Gå til innhold

Familievernkontoret, far vil ha med sin samboer noe jeg synes blir feil.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du glemte det andre leddet i setningen. Hvis det forventes at stemor skal stille opp, så har hun noe hun skal ha sagt.

Anonymkode: ebf61...fb3

Og det skal hun si til mannen sin, det er ham hun må ha avtaler med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er de da? En som aldri har stemmerett? En som aldri kan bestemme noe? Ta avgjørelser i samarbeid med både mor og far? Hvis man fungerer som en forelder, så er man en forelder eller foresatt. 

Det finnes mange typer foreldre. 

Anonymkode: ebf61...fb3

Hva slags avgjørelser tenker du på da? Den med daglig omsorg kan ta en hel del avgjørelser for barnet på egenhånd. Når man først må være to, gjelder det for det meste saker steforeldre ikke har stemmerett i. F.eks bytte av navn, flytting, åpne bankkonto. 

Avgjørelser om f.eks religion/tro, medisinsk behandling, skole/bhgvalg, fritidsaktiviteter har heller ikke steforeldre noe med. 

Steforeldre er med på å sette grenser i deres hjem og ta avgjørelser for familien, som ferieturer, «husregler», rutiner o.l. De medbestemmer i eget hjem (selvfølgelig), men ikke i samtalene mellom mor og far på fvk.

Anonymkode: c6afa...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du glemte det andre leddet i setningen. Hvis det forventes at stemor skal stille opp, så har hun noe hun skal ha sagt.

Anonymkode: ebf61...fb3

Det har hun, hjemme hos sin mann. 

Anonymkode: 425a2...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den amsatte på familievernkontoret har heller ikke noe med saken å gjøre men er der for å hkelpe til med å finne en løsning spm er god for alle parter. Det er akkurat samme årsak som at det kan være lurt at stemor og stefar er med.

Jeg har ikke stebarn selv, men jeg trodde jeg hadde det en kort stund. Da jeg og mannen skulle fonne ut hvordan vi slulle løse det merket jeg at det faktisk var viktig å kunne være sammen om det og å være involvert. (Merkelig historie, men det gikk over)

Anonymkode: 260ec...c14

Du kan jo ikke sammenligne stemor/far og megler på fvk??🙈😂

Anonymkode: 58e7c...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den amsatte på familievernkontoret har heller ikke noe med saken å gjøre men er der for å hkelpe til med å finne en løsning spm er god for alle parter. Det er akkurat samme årsak som at det kan være lurt at stemor og stefar er med.

Jeg har ikke stebarn selv, men jeg trodde jeg hadde det en kort stund. Da jeg og mannen skulle fonne ut hvordan vi slulle løse det merket jeg at det faktisk var viktig å kunne være sammen om det og å være involvert. (Merkelig historie, men det gikk over)

Anonymkode: 260ec...c14

Du skjønner selv hvor dumt dette er. En megler er der for å megle mellom mor og far om uenigheter skulle oppstå. Det er jobben hans/hennes. Det kan av åpenbare grunner ikke sammenlignes med en stemor eller stefar.

Anonymkode: fb17f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat fordi at stebarnet er en fullverdig del av familien er det biktig at begge de voksne i huset jobber sammen for å være gode foreldre. Da er det viktig at begge er med på meklingsmøter ol. En stemor vil i praksiss ha så mye med stebarnet å gjøre at det er viktig å avklare med henne ting som har med samværet å gjøre.

Hvis far har føere barn kan han for eksempel ikke på mætet bare love at han skal hente barnet etter fotballtrening hver onsdag hvis stemor trenger bilen for å hente sitt barn. Slike ting løser seg spm regel veldig greit hvis alle parter kan snakke sammen, men det blir lett frustrasjon og vanskrlig å få gode avtaler hvis far må ta avgjørelsen uten å avklare med stemor først eller utsette avgjørelsen til han har snakket med henne.

