Gå til innhold

Gått i den typiske kvinnefellen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg som en idiot som har gått i den typiske kvinnefellen 🙄

Slik er det: 2 felles barn, mann som jobber 14/14. Jeg har tatt meg av begge barna når mannen har vært på jobb..kjørt/hentet til fritidsaktiviteter, besøk, bursdager, lekser, skole osv.. jeg har betalt mat til 2 barn i 2 uker når mannen er på jobb, når han er hjemme så har vi delt likt på maten.

Jeg handlet ALT babyutstyr når babyen ble født..ca 35 000 kr. Jeg har betalt tlf regning til eldste barnet, jeg har handlet alt av klær/utstyr til eldste barnet også. Jeg har betalt for 2 semester med teater til eldste, 3 svømmekurs til hver av barna..betalt forsikring på 500 i mnd på bil..netflix og viaplay som eldste barnet har hatt stor glede av. Mesteparten av drivstoffutgifter til bilen har jeg betalt. Kjøpt ny seng og sengetøy, pynteputer,pledd,leker,esker til eldste barnet sitt rom.

Dette er over en periode på 24 mnd..som er like lenge som vi har bodd sammen. ( var kjærester og samboere 4 år før det men det ble slutt og jeg og barnet flyttet ut. Så vi har bodd sammen i 24 mnd og alt dette har jeg betalt for iløpet av denne tiden.

Han derimot har betalt boliglån,strøm,internett og tv. Betalt halve maten når han har vært hjemme. Han leier i tillegg ut leilighet i underetasje og har da dekt hele boliglånet ved utleie..

Jeg har inhen eierandel i hans hus.

Han tjener 3 ganger så mye som meg og sparer uhorvelig mye hver mnd..

Han byttet jobb når jeg var høygravid, føler det er takket meg at han kan ha en slik jobb siden jeg bærer ansvaret når han er bortreist.

Tingen er den at nå står han og roper at jeg bor gratis..jeg bidrar ikke med en krone..

Dette har han også sakt til familie/søskene sine.

Kjenner jeg blir rasende... meninger?

Anonymkode: 68120...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager å måtte si det, men ingen mann som er glad i deg lar deg holde på sånn og deretter slenger dritt om deg til andre om at du ikke bidrar. 

Anonymkode: 001f0...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen, raushet er en forutsetning for at jeg skal falle for en mann. For en mann som er raus er raus på alle plan, en mann som er raus ønsker det beste for sin partner og ville aldri kneget på seg og sitt på den måten du beskriver.

Mannen din er gjerrig, ufin og egoistisk, det gjenspeiler seg på alle områder.

Anonymkode: 406b9...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har sagt det før og sier det igjen, raushet er en forutsetning for at jeg skal falle for en mann. For en mann som er raus er raus på alle plan, en mann som er raus ønsker det beste for sin partner og ville aldri kneget på seg og sitt på den måten du beskriver.

Mannen din er gjerrig, ufin og egoistisk, det gjenspeiler seg på alle områder.

Anonymkode: 406b9...ef3

Ja det kan desverre se slik ut 😪

-Hi-

Anonymkode: 68120...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i begge første som svarte.

Ta utskrift over det du har brukt på barna og hjemmet denne tiden, og så viser du det til ham.

Så viser du til hvor mye mer han tjener nå fordi han ikke trenger ta ansvar for egne barn.

Og så flytter du. Som 143 sier, en mann som behandler deg slik og sverter deg slik overfor andre, han er ikke glad i deg!

Så flytter du - og krever bidrag gjennom nav. Når han tjener tre ganger så mye som deg så får du nok et ganske bra bidrag - så får barna dine det de skal av sin far, noe de ikke har fått tidligere.

En slik mann er det bare en ting å gjøre med - komme seg unna ham!

