Gå til innhold

Hvor mange ulike pålegg «må» du ha i kjøleskapet til enhver tid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer da an på hvor mange forskjellig påleggstyper dere liker det vel...

Anonymkode: a27b1...4b8

Og det er jo helt individuelt..

Anonymkode: 9a357...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer da an på hvor mange forskjellig påleggstyper dere liker det vel...

Anonymkode: a27b1...4b8

Men hun spør jo hva du og vi andre her inne liker

Anonymkode: b9957...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som oftest hjemmelaget syltetøy av et eller annet slag, appelsinmarmelade, leverpostei med tilbehør, kaviar, kokt egg, spekeskinke, salami, kokt skinke, Norvegia og sveitser- ost, magerost, en type brunost, peanøttsmør, makrell i tomat og svolværpostei. Men vi er mange med forskjellige preferanser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alltid ha Norvegia og krydderskinke, mannen må ha salami, gutten vår liker best prim, leverpostei og baconost 🙂. Så det blir vel 6 pålegg 🙂

Anonymkode: 2b754...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare eg og meg, og jeg må alltid ha majones, egg, makrell i tomat og leverpostei. Og innimellom noe spekemat.

Lager ellers en del pålegg selv, og da er det etter innfallsmetoden og hva jeg måtte ha i kjøleskapet. I dag laget jeg noe à la italiensk salat. Før helgen laget jeg en påleggssalat med lobnobs. Jeg lager vegetabilsk postei med hvite bønner og sopp, mandelsmør. Noen ganger lager jeg tunfisksalat til pålegg eller eggesalat.

Anonymkode: 4535c...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulost. Leverpostei. Salt pålegg (salami eller skinke). Ordentlig smør eller bremykt. Har alltid egg i kjøleskapet og melk. Dette er minimum. 

Anonymkode: 17b09...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det bare eg og meg, og jeg må alltid ha majones, egg, makrell i tomat og leverpostei. Og innimellom noe spekemat.

Lager ellers en del pålegg selv, og da er det etter innfallsmetoden og hva jeg måtte ha i kjøleskapet. I dag laget jeg noe à la italiensk salat. Før helgen laget jeg en påleggssalat med lobnobs. Jeg lager vegetabilsk postei med hvite bønner og sopp, mandelsmør. Noen ganger lager jeg tunfisksalat til pålegg eller eggesalat.

Anonymkode: 4535c...5e3

Hvordan lagde du påleggssalat med lobnobs? Jeg har en pakke med det i fryseren, men aner ikke hva jeg skal gjøre med den 😂

Anonymkode: b9957...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hun spør jo hva du og vi andre her inne liker

Anonymkode: b9957...5e5

Her er vi 3 barn og 2 voksne som alle liker forskjellige ting, så vår liste er laaang:
- Skinkeost
- Baconost
- Gulost
- Jarlsberg vellagret
- Ridder ost
- Fløtemysost
- Kokt skinke
- Spekaskinke
- Salami fra Jacob's - to forskjellige typer
- Dansk salami
- Stabburets leverpostei
- Mills ovnsbakte leverpostei
- Jordbørsyltetøy
- Eplesyltetøy
- Appelsinsyltetøy

Anonymkode: a27b1...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser bare Norvegia, mannen spiser skinke eller grov leverpostei, barna spiser salami, syltetøy, leverpostei, prim eller skinkeost. Så 7 pålegg har vi ihvertfall i kjøleskapet. Ellers har vi alltid egg i helgene. 

Anonymkode: 99268...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har salami (variere litt hvilken type vi har), hvitost, kokt skinke, fårepølse, leverpostei, hjemmelaget syltetøy og brunost. 

Anonymkode: e9d7e...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: brunost, gouda eller jarsberg, lerums sukkerfrie syltetøy og tubeost. Helst kokt skinke eller kyllingpålegg i tillegg. 

Mannen: Hvilken som helst spekepølse, leverpostei og brunost

Barn 1: brunost, fårepølse og tubeost

Barn 2: makrell i tomat og fårepølse

Anonymkode: ea6bf...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei, makrell i tomat, diverse syltetøy, vanlig gulost og grädost, hamburgerygg, salami, italiensk salat, majones, egg og brunost. Også må jeg alltid ha en nugatti i skuffen! 😁

Anonymkode: af83e...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norvegia

Brunost

Hjemmelaget jordbærsyltetøy

Salami

Kokt skinke

Egg

Agurk

Har som regel flere typer da, men disse har vi alltid.

Anonymkode: 5841a...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med kun norvegia. Mannen vil gjerne ha flere forskjellige typer kjøttpålegg, og sønnen vil ha leverpostei, kaviar og skinkeost.

Anonymkode: 251f4...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan lagde du påleggssalat med lobnobs? Jeg har en pakke med det i fryseren, men aner ikke hva jeg skal gjøre med den 😂

Anonymkode: b9957...5e5

Det er godt å spise på skive bare med majones til også.

Jeg har olivenolje og majones i en skål og en del fersk sitronsaft. Hakker vårløk og rød paprika i små biter. Har oppi olje/majones-blandingen og salter etter behov. Så har jeg bare oppi pakken med lobnob og skiser den med en gaffel slik at den "fliser" seg opp. Det er godt med dill oppi også.

Jeg lager alltid med to pakker lobnob, ganske stor porsjon, men den holder noen dager i kjøleskapet, og så er det godt :)

Anonymkode: 4535c...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med en type pålegg for meg og da gjerne hvitost. Men for at alle skal ha noe de liker vil jeg gjerne ha salami, jordbærsyltetøy, leverpostei og skinkeost. 

Anonymkode: f6bcd...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt å spise på skive bare med majones til også.

Jeg har olivenolje og majones i en skål og en del fersk sitronsaft. Hakker vårløk og rød paprika i små biter. Har oppi olje/majones-blandingen og salter etter behov. Så har jeg bare oppi pakken med lobnob og skiser den med en gaffel slik at den "fliser" seg opp. Det er godt med dill oppi også.

Jeg lager alltid med to pakker lobnob, ganske stor porsjon, men den holder noen dager i kjøleskapet, og så er det godt :)

Anonymkode: 4535c...5e3

Tusen takk, skal teste det :)

Anonymkode: b9957...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...