Gå til innhold

Hadde besøk av ei fra klassen til datteren min i går. Hun likte ikke brød.


Anonne

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det samme, jeg bruker samme deig til både brød og rundstykke 

Anonymkode: f07f3...c75

Du vil ikke svare på om hun ble tilbudt rundstykker, hi?

Anonymkode: 4fddf...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt barn blir fint mette av tomatsuppe til middag og yoghurt og frukt til kvelds, hun er 11.

Synes moren var utrolig frekk. Blir flau på hennes vegne.

Anonymkode: 09f80...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidenes særeste barn når det kommer til mat. Men jeg er klar over det, og jeg legger det på henne om hun ikke har spist når hun er noe sted, ikke de hun er på besøk hos. Hun hadde ikke spist verken frukt eller youghurt heller. Og det hadde ikke vært din feil...

Anonymkode: 68ae4...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det samme, jeg bruker samme deig til både brød og rundstykke 

Anonymkode: f07f3...c75

Ja, da blir det jo neppe gode rundstykker.

Anonymkode: 47ade...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tomat suppe(selvfølgelig hjemme lagd) med  fullkorn pasta, pølse, egg, mais, cherrytomat , ost, rømme/ melk. Brød stekt 1 time før mat 

det er et måltid. 

Anonymkode: f07f3...c75

Du mener tomatgryte da.

Anonymkode: 47ade...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det samme, jeg bruker samme deig til både brød og rundstykke 

Anonymkode: f07f3...c75

Det kan uansett smake ulikt i øynene til et barn, hun trengte jo ikke å vite at det var samme deigen

Anonymkode: 9c272...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vi bor er det mange hyggelige barn med hyggelige foreldre. Sånn drittoppførsel hadde jeg ikke orket å forholde meg til og dette barnet hadde nok ikke blitt invitert så ofte. 

Anonymkode: 7ea38...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonne skrev:

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Du har fæle særskrivingsfeil. Imponert over at det ikke ble rund stykker også. 

Anonymkode: d98f4...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste barn som ikke liker brød, liker likevel rundstykker. Noen barn er helt enkelt brødlei. Min datter er sånn. Vi har likevel brød, men prøver også å variere.

Men å sende en sånn mld som mor er ikke helt normalt. Hadde jeg aldri i verden gjort. 

Anonymkode: 6776a...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonne skrev:

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Hver gang jeg heretter føler meg som en kjip person, skal jeg tenke på den frekke kjipe mora som var frekk og konfrontere de som generøst tok imot datteren på besøk. Frekkhetens nådegave. Stort frekkere blir det ikke.

Anonymkode: c11c1...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det samme, jeg bruker samme deig til både brød og rundstykke 

Anonymkode: f07f3...c75

Brød og rundstykker er jo ikke det samme, ikke engang med lik deig. Jeg har et barn som fikk mye medisinsk behandling i månedsvis etter fødsel med blant annet respirator og sonde. Dette barnet liker ikke brød og jeg mistenker at det i all hovedsak er konsistensen det reageres på. Rundstykker, nanbrød, boller og knekkebrød likes. Der andre har brødskiver med i nisten har mitt barn med knekkebrød. 

Anonymkode: ff832...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn som "ikke liker" brød er gjerne redd for å få et annet brød enn de får hjemme, kanskje liker de ikke frø i brødet eller noe annet.

I etterpåklokskapens navn kunne du godt ha spurt henne om hun ville ha et rundstykke til kvelds, hadde hun svart nei hadde hun måttet klare seg med yoghurt og frukt.

Ikke bry deg om denne mammaen, du gjorde så godt du kunne når barnet var kresent, og det er gjerne godt nok.

Jeg skjønner at hun var sulten da, om hun bare fikk tomatsuppe, en yoghurt og frukt hele ettermiddagen og kvelden, da ville mine unger også vært utsultet. Så neste gang tilbyr du brød, knekkebrød og rundstykke, du tvinger ingen til å spise, men tilbudet er der om de er sultne.

Anonymkode: 8c7a8...f00

Enig med deg 😊

Anonymkode: b9878...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brød og rundstykker er jo ikke det samme, ikke engang med lik deig. Jeg har et barn som fikk mye medisinsk behandling i månedsvis etter fødsel med blant annet respirator og sonde. Dette barnet liker ikke brød og jeg mistenker at det i all hovedsak er konsistensen det reageres på. Rundstykker, nanbrød, boller og knekkebrød likes. Der andre har brødskiver med i nisten har mitt barn med knekkebrød. 

