort det i 1,5 år og har likt meg godt.

Plutselig, uten at noen sier noe får jeg beskjed om ar det er en nødvendig omrokkering, at dette er mest praktisk og teamet blir oppløst. Jeg synes dette var rart, da vi styrer dette selv og trodde dette fungerte. 

Ingen sier noe og ingen informasjon blir gitt. Men et par av damene hadde litt rare blikk. Kom på jobb i dag og finner ut at teamet er helt likt som før men ei venninne av ei i teamet har gått min plass. Venninna til hun jeg har hatt minst kjemi med. Men som er den alle vil stå inne med og har mest makt. 

 De andre har ikke trådt inn for meg og skygger banen og unngår meg i dag. 

Dette resulterer i jeg må selv finne meg et nytt team, gjerne med mye utskifting og vikarer. Jeg kommer ikke til å dele arbeidsdag med de andre mer, vil bare se de på en sjelden gang. Føler meg så dolket i ryggen av det jeg trodde var gode kollegaer. Holdt på å begynne å grine flere ganger. Føler meg rett og slett mobbet og utestengt. 

Jeg er heller ikke så giret på å kjempe for å få plassen min tilbake. Da det er opplagt at de har tatt en avgjørelse på å omrokkere meg ut av teamet. 

Måtte bare få det ut.

Anonymkode: 04d28...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du tenker som du gjør, og hadde sikkert følt det på samme måte selv.

Men den beste hevnen er å takle det utmerket, gjøre det bra og vise/fortelle at du har det bra de gangene du ser dem.

Jeg hadde heller ikke ønsket å kjempe for plassen, det hadde blitt kleint å komme tilbake "med tvang" til noen som etter eget ønske har byttet deg ut.

Anonymkode: 603bf...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjip opplevelse! Jeg har ingen råd eller tips. Vil bare gi deg en klem❤️ 

Stusselig å jobbe med folk som ikke har ryggrad og det ser det jo ut til at kollegaene dine mangler. Enten sier de fra til deg på en ryddig måte selv om det er ubehagelig for dem eller om de er uenig i så støtter de deg.

Anonymkode: 6f613...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har tatt avgjørelsen da? De andre i teamet? Ledelsen? 

Vi hadde en stor omlegging på min arbeidsplass for noen år siden, hvor noen få bestemte store endringer. Ledelsen var med på det, men det var nok ikke der hverken initiativet eller endringene ble tatt, de ble bare godtatt der.Selvsagt fungerte det ikke. Selv om det selvfølgelig vil ta noen år å bygge opp igjen det de rev ned er vi heldigvis i gang med endring igjen, og denne gangen blir endringen mye mer demokratisk og faglig forankret. 

Jeg følte meg også dolket i ryggen og såret. Jeg er fortsatt lav tillit til ledelsen som kunne la det skje, og er engstelig for at de gjør det slik igjen en gang. Jeg er i tvil om jeg takler å få tilbake mine gamle arbeidsoppgaver/ansvar, ettersom de bare ble tatt fra meg uten at jeg forstod hvorfor. 

Jeg forstår godt at du er såret, og det vil jo ikke hjelpe å reversere endringen, ettersom du nå føler deg sveket og uønsket. Forhåpentligvis finner du deg godt til rette i nytt team. For min del tror jeg ikke at jeg klarer å legge det bak meg før jeg evt er på en ny arbeidsplass, jeg håper du lykkes bedre i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nei dette er ikke barnslig å bli lei seg over. Du har rett til å vite hvorfor du er byttet ut. Er du organisert? Har du en ok leder du kan prate med? 

Anonymkode: f747e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kjempeugreit,  ikke rart du blir lei deg over det.

Men uttad ville jeg latet som ingenting. Hev deg over dette. Og vit at du aldri kan stole på noen fra den gruppa

Anonymkode: 1edc5...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke barnslig som blir lei deg over dette, jeg hadde og blitt kjempelei meg. Det er så stygt gjort den måten det gjøres på, tenk at voksne mennesker oppfører seg sånn, det er skammelig. Jeg hadde ikke ville kjempe for plassen min der, hadde aldri stolt på noen av de igjen

Anonymkode: d3156...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo få vite hvem som har tatt avgjørelsen og på hvilket grunnlag. Har dere ikke en leder?

Skjønner at du er lei deg, det er viktig å trives på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan da ikke være lov? Lyve for noe, presse de over i et annet team for å få en annen og attpåtil en venninne i din stilling. 

Du har all rett til å føle som du gjør. 

Ville gått til ledelsen og sagt hva som har skjedd og spørre de hva som ble gjort og hvorfor. 

Anonymkode: 82e63...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så bedritent gjort av de 😯 Hadde blitt kjempesur og spurt de hvorfor, hadde nok "kjeftet" litt på de 🙄

Anonymkode: af12a...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig uprofesjonelt gjort. Jeg ville ha ønsket en forklaring på hvorfor du ble byttet ut. Det skylder de deg, selv om du ikke ønsker deg tilbake. Bare for å forstå hva som egentlig har foregått bak din rygg.

Endret av Fru Ugle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det skjer en så stor endring, med evt nye oppgaver, er det helt vanlig i norsk arbeidsliv at dette drøftes og begrunnes. På fagforeningsspprnet heter dette informasjon, drøfting eller forhandling. 

Du har selvfølgig krav på å bli informert. Det er et minstekrav. 

Dersom det foreligger misnøye med hvordan du løser dine oppgaver, må du få en konkret tilbakemelding på dette. 

Dette hadde jeg ikke funnet meg i, detteer ikke ok. 

Be om et møte med din leder og ta for guds skyld med deg en tillitsvalgt i møtet .

Spør om hva som er bakgrunnen for endringen.

 

Hvorfor fikk ikke du si din mening før avgjørelsen var tatt? Du har rett til medvirkning på arbeidsplassen. 

Anonymkode: b651d...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...