Gå til innhold

Hva har dere gjort med gamle skolebøker fra du tok utdannelsen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ferdig utdannet i 2006, så det er jo en stund siden. Har en kasse med kanskje 30 bøker, som bare har blitt ståendes. Jeg brukte de litt de første årene når jeg var nyutdannet, men de har ikke blitt brukt de siste årene. Og nå er jeg ute av arbeidslivet, og da kommer de sannsynligvis  ikke til å bli brukt noe mer. Så hva gjør jeg med de? Har det noe hensikt å levere de på bruktbutikk, eller er det bare å kaste de rett i søppla? Jeg har ikke helt hjerte til å kaste de heller. Hva har du gjort med dine?

Anonymkode: f6e86...dff

Skrevet

De værste kastet jeg.

De beste beholdt jeg. De står i hyllen min på jobb. En av dem bruker jeg i blant som oppslagsværk. Enkelte bruker jeg sporadisk. 

Anonymkode: a894c...9e6

Skrevet

De står i en eske langt inne i et skap🙈

Anonymkode: 58c6d...838

Skrevet

De fleste er solgt eller kastet. Jeg har noen veldig få, nå ligger de på loftet tror jeg siden vi bor litt midlertidig noen år. Så alt jeg ikke må ha, står på mamma sitt loft. Men de har blitt brukt av meg og ungene etter jeg var ferdig utdannet. Jobber heller ikke med det jeg er utdannet til, så ikke derfor jeg har brukt de. 

Anonymkode: 3d6e9...819

Skrevet

Jeg har gode skolebøker fra videregående og frem til jeg var ferdig utdannet stårnde på bibiloteket. Veldig greit å kunne slå opp ting i bøker jeg kjenner godt.

Anonymkode: de6bd...f19

Skrevet

Resirkulerte omtrent alle, utenom de jeg faktisk hadde åpnet på noen år.

Det var vemodig å kaste bøker og notater jeg brukte titusenvis av timer på, men de ble ikke brukt.

Anonymkode: 54782...136

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Resirkulerte omtrent alle, utenom de jeg faktisk hadde åpnet på noen år.

Det var vemodig å kaste bøker og notater jeg brukte titusenvis av timer på, men de ble ikke brukt.

Anonymkode: 54782...136

Uff ja, jeg har en kasse med notater og. Det er på tide og kaste de, de har aldri blitt bruket etter at jeg var ferdig,

Hi

Anonymkode: f6e86...dff

Skrevet

Har flytta med mine i alle år. Får bruk for dem en gang, tenkte jeg. Permer på permer med notater, samt MANGE bøker. 
Bøkene har flyttet åtte ganger. Nå er jeg førti. Og har ennå ikke åpnet de en eneste gang. Tok vare på en eksamensbesvarelse. Resten gikk på miljøstasjonen i sommer. Trodde det ble fælt, men det var det ikke. Trenger jeg fagbøker, er det meste digitalt eller på jobbens bibliotek.

Anonymkode: 2e195...c0e

Skrevet

Har solgt og gitt bort mye, de beste har jeg beholdt. Står i hylla mi på jobben. 

Anonymkode: c1e6e...a2f

Skrevet

Alt er resirkulert.

Anonymkode: 5c118...55e

Skrevet

Har alt stående i hylla i gangen, er 6 år siden jeg var ferdig utdannet. Har lånt bort noe, og brukt noe som oppslagsverk. Har ikke tenkt å kvitte meg med bøkerne med det første.

Anonymkode: 66fc8...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...