Gå til innhold

Barnet arver klær av eksens nye dame- uten at jeg "vet"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har vært skilt i ganske kort tid. Nå har han fått ny kjæreste- som jeg ikke har møtt, og ikke sønnen vår (4) heller, så vidt jeg vet. Jeg vet ikke hvor lenge de har vært sammen, men han informerte meg om at han hadde fått ny dame før sommerferien. Så det er ganske ferskt.  Den nye dama har også en sønn som jeg vet navnet på, men det er alt jeg vet.

Jeg har hovedomsorgen, men i helga var sønnen hos faren. Da han kom hjem, hadde han på nye klær. De hadde han fått av en venn, sa sønnen vår.  Da jeg i går skulle vaske en av hettejakkene, skjønte jeg hvor klærne kom fra. Fra sønnen til hans nye kjæreste.

Er det greit, sånn uten videre?

Jeg reagerte. Er jeg barnslig? (Det er jo ikke hettejakke i seg selv jeg reagerer på.)

 

Anonymkode: 8ddbd...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det ser jeg overhode ingen problem med.

Det kunne vært klær fra en kollega, en nabo, en venn, hva som helst, og det hadde vært greit? Men fordi det er fra sønnen til en din eks har en romantisk forbindelse til, så er det ikke greit?

Du er litt barnslig 

Anonymkode: c652a...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du bare være glad for, det er sunt både for "det store miljøet rundt oss" og "det lille miljøet" i den nye lille enheten med far, fars dame, og deres respektive barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.S her: 
JA - hurra for miljøet, vi arver og gir bort mye. Det handler altså ikke egentlig om hettejakka og de andre klærne.

Det jeg reagerer på er - at han trolig har introdusert den nye kjæresten og kanskje også henens sønn, uten at jeg er informert. Vi hadde laget avtale om dette :( Jeg kjenner meg usikker på han.

 

Anonymkode: 8ddbd...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arvekarusellen er gull, og ditt barn er heldig som er med på den. Økonomisk, miljømessig, tilhørighet - alt er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

T.S her: 
JA - hurra for miljøet, vi arver og gir bort mye. Det handler altså ikke egentlig om hettejakka og de andre klærne.

Det jeg reagerer på er - at han trolig har introdusert den nye kjæresten og kanskje også henens sønn, uten at jeg er informert. Vi hadde laget avtale om dette :( Jeg kjenner meg usikker på han.

 

Anonymkode: 8ddbd...324

Du har ikke noe rett til å bli informert ang det heller. 

Det er far din sak. Det som skjer på far sitt samvær kan ikke du bestemme noe over. 

Anonymkode: 8e1ed...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

T.S her: 
JA - hurra for miljøet, vi arver og gir bort mye. Det handler altså ikke egentlig om hettejakka og de andre klærne.

Det jeg reagerer på er - at han trolig har introdusert den nye kjæresten og kanskje også henens sønn, uten at jeg er informert. Vi hadde laget avtale om dette :( Jeg kjenner meg usikker på han.

 

Anonymkode: 8ddbd...324

Det skjønner jeg. Men om de er på arveklær-løpet virker det hele mye mer "nedpå" enn det kunne ha vært. Forøvrig er dessverre denslags avtaler m ekser ofte det første som ryker når eksen begynner å tenke med pikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

T.S her: 
JA - hurra for miljøet, vi arver og gir bort mye. Det handler altså ikke egentlig om hettejakka og de andre klærne.

Det jeg reagerer på er - at han trolig har introdusert den nye kjæresten og kanskje også henens sønn, uten at jeg er informert. Vi hadde laget avtale om dette :( Jeg kjenner meg usikker på han.

 

Anonymkode: 8ddbd...324

Så det handler om kontroll? Du vil ha kontroll på når fars nye dame får møte barnet ditt, når barnet ditt møter hennes barn og hva barnet ditt får av fars nye dame og sønn? 

Far har valgt å informere deg om den nye dama. Bår han introduserer henne er opp til far og den nye dama å bestemme.

Min stesønn arvet klær fra oss før han møtte meg og barnet mitt. Jeg hadde en del klær liggende og far fikk de til å gi sønnen. 

Anonymkode: 980cc...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen - njei, ikke om kontroll, egentlig, men mest om følelser. Vi var enige om hvordan vi skulle introdusere nye partnere. Jeg synes det er greit at han har fått ny kjæreste og jeg har såvidt turt meg ut på dating selv. 
 
