Gå til innhold

Minstemann blir straks 4 og jeg føler en slags sorg over at småbarnstiden er over


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Småbarnstiden (0-3) år er definitivt det jeg liker best. Skjønner jo at de ikke kan forbli små for alltid, men kunne det ikke vært mulig å spole tilbake tiden bare bittelitt? De er ikke like sjarmerende når de begynner å ta deg igjen i høyden, smeller med dørene og himler med øynene til alt jeg sier og dagene består av skole, lekser, aktiviteter og venner. Og lille fireåringen føles også plutselig så stor. 

Går lengselen etter en ny baby over med tiden? Frykter jeg kommer til å kjøre på med en attpåklatt om 6-10 år 😅

Anonymkode: 61b68...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Attpåklatter er strålende. Jeg nyter hvert minutt og selv om hver alder har sin sjarm så føler jeg på sorgen over å aldri skulle ha småbarn igjen. 

Anonymkode: 1dc83...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste at jeg skulle ha tre barn og hadde litt ‘sorg’siste dåp,siste første gangen barnet gikk osv.synest at  babyer er nydelige og den første tiden er helt spesiell.De skal følges opp også så jeg synest det er perfekt med de 3 jeg har.Nå er minste 9år ,kjenner at nå når jeg nærmer meg 40 er jeg glad for de jeg har og at de ikke er babyer.

Anonymkode: 7a2b0...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også de minste barna er søtest og deiligst - men Gud for en lettelse at de blir større... nå er yngste 11 og fortsatt en liten koseklump, men det er IKKE trist å forlate småbarnsstadiet. Jeg har 3 barn og er forsynt. Låner andres småbarn når lengselen blir akutt.

Anonymkode: 75dcd...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en som straks blir 4 jeg og. Yngste.

Jeg synes bare det er fint, frs hun var 1 år har hun trasset, utfordret, og hun er heeeelt forferdelig i oppførselen. Hånlig, rælete, frekk, sutrete. 

Så jeg liker IKKE 0-3 år. Fra 8-18 måneder er greit så lenge de sover om natta. 

Anonymkode: 2eddb...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over!

Ja, de små er sjarmerende - og 100% avhengig av deg. Det er deilig å føle seg så viktig i livet deres.

Men jeg ser på mine halvstore unger, og jeg er stolt! Selvstendige flotte personer. Og så mye de har lært og kan, og jeg har vært med på hele turen fra de lå på stuegulvet og suttet på tærne sine. Det er fantastisk! 

 

 

Anonymkode: 29d95...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 5,3 store på 16,14 og 11, og 2 små 2,5 år og 10 mnd.. helt fantastisk.. ble mamma første gang som 20 åring

Anonymkode: d08a3...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...