Stemor vil uansett om man liker det eller ikke være en vintig del av barnets liv. Derfpr er det bra om hun er med på slike møter. Det samme gjelder selvfølgelig stefar på den andre siden.

Anonymkode: 260ec...c14

Man må jo nesten forvente av voksne at de er i stand til å forberede seg til et møte, at de har oversikt over egen families aktiviteter og at de diskuterer seg imellom før far drar på mekling. Hvis far og stemor tar sitt ansvar som par og foreldre/steforeldre på alvor så har de oversikten over egne liv og det praktiske og hvordan de kan løse ting. Man må nesten forvente av en ny partner at han/hun er så oppegående at personen kan komme til fornuftige samværsordninger med barnet andre forelder.

Hvis forelder og ny partner ikke greier såpass så burde de kanskje ikke flyttet sammen.

 

Anonymkode: c6990...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis stemor og stefar er med på møtet i første omgang kan det løses der og da i stedenfor å måtte gå mange runder frem og tilbake. Hvorfor er det så ille at de vil være med?

Anonymkode: 260ec...c14

Men ser du ikke at dette er problemstillinger far og stemor skulle ha diskutert før far og mor har møte om samvær?

La oss ta ditt tidligere eksempel, det passer stemor at far har 40 %, far avtaler 50 % selv om han ikke har noen annen løsning på de siste 10 % enn at stemor må ta jobben. Som Mostly Harmless skrev, hvis far avtaler noe slikt uten at stemor har sagt seg villig til dette, da mangler far noe vesentlig for å fungere i et forhold - respekt for sin partner og stemor til sine barn. Om de to ikke har diskutert før møtet slik at far er klar på hva han kan gjøre, ev. at han har funnet andre løsninger for barnepass, så er det lett for at når far da går med på 50 % uten å ha noen plan, men stemor på møtet sier nei, så vil dette utvikle seg til en diskusjon mellom far og stemor og en heller pinlig og lite konstruktiv setting for å ta intern oppvask i eget forhold.

Diskusjonen mellom far og stemor hører hjemme mellom de to og ingen andre. Det vil bare avspore et samværsmøte. Hvis mor og far ikke greier å komme til enighet, da må de heller ta et nytt møte, hvor begge søker løsninger på hver sin kant, og så møtes for å finne en ordning som kan fungere.

Det at stemor ikke er med i slike møter normalt sett, det er ingen devaluering av stemors rolle eller viktighet i barnas liv. Far og stemor må bare ta diskusjonen i et annet fora enn på selve samværsmøtet.

Og om stemor likevel av en eller annen grunn blir med på et slikt møte, da er det minste man kan forvente at far og stemor har diskutert alle muligheter på forhånd og er enige på forhånd. Hvis ikke må far og stemor ta sine egne forholdsproblemer på andre timer på fvk, ikke i møtene hvor far og mor skal bli enige om barnas samvær.

Anonymkode: c6990...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En samværsavtale er mellom mor og far. 

Far kan i forkant at møtet snakke med sin samboer hva hun evt kunne ønsket. 

Men endelig avghørelse er mellom foreldrene. Stemor har ikke noe hun sku ha sagt. 

Anonymkode: e9dcb...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei selvfølgelig har ikke stemor noe der å gjøre. Skjønner ikke engang at far eller stemor mener det er ok. Merkelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du glemte det andre leddet i setningen. Hvis det forventes at stemor skal stille opp, så har hun noe hun skal ha sagt.

Anonymkode: ebf61...fb3

Nei, det glemte jeg ikke, anså det bare som selvfølgelig at den som velger å bli stemor vet hva det innebærer. Det er far som er far, men man kan ikke velge å ikke stille opp for barna uansett om de er biologiske eller stebarn. Hvordan de to velger å organisere seg innad i familien er opp til dem å bestemme, og de kan bestille egne timer på familievernkontoret om de sliter med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man må jo nesten forvente av voksne at de er i stand til å forberede seg til et møte, at de har oversikt over egen families aktiviteter og at de diskuterer seg imellom før far drar på mekling. Hvis far og stemor tar sitt ansvar som par og foreldre/steforeldre på alvor så har de oversikten over egne liv og det praktiske og hvordan de kan løse ting. Man må nesten forvente av en ny partner at han/hun er så oppegående at personen kan komme til fornuftige samværsordninger med barnet andre forelder.

