Gå til innhold

Noen som har flyttet til Hønefoss her? Ble dere tatt godt imot? Hvilke skole anbefaler dere? Og barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi vurderer å flytte til Hønefoss, rett utenfor:)

hvordan er det å bo der med barn? Vi bos i Sandvika nå så det blir en omveltning. Men vi er litt lystne på å flytte litt ut og ha det litt roligere.

er det mye å gjøre for barn der? Hvordan er miljøet blant barna? Ungdommene? De voksne? Er det vanskelig å få et voksent miljø der som tilflytter?

 

Anonymkode: df93e...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 min med bil

Anonymkode: df93e...202

Oki, jeg bor ti min med bil fra Hønefoss, men det er det mange som gjør. Og de bor ikke på samme plass som meg. 

Dårlig bussforbindelser! Den offentlige nærskolen er ca en mil unna. Der vi bor, er det mange små klikker med folk som er oppvokst her. Skal du inn i noen av de, må du by på deg selv. For barna er vel fritidstilbudet det samme som for barn andre steder, men det kommer jo an på hvor disse ti minuttene skal kjøres fra/til. 

Anonymkode: e05ab...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oki, jeg bor ti min med bil fra Hønefoss, men det er det mange som gjør. Og de bor ikke på samme plass som meg. 

Dårlig bussforbindelser! Den offentlige nærskolen er ca en mil unna. Der vi bor, er det mange små klikker med folk som er oppvokst her. Skal du inn i noen av de, må du by på deg selv. For barna er vel fritidstilbudet det samme som for barn andre steder, men det kommer jo an på hvor disse ti minuttene skal kjøres fra/til. 

Anonymkode: e05ab...794

Norderhovd.

vet du noe om det stedet?

Anonymkode: df93e...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Norderhovd.

vet du noe om det stedet?

Anonymkode: df93e...202

Da sokner skolebarn til skole i Hønefoss. Det er forskjellige barnehager rundt om kring i Hønefoss, har bare erfaring med en av de, veldig fornøyd den gang, men det er 10 år siden.

Det er en Montessori skole ikke så langt derfra. Har ikke erfaring med den, men har hørt den er bra.

De har en idrettsgruppe som driver med fotball og ski. 

Anonymkode: e05ab...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innflytter til Hønefoss ca 10 min fra sentrum i Heradsbygda. Ikke lett å få innpass hos de som er oppvokst der, men gir man av seg selv så går det bra. Norderhov sokner til en ny stor skole som heter Bentetud. Har ikke hørt så veldig mye om hvordan det går, unntatt at det har vært litt startproblemer. Det er flere barnehager i nærheten.

Man har tilgang til det meste. Trodde jeg kom dra litt inn til Sandvika og Oslo på shopping og andre aktiviteter, men det veldig sjeldent. Finner det jeg trenger her. 

Hvordan kollektiilbudet er kommer an på hvor man bor, vi har nesten skolebussen. 

Det er masser av fritidsaktiviteter å velge i fra fotball til kode kids ,noen er veldig populære og lange ventelister(turn). Dårlig med fritidsklubber men det er i allefall en.

Trives ganske godt her og har ingen planer om dra herifra.

 

Anonymkode: 09363...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor 15 min unna hønefoss. Dårlig med bussforbindelser. Må ha bil for å bo her. Skolene er bra men forskjell på klassene. Har barn i flere ulike aldere. Montessori skole finnes på ask iallefall. Der koster det 500 pr mnd for maten, ellers ikke noe tror jeg. Neste år blir det også ungdomskole har jeg hørt. Norderhov er en fin plass. Mye gjorder og eplehagen i nærheten. Ringeriksbadet ligger i sykkel avstand. Turntilbudet er dårlig, lange ventelister. Mye tilbud innen dans, teater-showskolen og musikkalkolektivet, svømming, kulturskolen, ballspill, kampsport osv. Fritidsklubber for barn på bygda og i hønefoss. Ridesenter på berenga rett ved tolpinrud når man kjører over snyta. Private ridesenter mer landlig. Har bodd her hele livet. Litt vanskelig å bli kjent med folk synes jeg. Men kommer vel helt ann på personen og hvor sosial du er. 

Anonymkode: 1b1f5...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...