Men vi samarbeider bra om barna, og vi har virkelig begge prøvd å være fair mot hverandre og avtalene vi har gjort. Han er VELDIG Opptatt av disse avtalene. Vi skulle være sikre på at det var et stabilt forhold og ha vært sammen en stund, så ikke barna ble introdusert for potensielt stadig nye kjærester. Og den andre skulle informeres først.

Han hadde, slik jeg kjenner han, blitt rasende om jeg ikke hadde fulgt avtalen vi gjort, om hvordan introdusere ny kjæreste. Kanskje var ikke avtalen noe verdt?

Jeg har ikke sagt noe, og kommer ikke til å gjøre det. Men jeg ble lei meg.


Takk for at dere er ærlige, da! 

Anonymkode: 8ddbd...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TS her igjen - njei, ikke om kontroll, egentlig, men mest om følelser. Vi var enige om hvordan vi skulle introdusere nye partnere. Jeg synes det er greit at han har fått ny kjæreste og jeg har såvidt turt meg ut på dating selv. 
 
Men vi samarbeider bra om barna, og vi har virkelig begge prøvd å være fair mot hverandre og avtalene vi har gjort. Han er VELDIG Opptatt av disse avtalene. Vi skulle være sikre på at det var et stabilt forhold og ha vært sammen en stund, så ikke barna ble introdusert for potensielt stadig nye kjærester. Og den andre skulle informeres først.

Han hadde, slik jeg kjenner han, blitt rasende om jeg ikke hadde fulgt avtalen vi gjort, om hvordan introdusere ny kjæreste. Kanskje var ikke avtalen noe verdt?

Jeg har ikke sagt noe, og kommer ikke til å gjøre det. Men jeg ble lei meg.


Takk for at dere er ærlige, da! 

Anonymkode: 8ddbd...324

Hvis barnet har møtt den nye, så vil jeg tro at han er sikker på forholdet og at det har vart en stund da? Regner med at han ikke sa noe til deg heller før han var sikker på forholdet? Man sier jo ikke fra om alle man møter, men når man møter en og man har vært sammen en stund og man ønsker å introdusere barna, så sier man fra til eksen. De man ikke vil introdusere forteller man jo ikke om

Anonymkode: 980cc...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du vil vente med at barnet skal møte far sin nye dame. Men nå vet du jo ikke om det faktisk har skjedd. Har sønnen din sagt noe om det? At man arver bort klær betyr ikke at de møtes. 

Anonymkode: 5dee5...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jo nye dama spurt far om han ønsker å få klær som sønnen hennes har vokst fra uten at det betyr at barnet og nye dama er blitt introdusert. 

Anonymkode: 858f5...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H.I.

Nei, jeg vet ikke om de har møttes. Sønnen min sa at han hadde "fått de av en venn". Jeg sa bare "åja, så hyggelig", og oppdaget altså merkelappen i jakka da jeg skulle vaske den. Han er bare fire år og jeg ønsker ikke å stille han masse spørsmål, de tenker jeg vi voksne får ta oss av. Men om han hadde fått klærne av faren, hadde han vel sagt at han hadde fått jakka av pappa?

Jeg skal ikke overdramatisere dette. Men tenker jo på hva eksen ikke forteller meg, og dette har vi klare avtaler på.

Han har alltid vært "regelrytteren" i vårt forhold og kanskje han tenker at jeg nok en gang er "snill" eller "pragmatisk".

Jeg kan selvsagt ikke anklage han for å være en regelbryter når det bare er indisier her, men om vi skal samarbeide bra må vi kunne stole på hverandre, og nå kjenner jeg meg utrygg og lei meg. Bør jeg si det til han, eller ikke?

Anonymkode: 8ddbd...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred så mye drama du lager av dette.

Dersom du vil vite om fars nye dame er introdusert til din sønn, så spør du ham direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende far har presentert henne og sønnen hennes som nettopp dette, «en venn». Å ag det stemmer når barnet sier at han har arvet fra en venn. Det var jo dette du reagerte på, at far kanskje har presentert  de for barnet. Arv er gull, ikke lag noen sak ut av det. Forholdet deres er slutt. Jeg skjønner at hjertet blør, men la fornuften seire.

Anonymkode: 8a444...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være sønnen din sier han har fått det fra en venn fordi faren har gitt han klærne og sagt de var fra en venn. Dermed vet ikke sønnen din hvem vennen er og nevner det eneste han vet, det pappaen sa "det er fra en venn" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at du føler deg litt "overkjørt", for han har jo rokket litt ved et sted du trodde at du hadde litt kontroll i en situasjon hvor alt ellers er litt kaotisk følelsesmessig (samlivsbrudd). Men tror det er Sunt for sønnen deres om du klarer å være så raus at du ser på det fine i det at hvis de har blitt introdusert så var det en god opplevelse for han. Han mener jo at han har fått en ny venn. - Og det kan være slik de ble presentert også? At de møtte en venninne av pappa, og barnet hennes. Og menn kan nok lett tenke at det er uskyldig. 

