Gå til innhold

Inspirert av tråden om brukte sko


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min svigerfar fortalte at da han var liten var det de av søsknene (de var ni stykker) som stod opp først som fikk skoene, og dermed som fikk gå på skole den dagen. Dette gjaldt om vinteren og når det var for kaldt til å gå barbent. Det sier litt om velferdsøkningen vi har hatt i Norge bare på en generasjon. Nå har heldigvis fagfolk kommet på banen og friskmeldt arving av sko, men for bare noen år siden ble det omtrent omtalt som omsorgssvikt her inne. Tenk for et vanvittig (og i mange tilfeller helt unødvendig) forbruk vi har vokst opp med. Godt at fokus på gjenbruk, arving og reparasjoner styrkes🌱 Da jeg var liten hadde jeg én sykkel hele oppveksten. Nå skal de gjerne ha nye annethvert år mens de vokser. Hva tenker dere om velferd og forbruk? Flere som har foreldre/besteforeldre/svigerforeldre som har vokst opp nærmest i en annen verden?

Anonymkode: b5232...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min oldemor var lærerinne. Hun var kjent som en bisk dame men steg mye i vår aktelse da det dukket opp papirer på at hun hvert år brukte egne penger og kjøpte sko til de av elevene sine som trengte det for å komme seg på skolen. Det var mange gjennom årene.

Anonymkode: 5875b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at denne myten avlives ja.

Jeg tenker litt det samme om å kjøpe brukt madrass egentlig. Ingen (Ikke jeg heller) kjøper brukt madrass, men søsken arvet madrass. Og det tror jeg er vanlig.

At en kokvask av trekket ikke er godt nok, er vanskelig å tro på.

Anonymkode: af3ad...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Bra at denne myten avlives ja.

Jeg tenker litt det samme om å kjøpe brukt madrass egentlig. Ingen (Ikke jeg heller) kjøper brukt madrass, men søsken arvet madrass. Og det tror jeg er vanlig.

At en kokvask av trekket ikke er godt nok, er vanskelig å tro på.

Anonymkode: af3ad...f67

For å ikke snakke om at babyer sover i foreldrenes seng. Har aldri hørt noen bytte madrass på egen seng før baby..

Anonymkode: af3ad...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...