Anonymkode: 133b8...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er forferdelig! Har tenkt en stund nå på at jeg tror jeg og barna får det bedre uten han..har hørt ihvertall 5 ganger fra han det siste året at jeg bor gratis og bidrar ikke økonomisk. Det som er så extra forbannende er at bestemoren til barna(hans mor) har sluttet å svare meg når jeg sender bilder av barna..noe jeg gjør inimellom..syntes det var så rart, la 2 og 2 sammen og fikk lirket ut av han at han hadde snakket med sin mor om situasjonen..

Anonymkode: 68120...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er forferdelig! Har tenkt en stund nå på at jeg tror jeg og barna får det bedre uten han..har hørt ihvertall 5 ganger fra han det siste året at jeg bor gratis og bidrar ikke økonomisk. Det som er så extra forbannende er at bestemoren til barna(hans mor) har sluttet å svare meg når jeg sender bilder av barna..noe jeg gjør inimellom..syntes det var så rart, la 2 og 2 sammen og fikk lirket ut av han at han hadde snakket med sin mor om situasjonen..

Anonymkode: 68120...973

Det er mulig at bestemor bør få en kopi av kontoutskrift også, så hun selv kan gjøre seg opp en mening om hvem det er som er et urimelig krek her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg koker over på dine vegne. Skal du fortsette med han så må du enten få bli medeier i huset, kjøpe ei leilighet du kan leie ut eller sette av mye penger på sparing hver mnd. 

Så må utgifter og oppgaver fordeles. Når han er hjemme bør han ta minst 90% av husarbeid, barnestell, henting, bringing osv. Utgiftene på mat, klær og fritidsaktiviteter til barna må fordeles etter inntekt, du finner på nett hvor mye ca et barn koster i løpet av en måned ut i fra alder, sett opp et slikt regnestykke til han. For enkelthetens skyld så kan vi si et barn koster 1000 pr mnd, da skal han betale 750 og du 250. 

Men jeg ville forberedt meg om jeg var deg, sett alt opp på forhånd. Hva er reelle boutgifter etter at husleien er trukket fra? Denne kan du også dele ut i fra inntekt. 

Sett ned foten eller se om du kan kjøpe ditt eget. Kanskje du kan se etter en bedre betalt jobb også så får eventuelt far bedre enda mer hjemme. 

Anonymkode: 3296e...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok sagt mye mer enn du har fått vite. Typisk manipulerende folk. Han skal sverte deg slik at han er den «perfekte» og du blir sett ned på av folk. Og når du ikke orker mer og forlater han så gjør han seg selv til den uskyldige og deg synderen. 

Anonymkode: 001f0...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler ca og det er ca for jeg vet ikke nøyaktig hvor mye kommunale avgifter er på, men regner ca 15500 i året. Så han betaler 3500 pr mnd for strøm, internett,tv, forsikring på bolig og kommunale avgifter. Boliglånet dekker leietakerne med sin husleie. Han betaler halvparten av maten og halvparten av drivstoff og en og annen utflukt på kino el når han er hjemme. 

Han har utbetalt lønn på mellom 35-45 000 pr mnd. Avhengig av overtid( noe han ofte har) så gjennomsnittlig 40 000 utbetalt.

Jeg har 13300 i mnd + 2100 i barnetrygd.

Jeg jobber deltid pga det er vanskelig og finne en jobb hvor jeg ikke må jobbe helger og 1 kveld i uken( har tidligere jobbet på butikk)

 

Anonymkode: 68120...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har nok sagt mye mer enn du har fått vite. Typisk manipulerende folk. Han skal sverte deg slik at han er den «perfekte» og du blir sett ned på av folk. Og når du ikke orker mer og forlater han så gjør han seg selv til den uskyldige og deg synderen. 

Anonymkode: 001f0...143

Er redd for at det er nettopp det som er i ferd med å skje!

Anonymkode: 68120...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette er fryktelig kjipt, men jeg tror du må brette ermene opp og få en jobb/utdanning som gir bedre lønn, for unngå kvinnefellen en gang til. Skriv samboerkontrakt. Og ikke la han slippe unna husarbeid. Lag et budsjett eller oversikt over økonomien. 