Anonymkode: ff832...3dc

Det er ikke poenget her. Poenget er at noen er så komplett hjernedøde at de klager på maten ungen har fått/blitt tilbudt når hun har vært gjest hos andre. Det er så usivilisert at jeg har ikke ord.

Anonymkode: dee55...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonne skrev:

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Kunne du ikke bare tilby henne rundstykke ? 

Anonymkode: b9878...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke poenget her. Poenget er at noen er så komplett hjernedøde at de klager på maten ungen har fått/blitt tilbudt når hun har vært gjest hos andre. Det er så usivilisert at jeg har ikke ord.

Anonymkode: dee55...109

Ja, i HI var det det og jeg synes også det er spesielt å klage til andre foreldre for maten barnet fikk/ikke fikk. Det kunne aldri ramlet meg inn. Det jeg kommenterte var en diskusjon i diskusjonen der noen påstod at brød og rundstykker er det samme og det er det jo ikke :)

Anonymkode: ff832...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager forholder folk seg overhodet til hva andres barn sier de liker eller ikke liker...? Jeg serverer det som står på menyen den dagen, jeg, og gjør alt tilgjengelig for alle, og de som velger å la noe stå, de går sultne fra bordet. Ikke mitt problem. (Er de tilstrekkelig sultne, så regner jeg med de klarer å klemme ned ett eller annet.) 

Anonymkode: 1ef87...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan uansett smake ulikt i øynene til et barn, hun trengte jo ikke å vite at det var samme deigen

Anonymkode: 9c272...e45

Men  jeg tvang hun ikke til  spise noe hun sa hun ikke likte . Er egentlig poenget. Inne diskusjon om  h organ rundstykkene smaker i brød eller rund form. 

Greia var at jeg lot jenta spise hva hun likte hun likte ikke brød og derfor ble hun ikke tvunget til å spise noe  brød mat.

Men jeg mener jenta burde være god og mett når hun gikk. 

Anonymkode: f07f3...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager forholder folk seg overhodet til hva andres barn sier de liker eller ikke liker...? Jeg serverer det som står på menyen den dagen, jeg, og gjør alt tilgjengelig for alle, og de som velger å la noe stå, de går sultne fra bordet. Ikke mitt problem. (Er de tilstrekkelig sultne, så regner jeg med de klarer å klemme ned ett eller annet.) 

Anonymkode: 1ef87...ea1

Sjarmerende...

Anonymkode: 47ade...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg tror dette bunner i en liten misforståelse jeg. Da jenta takket nei til brød til suppen så kan det være så enkelt at hun ikke liker brød TIL suppa. Mange bruker å spise suppe uten så kanskje hun er vant til akkurat det, og så følte hun seg muligens flau og svaret ble klønete fordi hun ble usikker. Jeg har det med å plumpe ut med feil ting når jeg blir usikker/satt til veggs. 

Siden du hadde rundstykkdeig planlagt for kvelden så kunne du forhørt deg nærmere hos jenta hva nøyaktig hun liker og ikke liker. Kanskje hadde hun lyst opp og sagt at jaa rundstykk er godt 👏😁

Anonymkode: f145e...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men  jeg tvang hun ikke til  spise noe hun sa hun ikke likte . Er egentlig poenget. Inne diskusjon om  h organ rundstykkene smaker i brød eller rund form. 

Greia var at jeg lot jenta spise hva hun likte hun likte ikke brød og derfor ble hun ikke tvunget til å spise noe  brød mat.

Men jeg mener jenta burde være god og mett når hun gikk. 

Anonymkode: f07f3...c75

Jeg sa ikke at du tvang henne til noe som helst, hvor fikk du det i fra? Jeg kommenterte at i et barns øyne er det ikke sikkert at et brød og et rundstykke er det samme. Det var en kommentar til at du sa at du ikke tilbydde henne rundstykke fordi det var samme deig, og jenta hadde sakt hun ikke likte brød. Med det mente jeg at du kunne tilbydd henne rundstykke på kvelden, selv om hun ikke ville ha brødskive til suppen.

Anonymkode: 9c272...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjarmerende...

Anonymkode: 47ade...3b2

Realistisk, vil jeg tenke. Dere får selv forberede barna deres på et liv utenfor bobleplasten.

Anonymkode: 1ef87...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kunne du ikke bare tilby henne rundstykke ? 

Anonymkode: b9878...f34

Kunne ikkje ungen bare spurt? 

Anonymkode: df923...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...