Gå til innhold

Hadde besøk av ei fra klassen til datteren min i går. Hun likte ikke brød.


Anonne

Anbefalte innlegg

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonne skrev:

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Hadde bare svart som sant er: Hun LIKER IKKE BRØD..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som "ikke liker" brød er gjerne redd for å få et annet brød enn de får hjemme, kanskje liker de ikke frø i brødet eller noe annet.

I etterpåklokskapens navn kunne du godt ha spurt henne om hun ville ha et rundstykke til kvelds, hadde hun svart nei hadde hun måttet klare seg med yoghurt og frukt.

Ikke bry deg om denne mammaen, du gjorde så godt du kunne når barnet var kresent, og det er gjerne godt nok.

Jeg skjønner at hun var sulten da, om hun bare fikk tomatsuppe, en yoghurt og frukt hele ettermiddagen og kvelden, da ville mine unger også vært utsultet. Så neste gang tilbyr du brød, knekkebrød og rundstykke, du tvinger ingen til å spise, men tilbudet er der om de er sultne.

Anonymkode: 8c7a8...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier ganske mye om moren at hun sender en mld om dette.. ikke rart hun har en kresen unge. Hadde ikke tenkt noe mer på det.

Anonymkode: da552...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snur på hele saken jeg... hvilke foreldre er det som ringer eller sender SMS om slikt??  Kunne aldri falt meg inn å ringt til andre foreldre ang lite mat eller at ungene kommer sultne hjem. Hvor mindre smart fremstiller man seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pæddan skrev:

Snur på hele saken jeg... hvilke foreldre er det som ringer eller sender SMS om slikt??  Kunne aldri falt meg inn å ringt til andre foreldre ang lite mat eller at ungene kommer sultne hjem. Hvor mindre smart fremstiller man seg selv?

Enig i det. 

Man bør da kjenne sine barn også. Høres ikke ut som hun her gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, DetYrer skrev:

Enig i det. 

Man bør da kjenne sine barn også. Høres ikke ut som hun her gjør det.

Ikke sant. Gjør seg til latter for omgivelsene hele dama:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Jeg orker ikke å tvinge barn på besøk å spise noe de ikke liker når de er på besøk.  Jeg vil at barna skal fokusere på lek og det sosiale.  Det er ikke min oppgave og lære andres barn og spise men tilbyr og vil de ikke så er det greit 

Jeg lager ikke ny mat til besøk men tilrettelegger så de slipper å spise noe de ikke liker.  

Familien vår spiser mye norsk tradisjons mat, kjøttkaker, kjøtt  fisk, potet, lapskaus, grønnsaker,  vi er også gode på wok og asiatiske retter. 

pølser, pizza, taco, sushi  osv er helge og kose mat. 

 

Anonymkode: f07f3...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonne skrev:

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Javel, og? 

Anonymkode: 0660f...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonne skrev:

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Tilbød du henne rundstykker da? Rundstykke og brød er IKKE det samme altså, mannkan fint like det ene men ikke det andre. Suppe og brød høres jo litt trist ut til middag uansett? Men ingen ringer da og klager uansett!? Det er jo uforskammet.

Anonymkode: 47ade...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tilbød du henne rundstykker da? Rundstykke og brød er IKKE det samme altså, mannkan fint like det ene men ikke det andre. Suppe og brød høres jo litt trist ut til middag uansett? Men ingen ringer da og klager uansett!? Det er jo uforskammet.

Anonymkode: 47ade...3b2

Hun er rimelig sær hvis hun liker brøddeig stekt i bollefasong, men ikke stekt i brødform. 

Anonymkode: dba0b...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er rimelig sær hvis hun liker brøddeig stekt i bollefasong, men ikke stekt i brødform. 

Anonymkode: dba0b...b7e

Det kan da vært helt forskjellige deiger. 

Anonymkode: 392a0...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan da vært helt forskjellige deiger. 

Anonymkode: 392a0...b5e

Da kan hun ikke si hun ikke liker brød generelt. 

Anonymkode: 026c1...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: utrolig frekk oppførsel fra denne moren! 

Videre tenker jeg vi her snakker om en jente som ikke foretrekker brød. Da kan det gjerne formuleres som «liker ikke», men det er IKKE det samme. 

Vi hadde besøk av en gutt som ikke likte vann. Det var jo synd, da. Hos oss er det det vi drikker til middag. Det handlet jo selvfølgelig om at han heller ville ha saft..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan hun ikke si hun ikke liker brød generelt. 

Anonymkode: 026c1...94f

Det er et BARN! 

Anonymkode: 392a0...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker barnet har lært «liker ikke» av moren når hun sender en slik melding. 

Jeg har fått en slik mld før, jeg hadde vist bare tilbudt barnet noe det ikke likte. Så da svarte jeg tilbake at jeg tilbudte brød eller havregryn. Når barnet sa det ikke likte noe, sa jeg at da måtte barnet gå hjem for å spise om det ikke likte noe. Fikk aldri noe svar tilbake på det, og barnet spist faktisk en av de to tingene det sa det ikke likte. Så det kan ikke ha vært så ille. 

