Gå til innhold

Dere må virkelig gi dere!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Normalt ville jeg selvfølgelig ha lånt bort ting til nabo.

Men hvis det var en nabo som hadde rotet bort eller ødelagt ting han hadde lånt tidligere uten at jeg fikk dem igjen eller fikk dem erstattet... nei, jeg er ikke dum, lar meg ikke utnytte! Når naboen svarer Hi i den tråden som han gjør, så bekrefter han at Hi gjør rett i å ikke låne ham noe mer. Naboen får lære at han høster som han sår...

Jeg har bare lest begynnelsen av den tråden du linker til, og heller ikke svart i den.

Men hva mener du - at man skal godta at andre utnytter deg, roter bort eller ødelegger dine ting uten å erstatte det, og behandler deg respektløst?

Anonymkode: a7eff...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Normalt ville jeg selvfølgelig ha lånt bort ting til nabo.

Men hvis det var en nabo som hadde rotet bort eller ødelagt ting han hadde lånt tidligere uten at jeg fikk dem igjen eller fikk dem erstattet... nei, jeg er ikke dum, lar meg ikke utnytte! Når naboen svarer Hi i den tråden som han gjør, så bekrefter han at Hi gjør rett i å ikke låne ham noe mer. Naboen får lære at han høster som han sår...

Jeg har bare lest begynnelsen av den tråden du linker til, og heller ikke svart i den.

Men hva mener du - at man skal godta at andre utnytter deg, roter bort eller ødelegger dine ting uten å erstatte det, og behandler deg respektløst?

Anonymkode: a7eff...540

Nei, jeg mener ikke at man skal godta at andre utnytter deg men det var jo ikke det det dreide seg om! Det dreide seg om å få låne et fat hvor HI ble kalt for kallenavn da hun sa nei. 

 

Man låner selvsagt bort et fat til en nabo! Samme hvor sur man er på naboen, så låner man bort et fat! Det stod ingenting om at at hun har lånt bort før og ikke fått tilbake i denne tråden!

 

Anonymkode: d45ec...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke at man skal godta at andre utnytter deg men det var jo ikke det det dreide seg om! Det dreide seg om å få låne et fat hvor HI ble kalt for kallenavn da hun sa nei. 

 

Man låner selvsagt bort et fat til en nabo! Samme hvor sur man er på naboen, så låner man bort et fat! Det stod ingenting om at at hun har lånt bort før og ikke fått tilbake i denne tråden! 

 

Anonymkode: d45ec...0fd

Men det er jo pga det mange svarer i den andre tråden at de ikke ville lånt det bort. Så lage en ny tråd om at folk må gi seg fordi du har tatt vekk grunnen til at hi ikke ville låne det vekk, er jo bare teit.

Anonymkode: 1c3c6...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke at man skal godta at andre utnytter deg men det var jo ikke det det dreide seg om! Det dreide seg om å få låne et fat hvor HI ble kalt for kallenavn da hun sa nei. 

 

Man låner selvsagt bort et fat til en nabo! Samme hvor sur man er på naboen, så låner man bort et fat! Det stod ingenting om at at hun har lånt bort før og ikke fått tilbake i denne tråden!

 

Anonymkode: d45ec...0fd

Kanskje du bør lese tråden en gang til...

# 6 Hi: "Jeg låner ikke bort ting til ham fordi han rotet det bort sist jeg lånte ham noe."

I hovedinnlegget skriver Hi: "Ikke første gangen han er frekk heller."

Så - hvor kommer denne voldsomme indignasjonen din fra? Hi har lånt bort ting til naboen tidligere, men ikke fått det igjen. Han har også vært frekk mot henne flere ganger før.

Og nei, man må faktisk ikke låne bort noe til en nabo som behandler deg så dårlig!

Anonymkode: a7eff...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke at man skal godta at andre utnytter deg men det var jo ikke det det dreide seg om! Det dreide seg om å få låne et fat hvor HI ble kalt for kallenavn da hun sa nei. 

 

Man låner selvsagt bort et fat til en nabo! Samme hvor sur man er på naboen, så låner man bort et fat! Det stod ingenting om at at hun har lånt bort før og ikke fått tilbake i denne tråden!

