Gå til innhold

Hva gjør jeg? Må bytte bolig og har to hunder med meg. Umulig å leie med dyr..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I tillegg har jeg to barn. Hundene er små, allergivennlige og røytefrie, barna er rolige og veloppdragne. Altså de løper ikke rundt og bråker i boligen osv. Om jeg ikke får tak i en leieleilighet hvor eier godtar dyr, hva slags alternativer finnes det? For hundene altså. Jeg (og ungene) vil jo ikke omplassere de? Ikke for vår del og ikke for hundenes del. Finnes det noen gode alternativer? Noen med erfaring rundt dette? Noen med en god ide om hva vi kan gjøre uten å gi fra oss/selge hundene?

Anonymkode: 09f53...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel mulighet til å finne utleiere som godtar hunder? Vi leier ut to leiligheter og vi tillater hunder. I den ene bor det hund og i den andre to katter.

Anonymkode: e515b...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke finner sted å bo hvor det er tillatt med dyrehold, så må du jo velge. Tak over hodet eller hund. 

Anonymkode: fb8d2...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke finner sted å bo hvor det er tillatt med dyrehold, så må du jo velge. Tak over hodet eller hund. 

Anonymkode: fb8d2...9be

Jeg spurte vel egentlig om det er noen som har en god løsning på dette, uten å måtte omplassere hundene. Jeg tenkte mer i retning av å dele hundene med en annen familie/ la noen andre ha de midlertidig og at vi kan besøke de eller ha de en dag i ny og ne..Jeg vet ikke, men uansett..å omplassere de er en dårlig løsning.

Anonymkode: 09f53...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spurte vel egentlig om det er noen som har en god løsning på dette, uten å måtte omplassere hundene. Jeg tenkte mer i retning av å dele hundene med en annen familie/ la noen andre ha de midlertidig og at vi kan besøke de eller ha de en dag i ny og ne..Jeg vet ikke, men uansett..å omplassere de er en dårlig løsning.

Anonymkode: 09f53...393

Det virker som at det er eneste løsning. Om du ikke vil selge de da? 

Tviler på at det finnes mange som ønsker å ha en hund de ikke eier, hvor eieren kommer innom for å ha samvær med hele tiden. 

Anonymkode: fb8d2...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytte på landet? Jeg leier ut en leilighet nær storby. Ingen dyr lov. Leier også ut på fjellet og der bor leietaker med to hunder og to katter. 

 

Anonymkode: 6e806...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt. Du skulle gjerne ha fått leie her med hunder. Før jeg fikk hund selv vurderte jeg å bare se etter leietakere med hund -tenkte det både var koselig og betryggende (vakt/varsling). Det må da finnes flere som meg der ute?

Anonymkode: 3c577...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut annonse selv. Mange steder er skeptiske til å godta hund pga idiotiske folk før, men de leter gjerne opp folk som søker etter leiligheter.

Anonymkode: 41546...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legg ut annonse selv. Mange steder er skeptiske til å godta hund pga idiotiske folk før, men de leter gjerne opp folk som søker etter leiligheter.

Anonymkode: 41546...0b9

Støtter denne. Ei jeg kjente var i omtrent samme situasjon, men veldig stor hund isteden for to små. Så stor at mange blir skeptiske. Hun laget en veldig positiv annonse hvor hun presenterte familien og hunden - og fikk napp på leilighet.

Husk å understreke det som er positivt med hundene, at de er rolige innendørs, at de ikke bjeffer osv. (så lenge dette er sant, selvfølgelig ;) )

Blir det helt krise ville jeg laget en annonse og søkt etter fosterhjem til hundene en periode, inntil du finner et sted å bo som aksepterer hunder. Det finnes mange som er hundekjære, så det kan godt være at du finner noen som vil gjøre det.

Anonymkode: ba686...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...