Gå til innhold

Synes du CBE overdriver planlegging av temabarnebursdag eller tenker du det er helt innafor og vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvem er det som bruker tida på henne og hennes bursdagsplaner? Du spør som om noen faktisk bryr seg om hva et opp-hypa lite andefjes driver med.

Anonymkode: 493a9...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spesielt å ha på seg en kjole der puppene nesten hopper ut, når man skal ha/være i et barneselskap.

 

stakkars barn. Traff ho på ferie i sommer og barna satt leeeeenge og ventet på at det skulle tas det perfekte bilde av mor. Veldig spesielt.

Anonymkode: 41f9c...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man selger sjela + barna sine er det greit å gjøre det med stil. 

Drit i miljøet bare mor får vist seg frem. 

 

Anonymkode: ea1ca...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ikke inn på den bloggen for å gi den klikk, så jeg aner ikke hva slags bursdag dette er snakk om. Men i mine kretser er det ikke vanlig å selge ungene sine, så jeg kan ikke tenke meg at det er vanlig her. Det mest vanlige her er kake og pizza / pølser / eller lignende hjemme, ev. unntaktsvis en kinobursdag eller disko i gymsalen på skolen. 

Eller kanskje må jeg snik-kikke litt for å se hva slags firma jeg skal holde meg unna. Handler konsekvent ikke hos firma som jeg oppdager at støtter bloggere eller andre som lever av å selge ungene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det?

Anonymkode: b743e...92f

Hun som tidligere kalte seg fotballfrue

Anonymkode: b3657...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun overdriver helt ekstremt, det er et sukkerhelvete. Jeg tenker at hun lever i en rosa drømmeverden med et forbruk som ikke ligner grisen, og synes synd på ungene hennes som vokser opp i materiell overflod så det holder. De får brettet ut livene sine på SM, så alle kan få med seg hver minste lille ting. Jeg tenker de begge har mistet all bakkekontakt der de går hjemme og duller hver eneste begge to.

Anonymkode: b3657...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke inn for å kikke.

Men generelt så tror jeg det er bedre å holde en mer jordnær tilnærming til barneselskap.

Hvis man skal hause så voldsomt opp en helt vanlig bursdag, da lurer jeg på hva man lærer ungene. Og hva skal til den dagen de virkelig har noe stort å feire? Og hva om man plutselig ikke har mulighet til å følge opp forbrukshysteriet, eller når barna en dag skal stå på egne ben økonomisk?

Barnebursdager skal man feire. Men så mye stæsj eller dyre løsninger er ikke nødvendig for at barna skal synes det er stas og moro og at de blir satt pris på.

Jeg gikk bak to jenter som var på vei hjem fra skolen her en dag, de diskuterte en bursdag de hadde vært i forrige helg. De hadde vært ute, hadde grillet pølser og marshmellows, hatt leker ute. Den ene jenta sa at den var så artig, selv om det til og med regnet, fordi de voksne var med, ikke bare opptatt av å snakke med seg selv og drikke kaffe eller stresse med masse. Det sier jo litt...

Anonymkode: d637a...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers håper jeg det snart blir forbudt å selge barnas privatliv slik bloggerne gjør!

Det er brudd på barnekonvensjonen, så vi plikter egentlig å lage lover for dette. Men det skjer nok ikke med denne regjeringne.

Anonymkode: d637a...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke normalt, nei. Men hun har vel tid og penger til det, da! Jeg orker ikke å bruke så mye krefter på noe som varer 1 gang. 

Anonymkode: 708a1...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kikk jeg dit for å kikke, og ble nesten skuffet. Det var da ikke mye?

Mer enn hva jeg selv ville gjort, men små hobbyprosjekter er vel ok. Kjekt å gjøre sammen med barn også.

Selv blir jeg litt matt av folk som må kjøpe engangstallerkener og plastglass. 

Anonymkode: 7f4fb...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun som tidligere kalte seg fotballfrue

Anonymkode: b3657...04b

Å hun ja 🙈🙈

Anonymkode: b743e...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget hennes poppet opp i feeden min på Facebook, så fikk faktisk med med denne. 

Vet du, jeg er så drittlei dette kjøpepress samfunnet, ikke rart vi bruker opp jordas ressurser halvveis inn i året, hvis dette er standard på en bursdagen til en treåring. 

Kjøp ditt, kjøp datt. Bruk og kast. 

Anonymkode: c4ab1...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå kikk jeg dit for å kikke, og ble nesten skuffet. Det var da ikke mye?

Mer enn hva jeg selv ville gjort, men små hobbyprosjekter er vel ok. Kjekt å gjøre sammen med barn også.

Selv blir jeg litt matt av folk som må kjøpe engangstallerkener og plastglass. 

Anonymkode: 7f4fb...bcf

Resultatet er ikke kommet på bloggen enda. Man får se glimt på Instagram og der ser man hvor vannvittig mye pynt de bruker på en helt vanlig bursdag. 

Sponset blogginnlegg tar litt lenger tid å forfatte og redigere. 

Anonymkode: ea1ca...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva en overfladisk blogger med sine hjernedøde følgere gjør for å feire bursdag. Men jeg gleder meg til den dagen denne typen atferd, med overforbruk, «kjøpe for å kjøpe» og bruk-og-kast mentalitet blir assosiert med lav sosial status og tapermentalitet. Kun det vil bremse folk. Det siste en nordmann vil er å bli assosiert med den lavere klasse. Selv pur ond er bedre.

Heldigvis nærmer vi oss dette punktet med stormskritt.

Anonymkode: 5cdf7...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hva folk rundt de tenker, de som har unger som deltar i bursdagen. Får de prestasjonsangst eller synes de bare at de er litt pinlig overkill tro

Anonymkode: b3657...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her var det mange sjalue ja

Anonymkode: 28aee...627

Sjalu på en mamma og pappa som selger barndommen til ungene sine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her var det mange sjalue ja

Anonymkode: 28aee...627

😂 standardsvar

Anonymkode: cc95c...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Materialistisk, overdrevent, kvalmt! Jeg synes oppriktig synd i disse bloggerne som har malt livet sitt inn i er perfekt hjørne, hvor livet handler om neste, prikkfrie, idylliske bloggpost. De er avhengi av spons og følgere og har ikke et naturlig liv. Denne frua er helt ekstrem, og jeg tviler sterkt på at ungene kommer til å sette pris på bildene av seg selv og den nakne ræva til mora si når de vokser opp. 

Anonymkode: 1830d...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...