Gå til innhold

Det livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener det monogame, livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på, og det eneste naturlige utgangspunkt for reproduksjon. Denne forståelsen av ekteskapet har lange, ubrutte tradisjoner i Norge og i resten av verden, og jeg mener det er rett og viktig å gi denne samlivsformen en juridisk særstilling også i framtiden. Det er viktig å også anerkjenne de åpenbare forskjellene mellom mann og kvinne, og gi begge kjønn rom til å leve ut sine naturlige roller på egne premisser. Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.

Anonymkode: 5fee3...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes vi skal følge bibelen; gifte oss med halvsøsken (som Abraham) og steine de utro kvinner ved byporten!

Anonymkode: 08c96...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det modereres så tror jeg kanskje det er riktig.

Livslangt forbund mellom to som elsker hverandre, støtter hverandre, som respekterer hverandre og får ut det beste av hverandre.

Bare tenk hvor mye mer miljøvennlig det ville vært - langt færre boliger ville vært nødvendig. Barn kunne bodd i ett stabilt hjem med gode og stabile foreldre.

Ja, i Utopia er det slik for alle...

Anonymkode: 3c44d...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det monogame, livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på, og det eneste naturlige utgangspunkt for reproduksjon. Denne forståelsen av ekteskapet har lange, ubrutte tradisjoner i Norge og i resten av verden, og jeg mener det er rett og viktig å gi denne samlivsformen en juridisk særstilling også i framtiden. Det er viktig å også anerkjenne de åpenbare forskjellene mellom mann og kvinne, og gi begge kjønn rom til å leve ut sine naturlige roller på egne premisser. Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.

Anonymkode: 5fee3...c31

Du glemte at abort er barne drap der, din fundamentalist.

 

 

love is love! 

Anonymkode: 6e258...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes vi skal følge bibelen; gifte oss med halvsøsken (som Abraham) og steine de utro kvinner ved byporten!

Anonymkode: 08c96...be6

'Byporten shopping kunderadio: Nå er det elleville dager på Byporten! Klokka 1330 er det moteshow med høstens nyheter, og klokka 15 vil det være steining av utro kvinner utenfor Narvesen i første etasje. Velkommen til elleville dager ved Byporten!' 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det monogame, livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på, og det eneste naturlige utgangspunkt for reproduksjon. Denne forståelsen av ekteskapet har lange, ubrutte tradisjoner i Norge og i resten av verden, og jeg mener det er rett og viktig å gi denne samlivsformen en juridisk særstilling også i framtiden. Det er viktig å også anerkjenne de åpenbare forskjellene mellom mann og kvinne, og gi begge kjønn rom til å leve ut sine naturlige roller på egne premisser. Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.

Anonymkode: 5fee3...c31

«Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.»

vi skal ha like muligheter men ikke identiske liv, men vi må alle velge likt.. nemlig mann, kvinne + barn!!

Anonymkode: a1c12...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Anonym bruker said:

Du glemte at abort er barne drap der, din fundamentalist.

Nå er du bare ukristelig.

Det er håp i frelsen.

Anonymkode: 5fee3...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det monogame, livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på, og det eneste naturlige utgangspunkt for reproduksjon. Denne forståelsen av ekteskapet har lange, ubrutte tradisjoner i Norge og i resten av verden, og jeg mener det er rett og viktig å gi denne samlivsformen en juridisk særstilling også i framtiden. Det er viktig å også anerkjenne de åpenbare forskjellene mellom mann og kvinne, og gi begge kjønn rom til å leve ut sine naturlige roller på egne premisser. Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.

Anonymkode: 5fee3...c31

NEI!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

«Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.»

vi skal ha like muligheter men ikke identiske liv, men vi må alle velge likt.. nemlig mann, kvinne + barn!!

Anonymkode: a1c12...a20

Nei, ekteskapet mellom mann og kvinner er det naturlige og er innstiftet av Gud.

Anonymkode: 5fee3...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Videre mener jeg at barn trenger å tilbringe mest mulig tid med sine foreldre når de er små. Det er uheldig at barnehage i vårt samfunn er blitt normen snarere enn unntaket, og det er viktig at det legges til rette for at mødre kan være hjemme og ta seg av sine egne barn de første leveårene.

