Gå til innhold

Det livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gud finnes ikke! At du og andre velger å tro på en bok skrevet at maktdominerende menn må du bare gjøre, men for mange av oss andre som faktisk "kan tenke selv" er "selvstendige" og lever etter at man skal være god mot andre uansett, så fremstår du som hjernevasket. Jeg respekterer andre sin tro, men jeg respekterer ikke at folk som deg skal pakke på sin tro på andre. Kjærlighet er kjærlighet, og det har oppstått mellom mann og kvinne, kvinne med kvinne og mann og mann i all sin tid. Forskjellen nå er at det er akseptert mye mere enn det var. Og for å si det slik så er det ganske fornuftig å tenke seg at naturen ikke overproduserer fordi det nettopp er forskjellige kjærligheter som også fører til at par ikke kan få barn sammen som mann og kvinne. At vi mennesker utvikler teknologi og måter på å få barn på mellom like kjønn er jo noe vi må ta konsekvensene av at det blir alt for mange av oss. Dessverre. 

Anonymkode: 103ba...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alltid man trenger motargument. Noen ganger skal man bare le. 

Anonymkode: ea484...420

Av (latterlige) argumenter? Ja. Av personer? Nei.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så langt har altså ikke ett eneste argument som sier mot HI dukket opp. Nei, "du er dum, HI, derfor tar du feil", er ikke et argument.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Det er jo ikke noe å argumentere mot. Dette er hi sin mening. Den må hun få lov til å ha. Heldig vis trenger jeg ikke å bry meg om hennes ideer, men så lenge hun ikke påtvinger dem andre og ellers respekterer norsk lov, må hun få mene hva hun vil.

Anonymkode: 0fbd6...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du bare ukristelig.

Det er håp i frelsen.

Anonymkode: 5fee3...c31

Ikke meg du siterer, men jeg er ukristelig. Gud er en bløff og alt håp er ute. 

 

Anonymkode: d010e...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv om jeg personlig er drittlei av å se/høre om pride parader. Betyr ikke det at jeg ikke respektere menneskene som går i toget. 

Men pride er blitt som mormonene som forfølger deg med bibelen i gata og vil legge hendene på deg. 

Blir litt mye av det gode... Men når det er sagt. 

La folk elske den de vil. Det er og burde være alles rett. 

Mann/mann eller kvinne /kvinne kan være like gode foreldre som mann og kvinne.  

Anonymkode: 4b0be...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

'Byporten shopping kunderadio: Nå er det elleville dager på Byporten! Klokka 1330 er det moteshow med høstens nyheter, og klokka 15 vil det være steining av utro kvinner utenfor Narvesen i første etasje. Velkommen til elleville dager ved Byporten!' 

Har årets julekalender startet allerede? 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det monogame, livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på, og det eneste naturlige utgangspunkt for reproduksjon. Denne forståelsen av ekteskapet har lange, ubrutte tradisjoner i Norge og i resten av verden, og jeg mener det er rett og viktig å gi denne samlivsformen en juridisk særstilling også i framtiden. Det er viktig å også anerkjenne de åpenbare forskjellene mellom mann og kvinne, og gi begge kjønn rom til å leve ut sine naturlige roller på egne premisser. Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.

Anonymkode: 5fee3...c31

Moses, er det deg?

Anonymkode: 0b4c3...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gud finnes ikke! At du og andre velger å tro på en bok skrevet at maktdominerende menn må du bare gjøre, men for mange av oss andre som faktisk "kan tenke selv" er "selvstendige" og lever etter at man skal være god mot andre uansett, så fremstår du som hjernevasket. Jeg respekterer andre sin tro, men jeg respekterer ikke at folk som deg skal pakke på sin tro på andre. Kjærlighet er kjærlighet, og det har oppstått mellom mann og kvinne, kvinne med kvinne og mann og mann i all sin tid. Forskjellen nå er at det er akseptert mye mere enn det var. Og for å si det slik så er det ganske fornuftig å tenke seg at naturen ikke overproduserer fordi det nettopp er forskjellige kjærligheter som også fører til at par ikke kan få barn sammen som mann og kvinne. At vi mennesker utvikler teknologi og måter på å få barn på mellom like kjønn er jo noe vi må ta konsekvensene av at det blir alt for mange av oss. Dessverre. 