Jeg har hørt flere ganger at ungene ikke liker, men vi valgte etter kort tid å bli ganske kjipe på hva de fikk. For med fire unger i hus, som nesten daglig hadde flere venner på besøk måtte vi begrense hva de fikk av mat. Så det ble havregryn og cornflaks de kunne ta seg. Brødet måtte vi kutte ut, for vips sto vi der uten brød til skolematen (fungerte ikke at ungene sa ifra om det var tomt, når vi jobbet turnus begge to) Hadde glutenfrie rundstykker i frysen til en som var allergisk, da slapp ungene å måtte planlegge besøk når jeg hadde det i frysen. De som hadde melkeallrgi kunne også ta disse. Så selv om vi var kjipe med hva vi tilbudte, fikk de mat, men ikke middag eller noe fancy. Middag tok vi når det bare var oss hjemme, eller minst mulig barn. Som oftes som kveldsmat. Ungene våre syns også det var deilig at det bare var oss rundt middagsbordet. For med huset fullt av unger hele dagen, var det deilig å ha en rolig middag der vi kunne prate sammen om dagen. 

Anonymkode: e8519...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er rimelig sær hvis hun liker brøddeig stekt i bollefasong, men ikke stekt i brødform. 

Anonymkode: dba0b...b7e

Eh, nei? Rundstykker og brød smaker da helt ulikt? Jeg kan godt spise rundstykker, men de aller fleste brød er ikke særlig gode. 

Anonymkode: 47ade...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan hun ikke si hun ikke liker brød generelt. 

Anonymkode: 026c1...94f

Men alle skjønner da at brød ikke er det samme som rundstykker? Brød omfatter ikke alt som er laget med gjærdeig, brød er nettopp brød. Derfor det ikke heter det samme...

Anonymkode: 47ade...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok servert brød og rundstykker og latt jenta spist det hun ville av det, ikke minst fordi mine egne unger ikke hadde blitt mette av utelukkende suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. Kanskje ville besøket vært mer sulten til kvelds når middagen var suppe, og spist rundstykke likevel. «Liker ikke» kan meget vel bety «er ikke sulten nok til akkurat dette akkurat nå».

Men uansett kunne det aldri falt meg inn å klandre andre foreldre for om mine barn kom sultne hjem, om grunnen var en misforståelse eller uansett egentlig. Vi har mat hjemme også, så de kreperer jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker barnet har lært «liker ikke» av moren når hun sender en slik melding. 

Jeg har fått en slik mld før, jeg hadde vist bare tilbudt barnet noe det ikke likte. Så da svarte jeg tilbake at jeg tilbudte brød eller havregryn. Når barnet sa det ikke likte noe, sa jeg at da måtte barnet gå hjem for å spise om det ikke likte noe. Fikk aldri noe svar tilbake på det, og barnet spist faktisk en av de to tingene det sa det ikke likte. Så det kan ikke ha vært så ille. 

Jeg har hørt flere ganger at ungene ikke liker, men vi valgte etter kort tid å bli ganske kjipe på hva de fikk. For med fire unger i hus, som nesten daglig hadde flere venner på besøk måtte vi begrense hva de fikk av mat. Så det ble havregryn og cornflaks de kunne ta seg. Brødet måtte vi kutte ut, for vips sto vi der uten brød til skolematen (fungerte ikke at ungene sa ifra om det var tomt, når vi jobbet turnus begge to) Hadde glutenfrie rundstykker i frysen til en som var allergisk, da slapp ungene å måtte planlegge besøk når jeg hadde det i frysen. De som hadde melkeallrgi kunne også ta disse. Så selv om vi var kjipe med hva vi tilbudte, fikk de mat, men ikke middag eller noe fancy. Middag tok vi når det bare var oss hjemme, eller minst mulig barn. Som oftes som kveldsmat. Ungene våre syns også det var deilig at det bare var oss rundt middagsbordet. For med huset fullt av unger hele dagen, var det deilig å ha en rolig middag der vi kunne prate sammen om dagen. 

Anonymkode: e8519...5f7

 

6 timer siden, Anonne skrev:

Ok  det går bra, gjorde ingen greie av det  og serverte hun ikke brød ved siden av tomat suppen. 

Jeg hadde satt rundstykke for jeg skulle bake  en til jobb lunsj i dag. 

 Hadde jo tenkt at  jentene skulle få rundstykker til kvelds. Men serverte ikke det pga at besøket ikke liker brød.  De fikk yoghurt og frukt.

 

Fikk en sur melding sent på kvelden av moren at  jenta var kjempe sulten  og lurte på hvorfor hun ikke hadde fått mat. ?  Svarte at jo de hadde fått suppe, grønnsaker, yoghurt og frukt. 

Hun lurte også hvorfor barnet ikke hadde fått  rundstykke. 

 Men hun liker jo ikke, jeg ville ikke være den mamman som tvang barnet til å spise 

 

 

Hadde ikke brydd meg om moren.Ville gjort det akkurat som du og ikke presset ungen til å spise men få tilbudet.Ungen lider ikke om hun var litt sulten når hun kom hjem og den moren må mangle antenner så skriver melding til deg sånn.

Anonymkode: 4915e...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tilbød du henne rundstykker da? Rundstykke og brød er IKKE det samme altså, mannkan fint like det ene men ikke det andre. Suppe og brød høres jo litt trist ut til middag uansett? Men ingen ringer da og klager uansett!? Det er jo uforskammet.

Anonymkode: 47ade...3b2

Det er akkurat det samme, jeg bruker samme deig til både brød og rundstykke 

Anonymkode: f07f3...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det samme, jeg bruker samme deig til både brød og rundstykke 

Anonymkode: f07f3...c75

Tomat suppe(selvfølgelig hjemme lagd) med  fullkorn pasta, pølse, egg, mais, cherrytomat , ost, rømme/ melk. Brød stekt 1 time før mat 

det er et måltid. 

Anonymkode: f07f3...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...