Gå til innhold

Det livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du synes ikke det er trist å lide i helvete til evig tid? Ikke fordi det er sorte skyggemenn som stikker høygafler i ræva på deg, men fordi du velger bort Gud.

Anonymkode: 142aa...3b5

Stemmer det?  

Anonymkode: 60ea5...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2019 den 9.13, Anonym bruker skrev:

Så langt har altså ikke ett eneste argument som sier mot HI dukket opp. Nei, "du er dum, HI, derfor tar du feil", er ikke et argument.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Grunnen til det er jo at det hun sier faller på sin egen urimelighet, det er ingen som i det hele tatt gidder å verken la seg provosere eller ta henne på alvor. Naturlig nok, om du spør meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stemmer det?  

Anonymkode: 60ea5...a68

Hva? Ja, det stemmer.. Det er et frivillig valg man tar, det. Mange her inne har allerede tatt det valget. 

Anonymkode: 142aa...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva? Ja, det stemmer.. Det er et frivillig valg man tar, det. Mange her inne har allerede tatt det valget. 

Anonymkode: 142aa...3b5

😂

Anonymkode: 2423b...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Grunnen til det er jo at det hun sier faller på sin egen urimelighet, det er ingen som i det hele tatt gidder å verken la seg provosere eller ta henne på alvor. Naturlig nok, om du spør meg. 

Helt i orden å ikke ta innlegg her inne på alvor. Det er mange innlegg som faller i den kategorien. Vet du hva som skjer i de aller fleste tilfeller da? Folk overser de. Gidder ikke kommentere. Slik en skal gjøre.

Det riktige er å enten møte argumenter med (bedre) argumenter, eller å overse. Det riktige er aldri å håne, gjøre narr av, samme hvor useriøs HI måtte være.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva har så det med homofilt ekteskap å gjøre...? Blir det mer oppløsningstendens av at færre går ensomme rundt et helt liv? 

Anonymkode: fe108...01a

Jeg er ikke motstander av homofilt samliv. Skjønner ikke hvor du tar det fra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt i orden å ikke ta innlegg her inne på alvor. Det er mange innlegg som faller i den kategorien. Vet du hva som skjer i de aller fleste tilfeller da? Folk overser de. Gidder ikke kommentere. Slik en skal gjøre.

Det riktige er å enten møte argumenter med (bedre) argumenter, eller å overse. Det riktige er aldri å håne, gjøre narr av, samme hvor useriøs HI måtte være.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Neida, noen ganger er det helt OK å latterliggjøre. Både hysteriske bibeltolkere og D.Trump faller i den kategorien for meg. 

Anonymkode: fae81...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 23.54, Anonym bruker skrev:

Videre mener jeg at barn trenger å tilbringe mest mulig tid med sine foreldre når de er små. Det er uheldig at barnehage i vårt samfunn er blitt normen snarere enn unntaket, og det er viktig at det legges til rette for at mødre kan være hjemme og ta seg av sine egne barn de første leveårene.

Det er etter et risikabelt eksperiment å institusjonalisere en hel generasjon fra de er helt små. Det bør heller ikke feste seg et inntrykk av at barn ikke trenger solide relasjoner med sine aller nærmeste. Profesjonell omsorg kan aldri erstatte kjærligheten fra dem barnet hører til. Dagens utbredte bruk av barnehage svekker samhold og tilhørighet i familien, og slik virker oppløsende på en av samfunnets viktigste byggesteiner.

Anonymkode: 5fee3...c31

Det stemmer rett og slett ikke. 

Vi vet at kjernefamilien var en ekstremt sårbar måte å innrette familien på, som gjorde både kvinner og barn spesielt utsatte og sårbare. 

Vi vet at barnehage fungerer forebyggende for vold (slitne foreldre mishandler mest), og at den volden som barn blir utsatt for lettere blir oppdaget når barn går i barnehage. 

Til tross for at barn får omsorg i institusjoner, vet vi at barn i dag har nærere følelsesmessige vennskapsrelasjoner til foreldrene sine enn noen generasjon før dem. 

Jeg er enig i at mange bhg ikke holder den kvaliteten de burde ha, men det ligger veldig mye potensiale i den modellen likevel, hvis man klarer å gjøre den mer «storfamilieaktig». 

Anonymkode: a48a5...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hjertefru skrev:

Jeg er ikke motstander av homofilt samliv. Skjønner ikke hvor du tar det fra...?