Anonymkode: 103ba...ffb

Du tror ikke oppriktig at det er de få - på verdensbasis - likekjønnede som får barn sammen, som gjør at det "blir alt for mange av oss"???

Anonymkode: 3c44d...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror ikke oppriktig at det er de få - på verdensbasis - likekjønnede som får barn sammen, som gjør at det "blir alt for mange av oss"???

Anonymkode: 3c44d...b1e

Hennes argument var:

det er for mange mennesker i verden

derfor er det positivt at det finnes likekjønnede par som ikke får barn

Det ble litt kryss og tvers der bare.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ekteskapet mellom mann og kvinner er det naturlige og er innstiftet av Gud.

Anonymkode: 5fee3...c31

Hva har en oppdiktet karakter ved navn Gud med saken å gjøre? 

Vi kan ikke innrette samfunnet etter en overtro hos mindretallet..

Anonymkode: a1c12...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en litt moderert utgave er jeg enig med hi. Trenger ikke å være konservativ kristen for å mene at hn har et poeng. Trenger ikke være kristen engang. 

Det er oppløsningstendenser i samfunnet vårt, pga en salig blanding av markedstenkning og individualisme. Kan godt ta to steg tilbake, uten at jeg ser noen grunn til å ta ungen ut av barnehagen og flykte hjem til kjøkkenbenken av den grunn.

Samhold innen (stor)familien og slekta er gått tapt, håper det kommer på moten igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du bare ukristelig.

Det er håp i frelsen.

Anonymkode: 5fee3...c31

Du har helt rett i at jeg er ukristelig! En lykkelig en sådan! 

Anonymkode: 6e258...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hjertefru skrev:

I en litt moderert utgave er jeg enig med hi. Trenger ikke å være konservativ kristen for å mene at hn har et poeng. Trenger ikke være kristen engang. 

Det er oppløsningstendenser i samfunnet vårt, pga en salig blanding av markedstenkning og individualisme. Kan godt ta to steg tilbake, uten at jeg ser noen grunn til å ta ungen ut av barnehagen og flykte hjem til kjøkkenbenken av den grunn.

Samhold innen (stor)familien og slekta er gått tapt, håper det kommer på moten igjen! 

Er ikke enig med deg i det hele tatt! Jeg opplever at folk er veldig opptatt av familie og slekt.. beste oppskriften på å sikre samhold i en familie (stor eller liten) er jo å la folk danne seg den familien de ønsker.

jeg opplever at folk er opptatt av kjærlighet, familie, samhold.. det er bare at familie ikle trenger å være mann, kvinne og 2,4 barn. Det kan være alle mulige konstellasjoner av kjønn, religion, etnisitet, gifte, samboere, særboere og sikkert hundre andre ting jeg ikke kommer på! Og det er ❤️❤️❤️

Anonymkode: a1c12...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du siterer, men jeg er ukristelig. Gud er en bløff og alt håp er ute. 

 

Anonymkode: d010e...bb1

Kjedelig at alt håp er ute når man oppholder seg inne... 

Anonymkode: 94e01...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal følge Bibelen bokstavtro, er jeg forpliktet til å hive bror min i en brønn for etterpå å selge ham som slave. Noe jeg forresten så inderlig gjerne skulle gjort... Led meg ikke inn i fristelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, prebs skrev:

Hvis vi skal følge Bibelen bokstavtro, er jeg forpliktet til å hive bror min i en brønn for etterpå å selge ham som slave. Noe jeg forresten så inderlig gjerne skulle gjort... Led meg ikke inn i fristelse! 

Nå lo jeg høyt! :D Takk! :D

(selv om det nok ikke er like morsomt for deg...)