Hvis forelder og ny partner ikke greier såpass så burde de kanskje ikke flyttet sammen.

 

Anonymkode: c6990...c57

Mange ting kan man avklare på forhånd, men man klarer sjelden å se for seg alle scenarier. I tillegg er det veldig nyttig å ha hørt selve diskusjonen og ikke bare få det gjenfortalt. Personlig synes jeg også det følelsesmessig var viktig å bli annerkjent i rollen som stemor. Det er mye lettere å engasjere seg og yte noe positivt hvis man blir regnet med og hørt hele veien enn om man blir holdt mest mulig unna.

Min erfaring ble jo svært kortvarig, men for å få til de beste løsningene for barna tror jeg helt klart det er best å involvere alle "foreldrene" mest mulig.

Anonymkode: 260ec...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat fordi at stebarnet er en fullverdig del av familien er det biktig at begge de voksne i huset jobber sammen for å være gode foreldre. Da er det viktig at begge er med på meklingsmøter ol. En stemor vil i praksiss ha så mye med stebarnet å gjøre at det er viktig å avklare med henne ting som har med samværet å gjøre.

Hvis far har føere barn kan han for eksempel ikke på mætet bare love at han skal hente barnet etter fotballtrening hver onsdag hvis stemor trenger bilen for å hente sitt barn. Slike ting løser seg spm regel veldig greit hvis alle parter kan snakke sammen, men det blir lett frustrasjon og vanskrlig å få gode avtaler hvis far må ta avgjørelsen uten å avklare med stemor først eller utsette avgjørelsen til han har snakket med henne.

Stemor vil uansett om man liker det eller ikke være en vintig del av barnets liv. Derfpr er det bra om hun er med på slike møter. Det samme gjelder selvfølgelig stefar på den andre siden.

Anonymkode: 260ec...c14

Og siden far er endel av denne familien er det helt naturlig at han vet om akkurat dette, og klarer å si dette på egenhånd i møte. Hvis hverken mor eller far (eller andre de evt måtte spørre) kan hente på fotballtrening hver onsdag må ungen enten gå, sykle, kjøre kollektivt eller droppe denne aktiviteten. På samme måte som om mor og far hadde bodd sammen og ingen av dem kunne hente.

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun kommuniserer med mannen sin og de feks finner ut at det passer best for de med en 40% på grunn av jobben til far, og stemor ikke kan passe barnet og han kommer hjem fra fvk og er blitt enigmatiske mor om 50%, for det passet best for mor og barnet. Da har de kommunisert, men stemor blir overkjørt. 

Jeg var stemor selv noen år, og jeg valgte å gå etter at slik ting ble avgjort uten å sjekke med meg. De avtalte at, siden jeg jobbet inn så mye tid at jeg kunne ta meg fri på mandager, så skulle barnet være hos oss fra fredag til mandag. Jeg kunne levere barnet til mor etter klokken 11, eller i barnehagen før klokken 9. I tillegg avtalte de at jeg skulle ha barnet de helgene far jobbet da han jobbet hver tredje helg og hadde barnet annenhver helg. Barnet var ikke mitt ansvar. Likevel ble jeg pålagt en masse ansvar jeg ikke var spurt om av mor eller far. Da jeg kom på foreldremøte ble jeg bedt om å gå. Jeg hadde ikke noe det å gjøre. Jeg var ikke forelder. 

For noen år tilbake eksisterte det et «mine, dine, våre barn» emne her og der var det mange slike historier. Min er altså ikke unik, slikt skjer hele tiden. 