Hvis dere har et godt samarbeid allerede så kan du jo kanskje bare pent bringe det på banen med å si noe alla takk for den kule hettegenseren, Jonas digger den. Har han fått møte Kirsten nå? (med et smil) Det virker i allefall som om han hadde en positiv opplevelse med det, og det er jo bra. 

Anonymkode: a6875...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det og dropp reglene selv. Det var hyggelig gjort at sønnen deres fikk arve klær. Gutten er 4 år, han kommer ikke til å huske mye av denne tiden og så sant det ikke er snakk om en ond stemor som låser han inne i skape vil han neppe ta skade av det. Jeg var selv alene når sønnen min var 4 år og han tenkte nok ikke over om det var en kjæreste på besøk eller en jeg studerte sammen med. En 4-åring ser ikke på forhold slik som vi voksne gjør, og han kommer opp igjennom livet til å møte mange personer han kun treffer for en kort stund uten at han vil ta skade av det. Så lege dere begge er normalt oppgående foreldre så synes jeg du skal foreslå at dere legger den regelen på is og stoler på egne instinkter, men det kan være greit å unngå for mye kjærlighetssorg og slikt.  

Anonymkode: 35844...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TS her igjen - njei, ikke om kontroll, egentlig, men mest om følelser. Vi var enige om hvordan vi skulle introdusere nye partnere. Jeg synes det er greit at han har fått ny kjæreste og jeg har såvidt turt meg ut på dating selv. 
 
Men vi samarbeider bra om barna, og vi har virkelig begge prøvd å være fair mot hverandre og avtalene vi har gjort. Han er VELDIG Opptatt av disse avtalene. Vi skulle være sikre på at det var et stabilt forhold og ha vært sammen en stund, så ikke barna ble introdusert for potensielt stadig nye kjærester. Og den andre skulle informeres først.

Han hadde, slik jeg kjenner han, blitt rasende om jeg ikke hadde fulgt avtalen vi gjort, om hvordan introdusere ny kjæreste. Kanskje var ikke avtalen noe verdt?

Jeg har ikke sagt noe, og kommer ikke til å gjøre det. Men jeg ble lei meg.


Takk for at dere er ærlige, da! 

Anonymkode: 8ddbd...324

Jeg skjønner godt at du er lei deg, var igjennom det samme bare at vårt barn var under 2 år. Vi hadde også en avtale om dette og vårt brudd var ganske verskt, ca 2 mnd. Jeg fikk vite det av barnet, fortalte om nye vennen til pappa som de bodde hos.. Jeg ble rasende. Men det viste seg at de hadde truffet hverandre mens vi var gift.

Det er ikke barnslig eller kontrollerende å føle som du gjør, jeg mener det er helt naturlig.

Anonymkode: aa325...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet her, er jo at han introduserer ny kjæreste så tidlig. Det er jo håpløst egoistisk av ham!

Anonymkode: a27ad...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du skal gå i deg selv og komme til bunns i hvorfor du reagerer. Din reaksjon er unormal og forståelig. 

Det er uproblematisk å arve tøy. 

 

Anonymkode: a7f0b...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det største problemet her, er jo at han introduserer ny kjæreste så tidlig. Det er jo håpløst egoistisk av ham!

Anonymkode: a27ad...82b

Akkurat det er jeg enig i. Men nå vet man ikke sikkert at barnet har møtt den nye dama. Kan jo fint arve klær uten at de har møttes. 

Når det er sagt så har jeg selv opplevd at eksen var veldig nøye på at barna ikke skulle møte nye kjæresten min. Nå var jeg jo like nøye selv, og de møtes ikke før det hadde gått et år. Han derimot dro med barna til ei han nettopp hadde møtt og tilbrakte en hel helg der. Og det samme har gjentatt seg flere ganger. Han har og klart å møte ei ny som barna møtte med en gang for så å flytte sammen omtrent på samme tid. Så noen menn er litt sånn "gjør som jeg sier. Men ikke gjør som jeg gjør". 

Gjør hva du selv synes er best. Den andre veien får du ikke gjort så mye med. Heller ikke bruk så mye energi på det, det blir du bare sliten av. 

Anonymkode: 5dee5...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...