Du sa deg enig i et innlegg som snakker om at homofili er del av oppløsningstendensen.

Anonymkode: fe108...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 15.42, Hjertefru skrev:

I en litt moderert utgave er jeg enig med hi. Trenger ikke å være konservativ kristen for å mene at hn har et poeng. Trenger ikke være kristen engang. 

Det er oppløsningstendenser i samfunnet vårt, pga en salig blanding av markedstenkning og individualisme. Kan godt ta to steg tilbake, uten at jeg ser noen grunn til å ta ungen ut av barnehagen og flykte hjem til kjøkkenbenken av den grunn.

Samhold innen (stor)familien og slekta er gått tapt, håper det kommer på moten igjen! 

Her gjorde du det.

Anonymkode: fe108...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer rett og slett ikke. 

Vi vet at kjernefamilien var en ekstremt sårbar måte å innrette familien på, som gjorde både kvinner og barn spesielt utsatte og sårbare. 

Vi vet at barnehage fungerer forebyggende for vold (slitne foreldre mishandler mest), og at den volden som barn blir utsatt for lettere blir oppdaget når barn går i barnehage. 

Til tross for at barn får omsorg i institusjoner, vet vi at barn i dag har nærere følelsesmessige vennskapsrelasjoner til foreldrene sine enn noen generasjon før dem. 

Jeg er enig i at mange bhg ikke holder den kvaliteten de burde ha, men det ligger veldig mye potensiale i den modellen likevel, hvis man klarer å gjøre den mer «storfamilieaktig». 

Anonymkode: a48a5...50f

Dokumenter dette!

Anonymkode: 38165...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du synes ikke det er trist å lide i helvete til evig tid? Ikke fordi det er sorte skyggemenn som stikker høygafler i ræva på deg, men fordi du velger bort Gud.

Anonymkode: 142aa...3b5

Jeg tror ikke på gud eller helvete. Jeg synes derimot det er ufattelig stusselig med kristne som føler seg moralsk overlegne og fordømmer andre pga hvordan de lever livene sine. Snakk om stakkarslige små triste mennesker. Og den gode barmhjertige allmektige kristne gud som fikser død, tragedie, sult, krig, fattigdom, sykdom og annen elendighet han kan dere ha i fred for min del. Større imaginær drittsekk skal man lete lenge for å finne.

Og ærlig talt; skyggemenn med høygafler er du 6 år eller? 

Anonymkode: d010e...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dokumenter dette!

Anonymkode: 38165...fad

Dokumenterer HI sine påstander i sitt hovedinnlegg? Nei, det gjør hun ikke. Synsing. Dokumenter de påstandene først. Så skal jeg se om jeg gidder. Og sånn for å komme i forkjøpet, henvisning til artikler fra blogger, nettaviser og meninger til andre kristenkonservative ansees ikke som dokumentasjon. 

Anonymkode: d010e...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er hva forskningen sier:

In many societies today, including our own, women who are overtly sexual and pursue multiple male partners often experience moral outrage and “slut shaming” of a kind that is entirely unheard of in other parts of the world. While these cultural attitudes used to look toward science for justification, that position is becoming increasingly difficult to reconcile with the biological evidence. From Sarah Hrdy’s discoveries among the langurs of Abu to polyamorous meetups in Aberdeen, female sexuality has been revealed to be a far more dynamic area of research than Darwin could have imagined. As Hrdy stated herself in the Annals of the New York Academy of Sciences at the dawn of the 21st century, far from being passive, females are “flexible and opportunistic individuals who confront recurring reproductive dilemmas and tradeoffs within a world of shifting options.” Or, as another observer summarized, “It’s our party. We can love who we want.”
https://slate.com/technology/2013/12/female-promiscuity-in-primates-when-do-women-have-multiple-partners.html

 

Eller, forenklet:

 

Anonymkode: 62fc4...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 23.54, Anonym bruker skrev:

Videre mener jeg at barn trenger å tilbringe mest mulig tid med sine foreldre når de er små. Det er uheldig at barnehage i vårt samfunn er blitt normen snarere enn unntaket, og det er viktig at det legges til rette for at mødre kan være hjemme og ta seg av sine egne barn de første leveårene.