Skal man da ikke få være med å bestemme? For hvis jeg sa nei til å passe barnet, så var det ikke måte på hvor slem jeg var. Jeg var ikke glad i barnet, ville splitte far og barn, ville ikke at barnet skulle ha et forhold til far osv. Jeg var den slemme fordi jeg ikke ville ta et ansvar de påla meg. 

I disse situasjonene har stemor absolutt noe på fvk å gjøre. Så lenge hun forventes å skulle ha deler av samværet på vegne av far, så har hun noe å si. Dersom foreldrene klarer å ta samværet selv og ikke forventer at stemor skal ta barnet alene noen gang, så trenger hun ikke delta. Eller dersom hun og far er enige om fordelingen. 

Jeg ba min eks om å flytte etter to år. Da orket jeg ikke mer. 

Anonymkode: ebf61...fb3

Og dette er ikke en utfordring barnets mor trenger å involveres i, dette er mellom deg og din partner. At han er en dust som lager avtaler på dine vegne er en utfordring dere to må ordne opp i, uten mor. Det var en grunn til at de to forlot hverandre, kan han ha vært like respektløs mot henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange ting kan man avklare på forhånd, men man klarer sjelden å se for seg alle scenarier. I tillegg er det veldig nyttig å ha hørt selve diskusjonen og ikke bare få det gjenfortalt. Personlig synes jeg også det følelsesmessig var viktig å bli annerkjent i rollen som stemor. Det er mye lettere å engasjere seg og yte noe positivt hvis man blir regnet med og hørt hele veien enn om man blir holdt mest mulig unna.

Min erfaring ble jo svært kortvarig, men for å få til de beste løsningene for barna tror jeg helt klart det er best å involvere alle "foreldrene" mest mulig.

Anonymkode: 260ec...c14

Men ser du ikke at det fort blir mer "søl" pga. flere "kokker", og at man da også fort begynner å rote det som egentlig er interne forholdskonflikter inn i det som bør holdes utenom en samværssamtale?

Man risikerer jo at far sitter der med stemor og mor med stefar. Begge steforeldrene har gjerne sine preferanser - hvor mange skal man ta hensyn til i et slikt møte? Dessverre er det også slik at steforeldre kan komme og gå - skal det da være slik at det kalles inn til nye samværmøter fordi mor eller far har fått ny samboer igjen og denne ikke er enig i hvordan mor, far og tidligere steforeldre ordnet samværet med barna?

Ser du heller ikke at det kan skape en "maktubalanse" i møtet hvis bare den ene forelderen har fått ny partner?

Og hva med de tilfellene hvor den ene har vært utro og flytter rett inn til elskerinnen/elskeren - tror du det gir et godt miljø på slike samarbeidsmøter om også slike skal være med for å bestemme over barnas samvær hos foreldrene?

Nei, man får jammen være så voksen og løsningsorienter at man greier å diskutere slik med partner før samværsmøter. Og greier man ikke å ha en god dialog om slike ting så er det et tydelig tegn på at man ikke bør være sammen med den man er sammen med!

Anonymkode: c6990...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange ting kan man avklare på forhånd, men man klarer sjelden å se for seg alle scenarier. I tillegg er det veldig nyttig å ha hørt selve diskusjonen og ikke bare få det gjenfortalt. Personlig synes jeg også det følelsesmessig var viktig å bli annerkjent i rollen som stemor. Det er mye lettere å engasjere seg og yte noe positivt hvis man blir regnet med og hørt hele veien enn om man blir holdt mest mulig unna.

Min erfaring ble jo svært kortvarig, men for å få til de beste løsningene for barna tror jeg helt klart det er best å involvere alle "foreldrene" mest mulig.

Anonymkode: 260ec...c14

Men du er ikke del i diskusjonen. Barnet skal ikke ha samvær med deg! Om du velger å stille opp for barnet eller ikke har ikke noe i slike møter å gjøre, for du har verken rettigheter eller ansvar, og mor skal slippe å måtte forholde seg til deg når det skal lages formelle avtaler angående barnet.

