Gå til innhold

Barnet arver klær av eksens nye dame- uten at jeg "vet"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan skjønne at det er sårt, og irriterende at han ikke holder avtalene deres, men det er nok lite du får gjort med det. 

Men man har lov til å bli lei seg, det syns jeg virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen min har vært skilt i ganske kort tid. Nå har han fått ny kjæreste- som jeg ikke har møtt, og ikke sønnen vår (4) heller, så vidt jeg vet. Jeg vet ikke hvor lenge de har vært sammen, men han informerte meg om at han hadde fått ny dame før sommerferien. Så det er ganske ferskt.  Den nye dama har også en sønn som jeg vet navnet på, men det er alt jeg vet.

Jeg har hovedomsorgen, men i helga var sønnen hos faren. Da han kom hjem, hadde han på nye klær. De hadde han fått av en venn, sa sønnen vår.  Da jeg i går skulle vaske en av hettejakkene, skjønte jeg hvor klærne kom fra. Fra sønnen til hans nye kjæreste.

Er det greit, sånn uten videre?

Jeg reagerte. Er jeg barnslig? (Det er jo ikke hettejakke i seg selv jeg reagerer på.)

 

Anonymkode: 8ddbd...324

Ja, du er barnslig. 

Anonymkode: ce341...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han arver klær er vel bare fint og hyggelig, jeg setter i allefall pris på det når barna får arve helt og brukbart tøy. Litt rart at ikke faren nevnte det ved overlevering kanskje. 

Anonymkode: 9f8b6...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen min har vært skilt i ganske kort tid. Nå har han fått ny kjæreste- som jeg ikke har møtt, og ikke sønnen vår (4) heller, så vidt jeg vet. Jeg vet ikke hvor lenge de har vært sammen, men han informerte meg om at han hadde fått ny dame før sommerferien. Så det er ganske ferskt.  Den nye dama har også en sønn som jeg vet navnet på, men det er alt jeg vet.

Jeg har hovedomsorgen, men i helga var sønnen hos faren. Da han kom hjem, hadde han på nye klær. De hadde han fått av en venn, sa sønnen vår.  Da jeg i går skulle vaske en av hettejakkene, skjønte jeg hvor klærne kom fra. Fra sønnen til hans nye kjæreste.

Er det greit, sånn uten videre?

Jeg reagerte. Er jeg barnslig? (Det er jo ikke hettejakke i seg selv jeg reagerer på.)

 

Anonymkode: 8ddbd...324

Selvfølgelig er det greit. Å arve fra henne. Du legger for mange følelser i dette. 

Anonymkode: c5040...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så det handler om kontroll? Du vil ha kontroll på når fars nye dame får møte barnet ditt, når barnet ditt møter hennes barn og hva barnet ditt får av fars nye dame og sønn? 

Far har valgt å informere deg om den nye dama. Bår han introduserer henne er opp til far og den nye dama å bestemme.

Min stesønn arvet klær fra oss før han møtte meg og barnet mitt. Jeg hadde en del klær liggende og far fikk de til å gi sønnen. 

Anonymkode: 980cc...2a0

Det er det da virkelig ikke. Barnets foreldre skal fortsatt ha et slags felles foreldreskap. Når barnet skal møte nye partnere er en beslutning som skal tas i fellesskap som foreldre. Kanskje er barnet et sårbart barn som ikke har tatt bruddet så veldig bra. Kanskje tåler ikke barnet flere brutte relasjoner? Kanskje synes barnet det er veldig vondt at pappa har fått ny kjæreste. Her er det mange hensyn som må tas og barnet må settes først. 

Anonymkode: c9dde...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du bør la dette ligge. Det er langt ifra sikkert at fireåringen din har møtt pappas nye kjæreste. 

Kan hende eksen sin synes det er helt topp med arveklær. Tøy koster, og det er jo helt topp å få det gratis! 

Om du er så urolig, så kan du vel bare spørre eksen din om sønnen deres har møtt kjæresten hans? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det da virkelig ikke. Barnets foreldre skal fortsatt ha et slags felles foreldreskap. Når barnet skal møte nye partnere er en beslutning som skal tas i fellesskap som foreldre. Kanskje er barnet et sårbart barn som ikke har tatt bruddet så veldig bra. Kanskje tåler ikke barnet flere brutte relasjoner? Kanskje synes barnet det er veldig vondt at pappa har fått ny kjæreste. Her er det mange hensyn som må tas og barnet må settes først. 

Anonymkode: c9dde...f05

Det er jo ikke sikkert barnet har møtt kjæresten til faren engang, det å arve klær er uansett ikke feil og har ingenting med hverken brutte relasjoner, løfter eller samliv å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...