 

Anonymkode: d45ec...0fd

ehhh..det er akkurat det saken dreier seg om. Han har lånt før og ikke levert tilbake + vært frekk i munnen tidligere og.

Anonymkode: a2e2e...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man låner selvsagt bort et fat til en nabo! Samme hvor sur man er på naboen, så låner man bort et fat! Det stod ingenting om at at hun har lånt bort før og ikke fått tilbake i denne tråden!

 

Anonymkode: d45ec...0fd

Jo, det sto det...

Anonymkode: f9c98...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man står da fritt til å omgås eller IKKE omgås med naboer eller hvem man vil. Man står fritt til å låne bort ting eller la det være også. At naboen blir ubehøvlet fordi HI i den tråden ikke ville gjøre ham en tjeneste, er helt absurd. Man har ikke krav på å bli gjort tjenester.

Anonymkode: f9c98...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig sant at dere ikke vil låne bort et fat til en nabo?

Anonymkode: d45ec...0fd

Ja det er sant. De fine fatene jeg fikk til bryllupet mitt får bare familien låne. 

Jeg kan gjerne låne andre ting til naboer. 

Jeg bestemmer helt selv hva jeg vil låne bort. 

At noen skal dømme meg for dét, er veldig frekt synes jeg. 

De får kjøpe seg et eget fat da. 

Anonymkode: 5f384...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke at man skal godta at andre utnytter deg men det var jo ikke det det dreide seg om! Det dreide seg om å få låne et fat hvor HI ble kalt for kallenavn da hun sa nei. 

 

Man låner selvsagt bort et fat til en nabo! Samme hvor sur man er på naboen, så låner man bort et fat! Det stod ingenting om at at hun har lånt bort før og ikke fått tilbake i denne tråden!

 

Anonymkode: d45ec...0fd

Du er bare så teit ! Hva feiler det deg ? SELVFØLGELIG låner man ikke bort fat til tullinger. Sukk... 

Anonymkode: 5f384...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig sant at dere ikke vil låne bort et fat til en nabo?

Anonymkode: d45ec...0fd

Jeg låner gjerne bort hva som helst til mine naboer, men de er snille og greie og leverer ting tilbake. Naboen til HI i tråden du reagerer på ville jeg derimot ikke lånt bort noe til.

Anonymkode: 9c908...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvem er ‘dere’?

2. Jeg har aldri sagt nei til at naboen kan låne noen gang. 

3. Hi i andre tråden skrev at naboen var frekk og ikke hadde levert tilbake ting han hadde lånt tidligere. 

4. Det er veldig dårlig stil å skjelle på alle for det noen få hevder. 

5. Det kan være lurt å jobbe litt med leseforståelsen før man driter seg ut. 

Ha en fin dag!

Anonymkode: da6ce...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må da vel ikke absolutt låne ut fatene sine? 🙄 om det er til en nabo, venn eller familie... kanskje man ikke har så mange (😂), redd for at de skal gå i stykker eller bare at man rett og slett bare ikke vil låne ut... det er jo ens eget valg... 

Jeg personlig hadde nok ikke hatt noe problem med å låne bort et fat. Har mange og hadde ikke lånt ut det fineste fatet. Til familie og venner hadde jeg kanskje ikke vært så redd for det om ikke det hadde vært det aller fineste da. Om det hadde gått i stykker vet jeg at de hadde erstattet det.. Men til en nabo, som man kanskje ikke kjenner så godt, hadde jeg vært skeptisk. Og hadde nok ikke lånt det bort til en som ikke "liker" meg, og i tillegg har mistet/ødelagt ett fra før 🤔 en snill nabo hadde nok hatt en høyere sjanse 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lånt bort helt til jeg ikke får tingen tilbake. I det tilfellet du linker til er jo naboen et rasshøl. Jeg låner ikke ut til rasshøl. 

Anonymkode: 47b67...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss har normalt hyggelige naboer som det ikke hadde vært noe problem å låne ting til.

De fleste av oss har både noen dyre fat vi ikke ville lånt bort, men også noen rimelige "Ikeafat" som det ikke hadde vært noe problem å låne bort til hvem som helst egentlig.

