Gå til innhold

Familievernkontoret, far vil ha med sin samboer noe jeg synes blir feil.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man skal avtale nytt samvær og må på mekling på fvk, så er det allerede en konflikt. Hvis ikke kan mormor far bli enige uten fvk. 

Anonymkode: ebf61...fb3

Det trenger ikke være en konflikt for å formalisere avtaler gjennom fvk. Det papiret bruker nav til å utregne eventuelle bidrag f eks.

Anonymkode: 07f5d...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger ikke være en konflikt for å formalisere avtaler gjennom fvk. Det papiret bruker nav til å utregne eventuelle bidrag f eks.

Anonymkode: 07f5d...a01

En avtale skrevet mellom foreldre uten fvk brukes også til å beregne bidrag

Anonymkode: ebf61...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da ville jeg bedt om et møte der om den eksakte saken og holdt samværet utenom.

Her er det motsatt, stemor er helt på tulltur, skal bestemme alt, tåler ikke meg, prøver å påvirke absolutt alt, og det er forferdelig slitsomt. Fvk er helt på min side i vår sak, hun tar altfor mye plass og kjenner ikke plassen sin. Far er konfliktsky når det gjelder henne, så vi har hatt mye bråk oppigjennom. Jeg ba da om et møte på fvk med henne og far, tenkte vi skulle prøve å prate og komme til en slags enighet, men det nektet hun.. 

Anonymkode: 58e7c...eea

For vår del var d ikke bare samværet som blei diskutert, det var mer en samtale som kom i ettertid av de andre samtalene på fvk.. men d er bare for dumt når en part (uansett hvilken egentlig) tar for mye plass og skal bestemme i hytt og pine, eg mener jo sT som voksne mennesker bør man kunne klare og samarbeide, men er dessverre ikke slik 😞 i deres situasjon høres det ut for meg som at det er stemor som er sjalu på deg og det faktum at du alltid vil være der. Eg kan forstå sjalusi, men d e forskjell på å føle følelsen og å gjøre handling ut av følelsene sine.. barnet først de voksnes konflikter bør kunne legges vekk.. men lettere sagt en gjort ofte .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Far og mor forventer sammen at stemor stiller opp, far kan ikke ha barnet fordi stemor sier nei, far må lage my avtal med mor. Mor er involvert.

Anonymkode: ebf61...fb3

Jeg er litt fasinert over at du har klart å få tråden til hi, til å handle om deg

Anonymkode: 95086...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...