Min erfaring er at menn sutrer, når de ikke får viljen sin og gjør seg selv til et offer. Og dette er ikke greit, men ikke gjør deg selv til et offer i samme slengen. Vær hun tøffe, som forandrer situasjonen til noe bedre. 

Anonymkode: 06040...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi wow jeg skrev inn info på bidragskalkulatoren til nav..jeg er helt sjokkert! 9600 kr i mnd i barnebidrag..skrev da inn opptil 4 netter i mnd overnatting/samvær. Det er jo veldig mye i bidrag 😯 Å tenke seg til at "jeg bor gratis" kjenner jeg ble litt kvalm nå ja..

Anonymkode: 68120...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt dette er fryktelig kjipt, men jeg tror du må brette ermene opp og få en jobb/utdanning som gir bedre lønn, for unngå kvinnefellen en gang til. Skriv samboerkontrakt. Og ikke la han slippe unna husarbeid. Lag et budsjett eller oversikt over økonomien. 

Min erfaring er at menn sutrer, når de ikke får viljen sin og gjør seg selv til et offer. Og dette er ikke greit, men ikke gjør deg selv til et offer i samme slengen. Vær hun tøffe, som forandrer situasjonen til noe bedre. 

Anonymkode: 06040...b6d

Når jeg har jobbet fulltid så har jeg hatt ca 25-26000 utbetalt hver mnd, jeg klarer ikke tanken på å skulle begynne på skole igjenn i en alder av 34 år 😅 har vært fornøyd med lønnen jeg har hatt tidligere, bare så synd at jeg er "stuck med å jobbe deltid" fordi han har den jobben han har..

Anonymkode: 68120...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg har jobbet fulltid så har jeg hatt ca 25-26000 utbetalt hver mnd, jeg klarer ikke tanken på å skulle begynne på skole igjenn i en alder av 34 år 😅 har vært fornøyd med lønnen jeg har hatt tidligere, bare så synd at jeg er "stuck med å jobbe deltid" fordi han har den jobben han har..

Anonymkode: 68120...973

Med bidrag i tillegg kan dere leve helt ok på den lønnen. 

Men det viktigste er at du/dere får en mye bedre og forutsigelig hverdag. Har vært litt hvor du er nå, og det var en fantastisk lettelse å flytte for seg selv. En vekt forsvant fra skuldrene. Ja, det er småtrangt økonomisk i blant, men vi klarer oss helt ok. Man trenger ikke å reise til syden hvert år for å ha det bra. Men man trenger å ga det bra i hjemmet sitt. Ellers betyr penger ingenting!

Anonymkode: 2e22c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi wow jeg skrev inn info på bidragskalkulatoren til nav..jeg er helt sjokkert! 9600 kr i mnd i barnebidrag..skrev da inn opptil 4 netter i mnd overnatting/samvær. Det er jo veldig mye i bidrag 😯 Å tenke seg til at "jeg bor gratis" kjenner jeg ble litt kvalm nå ja..

Anonymkode: 68120...973

Husk at nav ikke tar hensyn til at du velger å jobbe deltid, så du må nok legge inn litt mer enn du faktisk tjener. Han skal ikke "straffes" med  høyt bidrag fordi du velger å ikke jobbe fullt, så nav ser på lønnen din og beregner hva den ville vært om du jobbet fullt.

Men bidrag får du helt klart, hvor mye avhenger av hvor mye han har barna når han er hjemme.

Anonymkode: 406b9...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tingen er den at nå står han og roper at jeg bor gratis..jeg bidrar ikke med en krone

Så flytt ut da om det er bedre for deg. 

Anonymkode: 6eb5e...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva mener han? At du skal betale avdrag på hans hus, uten å bli medeier?

Det er han som er urimelig her.

Anonymkode: f7ad7...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...