Det er etter et risikabelt eksperiment å institusjonalisere en hel generasjon fra de er helt små. Det bør heller ikke feste seg et inntrykk av at barn ikke trenger solide relasjoner med sine aller nærmeste. Profesjonell omsorg kan aldri erstatte kjærligheten fra dem barnet hører til. Dagens utbredte bruk av barnehage svekker samhold og tilhørighet i familien, og slik virker oppløsende på en av samfunnets viktigste byggesteiner.

Anonymkode: 5fee3...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

'Byporten shopping kunderadio: Nå er det elleville dager på Byporten! Klokka 1330 er det moteshow med høstens nyheter, og klokka 15 vil det være steining av utro kvinner utenfor Narvesen i første etasje. Velkommen til elleville dager ved Byporten!' 

😂😂😂

Anonymkode: 60ec9...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.»

vi skal ha like muligheter men ikke identiske liv, men vi må alle velge likt.. nemlig mann, kvinne + barn!!

Anonymkode: a1c12...a20

Touché...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Videre mener jeg at barn trenger å tilbringe mest mulig tid med sine foreldre når de er små. Det er uheldig at barnehage i vårt samfunn er blitt normen snarere enn unntaket, og det er viktig at det legges til rette for at mødre kan være hjemme og ta seg av sine egne barn de første leveårene.

Det er etter et risikabelt eksperiment å institusjonalisere en hel generasjon fra de er helt små. Det bør heller ikke feste seg et inntrykk av at barn ikke trenger solide relasjoner med sine aller nærmeste. Profesjonell omsorg kan aldri erstatte kjærligheten fra dem barnet hører til. Dagens utbredte bruk av barnehage svekker samhold og tilhørighet i familien, og slik virker oppløsende på en av samfunnets viktigste byggesteiner.

Anonymkode: 5fee3...c31

Spennende. Hva skal småbarnsforeldre ellers leve av, i tillegg til luft og kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det monogame, livslange forbund mellom mann og kvinne er det beste grunnlaget å bygge samfunnet på, og det eneste naturlige utgangspunkt for reproduksjon. Denne forståelsen av ekteskapet har lange, ubrutte tradisjoner i Norge og i resten av verden, og jeg mener det er rett og viktig å gi denne samlivsformen en juridisk særstilling også i framtiden. Det er viktig å også anerkjenne de åpenbare forskjellene mellom mann og kvinne, og gi begge kjønn rom til å leve ut sine naturlige roller på egne premisser. Likestilling skal være frihet og like muligheter, ikke et krav om identiske liv.

Anonymkode: 5fee3...c31

Du har klipt i De Kristne? Spurte du noen av dem hvor mye de puler rundt alle andre dager enn søndag i kirketida? Ikke det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes vi skal følge bibelen; gifte oss med halvsøsken (som Abraham) og steine de utro kvinner ved byporten!

Anonymkode: 08c96...be6

Litt steining er aldri å forakte. Jeg vil for eksempel steine naboen min som lufter bikkja på plenen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har altså ikke ett eneste argument som sier mot HI dukket opp. Nei, "du er dum, HI, derfor tar du feil", er ikke et argument.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

'Byporten shopping kunderadio: Nå er det elleville dager på Byporten! Klokka 1330 er det moteshow med høstens nyheter, og klokka 15 vil det være steining av utro kvinner utenfor Narvesen i første etasje. Velkommen til elleville dager ved Byporten!' 

Haha😂

Anonymkode: ea484...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

'Byporten shopping kunderadio: Nå er det elleville dager på Byporten! Klokka 1330 er det moteshow med høstens nyheter, og klokka 15 vil det være steining av utro kvinner utenfor Narvesen i første etasje. Velkommen til elleville dager ved Byporten!' 

Nå lo jeg så jeg fikk te i nesa :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så langt har altså ikke ett eneste argument som sier mot HI dukket opp. Nei, "du er dum, HI, derfor tar du feil", er ikke et argument.

Anonymkode: 62fc4...1e2

Ikke alltid man trenger motargument. Noen ganger skal man bare le. 

Anonymkode: ea484...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...