Anonymkode: 3c44d...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Er ikke enig med deg i det hele tatt! Jeg opplever at folk er veldig opptatt av familie og slekt.. beste oppskriften på å sikre samhold i en familie (stor eller liten) er jo å la folk danne seg den familien de ønsker.

jeg opplever at folk er opptatt av kjærlighet, familie, samhold.. det er bare at familie ikle trenger å være mann, kvinne og 2,4 barn. Det kan være alle mulige konstellasjoner av kjønn, religion, etnisitet, gifte, samboere, særboere og sikkert hundre andre ting jeg ikke kommer på! Og det er ❤️❤️❤️

Anonymkode: a1c12...a20

Rart at så mange skiller seg i våre dager, så mange families oppløses, så mange barn påvirkes negativt av alle rare familie- og bonusfamilie konstellasjoner. Alle tidligere har flere barn og unge hatt så mye psykiske problemer. 

Det er en trist utvikling.

Anonymkode: 5fee3...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hjertefru skrev:

I en litt moderert utgave er jeg enig med hi. Trenger ikke å være konservativ kristen for å mene at hn har et poeng. Trenger ikke være kristen engang. 

Det er oppløsningstendenser i samfunnet vårt, pga en salig blanding av markedstenkning og individualisme. Kan godt ta to steg tilbake, uten at jeg ser noen grunn til å ta ungen ut av barnehagen og flykte hjem til kjøkkenbenken av den grunn.

Samhold innen (stor)familien og slekta er gått tapt, håper det kommer på moten igjen! 

Og hva har så det med homofilt ekteskap å gjøre...? Blir det mer oppløsningstendens av at færre går ensomme rundt et helt liv? 

Anonymkode: fe108...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rart at så mange skiller seg i våre dager, så mange families oppløses, så mange barn påvirkes negativt av alle rare familie- og bonusfamilie konstellasjoner. Alle tidligere har flere barn og unge hatt så mye psykiske problemer. 

Det er en trist utvikling.

Anonymkode: 5fee3...c31

Aldri tidligere har barn og unge fått mer og bedre omsorg av mer kvalifiserte og interesserte voksenpersoner. Aldri har færre norske barn og unge deltatt i barnearbeid eller krigføring. Aldri har barns rettssikkerhet og beskyttelse stått sterkere; bl a er barns beskyttelse mot omsorgssvikt, overgrep og vold nedfelt i lovverket. Vi har til og med et barneombud. Det er en oppfinnelse som kun har eksistert i ca 40 år. Aldri har barn fått lengre og bedre utdannelse og hatt mindre ansvar og færre oppgaver knytta til noe utenfor dem selv. 

Anonymkode: fe108...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rart at så mange skiller seg i våre dager, så mange families oppløses, så mange barn påvirkes negativt av alle rare familie- og bonusfamilie konstellasjoner. Alle tidligere har flere barn og unge hatt så mye psykiske problemer. 

Det er en trist utvikling.

Anonymkode: 5fee3...c31

Det er klart det var bedre før da kvinner ikke kunne skille seg på grunn av økonomisk avhengighet av sin mann. Det var ikke 100% lykkelige kjernefamilier før. Du skjønnmaler for å få det til å passe dine idealer.

Verdikonservative kristne er altså det tristeste samfunnet kan by på. Nitrist.

Anonymkode: d010e...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du siterer, men jeg er ukristelig. Gud er en bløff og alt håp er ute. 

 

Anonymkode: d010e...bb1

For deg er det det.

Anonymkode: 142aa...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er klart det var bedre før da kvinner ikke kunne skille seg på grunn av økonomisk avhengighet av sin mann. Det var ikke 100% lykkelige kjernefamilier før. Du skjønnmaler for å få det til å passe dine idealer.

Verdikonservative kristne er altså det tristeste samfunnet kan by på. Nitrist.

Anonymkode: d010e...bb1

Du synes ikke det er trist å lide i helvete til evig tid? Ikke fordi det er sorte skyggemenn som stikker høygafler i ræva på deg, men fordi du velger bort Gud.

Anonymkode: 142aa...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alltid man trenger motargument. Noen ganger skal man bare le. 

Anonymkode: ea484...420

Det ser jeg hele tiden, hvis noen mener noe "politisk ukorrekt", vet ikke motstanderen hva hn skal gjøre og forsøker seg på å håne. Vet du hva det kalles? 

Hersketeknikk. Et miserabelt forsøk på å skaffe seg makt over motstanderen, selvfølgelig veldig gjennomskuelig - og det virker alltid mot sin hensikt :)

Anonymkode: 142aa...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...