Hi i den tråden du har kopiert inn beskriver en drittsekk av en nabo som tidligere ikke har levert ting tilbake og som har vært frekk i kjeften tidligere, da låner man ikke bort noe som helst!

Anonymkode: 6669b...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner ikke bort ting til svigerinna mi en gang. De er oppegående, hyggelige mennesker, men de skjønner ikke konseptet "låne". Etter at de hadde gitt bort et spill de lånte av ungene, beholdt verktøy i over et år "fordi det var så kjekt å ha", beholdt bøker i 5 år, solgt en bæremeis som de hadde lånt mm, så låner jeg ikke lenger bort ting til dem. Hadde aldri lånt bort noe til en frekk nabo. Hyggelige mennesker, inkl. naboer, kan gjerne få låne det meste. Viser det seg at jeg må mase for å få ting tilbake, så var det den ene gangen de fikk låne. 

Anonymkode: bcc53...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke behovet for å låne fat fra naboer. Hvis vi mangler noe på kjøkkenet kjøper vi det vi trenger slik at vi har det neste gang vi trenger det. I den andre tråden er det jo faktisk snakk om noen som gjentatte ganger har hatt behov for å låne ting fra en nabo. Har faktisk aldri spurt en nabo om å låne noe fra kjøkkenet, og aldri blitt spurt av naboene heller. Hvis noen kom på døra og ville låne hadde vi nok lånt bort så lenge det ikke var snakk om noe dyrt og dyrebart, men det har jo faktisk aldri skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pobie skrev:

Skjønner ikke behovet for å låne fat fra naboer. Hvis vi mangler noe på kjøkkenet kjøper vi det vi trenger slik at vi har det neste gang vi trenger det. I den andre tråden er det jo faktisk snakk om noen som gjentatte ganger har hatt behov for å låne ting fra en nabo. Har faktisk aldri spurt en nabo om å låne noe fra kjøkkenet, og aldri blitt spurt av naboene heller. Hvis noen kom på døra og ville låne hadde vi nok lånt bort så lenge det ikke var snakk om noe dyrt og dyrebart, men det har jo faktisk aldri skjedd. 

Det er smart å låne av hverandre til større anledninger. Ingen vits i at alle har alt man trenger til et selskap på 40 gjester hvis det skjer hvert 5 år.

Anonymkode: 53a7e...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig sant at dere ikke vil låne bort et fat til en nabo?

Anonymkode: d45ec...0fd

Til en hyggelig nabo, ja - til en frekk nabo nei. 

Anonymkode: c617d...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke at man skal godta at andre utnytter deg men det var jo ikke det det dreide seg om! Det dreide seg om å få låne et fat hvor HI ble kalt for kallenavn da hun sa nei. 

 

Man låner selvsagt bort et fat til en nabo! Samme hvor sur man er på naboen, så låner man bort et fat! Det stod ingenting om at at hun har lånt bort før og ikke fått tilbake i denne tråden!

 

Anonymkode: d45ec...0fd

Er man sur på naboen, så¨er det vel en grunn. Så hadde ikke lånt bort da. Med tanke på at han kalte henne Jævla jøde, så virker dette som en person jeg ikke hadde likt, og hadde dermed ikke lånt bort noe.

Anonymkode: c617d...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg heller ville lånt noe til noen som bruker ordet jøde som skjellsord. Antisemittisme, ikke sjarmerende 

Anonymkode: 59c32...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt det så personlig hvis noen kalte meg jøde. Mest fordi jeg er jødisk.

Jeg ville ha ledd av han hvis han brukte det som ett sjellsord. Og sagt, at ja, jeg er jøde. Han hadde nok blitt satt litt ut da. 

 

Anonymkode: 852e1...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flau? Jeg har ikke forsvunnet fra tråden, men typisk å anta slik. Å låne bort et fat er et I lands problem og jeg er snarere flau over det jeg leser. 

PS. Det står ingensteds at han ba om det fineste fatet (bryllupsfatet).

Det står ei heller noe om at det mulig var en søndag og umulig å få tak i et fat han trengte. Skjerp dere, bitches! Kan være utallige grunner til at han ikke kunne gå ut og kjøpe!

HI

Anonymkode: d45ec...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...