Det er etter et risikabelt eksperiment å institusjonalisere en hel generasjon fra de er helt små. Det bør heller ikke feste seg et inntrykk av at barn ikke trenger solide relasjoner med sine aller nærmeste. Profesjonell omsorg kan aldri erstatte kjærligheten fra dem barnet hører til. Dagens utbredte bruk av barnehage svekker samhold og tilhørighet i familien, og slik virker oppløsende på en av samfunnets viktigste byggesteiner.

Anonymkode: 5fee3...c31

Enig med deg. Det er de røde som i årevis har jobbet for at vi voksne skal bli arbeidsmaur som bidrar til fellesskapet, mens samfunnet tar seg av ungene, og hjernevasker de i sine institusjoner(skole og barnehage/sfo) til å bli flinke arbeidsmaur de også. Da har du den komplette kommunisme. Tilhørighet og tette familiære bånd skal viskes ut, Staten skal være dine foreldre.

Dette er spissformuleringer selvsagt, men dessverre ganske tett opp til hvor veien fører oss.

Anonymkode: 92f90...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg. Det er de røde som i årevis har jobbet for at vi voksne skal bli arbeidsmaur som bidrar til fellesskapet, mens samfunnet tar seg av ungene, og hjernevasker de i sine institusjoner(skole og barnehage/sfo) til å bli flinke arbeidsmaur de også. Da har du den komplette kommunisme. Tilhørighet og tette familiære bånd skal viskes ut, Staten skal være dine foreldre.

Dette er spissformuleringer selvsagt, men dessverre ganske tett opp til hvor veien fører oss.

Anonymkode: 92f90...df5

Ja, for høyresiden ønsker å innføre 6-timers dag, så vi får bedre tid med familie og barna våre, sant?

Anonymkode: 80c5e...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonym bruker said:

Ja, for høyresiden ønsker å innføre 6-timers dag, så vi får bedre tid med familie og barna våre, sant?

Anonymkode: 80c5e...f0c

Det har vi ikke økonomi til.

Anonymkode: 5fee3...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har vi ikke økonomi til.

Anonymkode: 5fee3...c31

Så ikke fremstill det som om høyresiden gjør alt så bra for familiene. Høyresiden gjør det kun bra for de familiene som har mye og har mange muligheter fra før. Det er ikke venstresiden som ødelegger for familiene i Norge.

Anonymkode: 80c5e...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 23.00, prebs skrev:

Hvis vi skal følge Bibelen bokstavtro, er jeg forpliktet til å hive bror min i en brønn for etterpå å selge ham som slave. Noe jeg forresten så inderlig gjerne skulle gjort... Led meg ikke inn i fristelse! 

😂🤣😂😂😂

Anonymkode: 60ec9...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 2.08, Anonym bruker skrev:

Du sa deg enig i et innlegg som snakker om at homofili er del av oppløsningstendensen.

Anonymkode: fe108...01a

I en moderert utgave ja. Vet du ikke hva det betyr?

Jeg prøvde å formidle at jeg er enig i ESSENSEN av innlegget til hi. Som jeg tolker som en utarming av familiens betydning. Mer og mer legges til samfunnet. Om et par er likekjønnet er selvsagt helt OK! Men ser at det kunne misforstås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 6.12, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke på gud eller helvete. Jeg synes derimot det er ufattelig stusselig med kristne som føler seg moralsk overlegne og fordømmer andre pga hvordan de lever livene sine. Snakk om stakkarslige små triste mennesker. Og den gode barmhjertige allmektige kristne gud som fikser død, tragedie, sult, krig, fattigdom, sykdom og annen elendighet han kan dere ha i fred for min del. Større imaginær drittsekk skal man lete lenge for å finne.

Og ærlig talt; skyggemenn med høygafler er du 6 år eller? 

Anonymkode: d010e...bb1

Du tror du er tøff nå. Men det betyr ingenting, jeg håper bare du innser det før det er for sent. I mellomtiden kan du prøve å kompensere, og prøve å tøffe deg litt.

Anonymkode: 142aa...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror du er tøff nå. Men det betyr ingenting, jeg håper bare du innser det før det er for sent. I mellomtiden kan du prøve å kompensere, og prøve å tøffe deg litt.

Anonymkode: 142aa...3b5

Og du selv? Oser jo av kristen nestekjærlighet dette! Dessuten står det ikke noe om helvete i bibelen. Tenk å gå rundt å være redd noe som ikke finnes! 

Anonymkode: 6e258...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...