Din eventuelle involvering i barnet er en sak mellom deg og far. Ingen andre. Og hvis mor ikke vil ha deg der, kan du på ingen måte forlange å være med i meklingsmøte.

Anonymkode: fb17f...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir provosert av slike innlegg. Håper du ikke er stemor! Finner man seg en ny partner med barn fra tidligere forhold og velger å bo sammen er barna en del av pakken. De hører like mye til i hjemmet som dere. Dersom man ikke behandler barna som en del av husholdningen og familien og har en slik holdning som du har i dette innlegget bør man vente med å flytte sammen til barna har blitt store!

Samværsavtalen er mellom mor og far, og nye partnere må innrette seg etter det som blir avtalt. 

 

 

Anonymkode: 27e12...960

☝️

Anonymkode: 3688f...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min har en fantastisk stemor. Hun stiller opp, behandler han som sine egne og er generelt bare god. Likevel tar hun ikke del i samtalene mellom far og meg som gjelder selve samværet. De to har nok funnet ut sammen hvordan hverdagen skal organiseres, det legger ikke jeg meg borti. Hun har hele tiden hatt mulighet/tillatelse til å være med på foreldremøter,  foreldresamtaler, idrett etc, men siden én må være hjemme med øvrige barn eller følge på andre aktiviteter, er det naturlig at de følger sine særkullsbarn. 

Ta f.eks samtalene våre om sommerferie. Den avtaler vi fra år til år. De finner ut når de ønsker ferie med barnet , det samme gjør jeg. Så avtaler far og jeg det endelige resultatet. Stemor er ikke med i de samtalene. Vi sørger alltid for at de iallefall får minst én uke sammen med alle barna. Men stesøsken og halvsøsken skal ha ferie med sine samværsforeldre også, så sjeldent det blir mer enn én uke samlet for dem. 

Far og jeg har endret samværet flere ganger, når vi ser og hører at sønnen vår har behov for det. Stemor har aldri tatt del i våre samtaler, men jeg går utfra at de to ha snakket seg imellom ift ansvarsfordeling i hverdagen. Nå vil heldigvis stemor ha så mye tid med han som mulig, så det har aldri vært noe problem å øke tiden hos pappa når han har ønsket det. 

Anonymkode: c6afa...191

Så fantastisk 🤗 det er slik d burde fungere!! Da er det selvsagt ikke behov for at stemor eller stefar er med på møter eller noe slikt..  

Slik er dessverre  ikke situasjonen for oss, mor til barnet er kronisk sjalu, gjør alt i sin makt for å ødelegge for oss, (ser ikke at hun i samme slengen ødelegger for barnet) lyger, dikter opp div historier om meg, får barnet til å lyve for seg osv osv... det er rystende at hun ikke forstår at den eneste som lider under dette tullet hennes er barnet...  

Så for vår del, og veldig mange andre der mor eller far ikke samarbeider bra og bare hyler og skriker til den andre forelderen, så er det etter min mening og erfaring at d er absolutt nødvendig med stemor eller stefar tilstede under div møter på familievernkontoret... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bondejenta&lillegutt skrev:

Så fantastisk 🤗 det er slik d burde fungere!! Da er det selvsagt ikke behov for at stemor eller stefar er med på møter eller noe slikt..  

Slik er dessverre  ikke situasjonen for oss, mor til barnet er kronisk sjalu, gjør alt i sin makt for å ødelegge for oss, (ser ikke at hun i samme slengen ødelegger for barnet) lyger, dikter opp div historier om meg, får barnet til å lyve for seg osv osv... det er rystende at hun ikke forstår at den eneste som lider under dette tullet hennes er barnet...  

Så for vår del, og veldig mange andre der mor eller far ikke samarbeider bra og bare hyler og skriker til den andre forelderen, så er det etter min mening og erfaring at d er absolutt nødvendig med stemor eller stefar tilstede under div møter på familievernkontoret... 

Da ville jeg bedt om et møte der om den eksakte saken og holdt samværet utenom.

Her er det motsatt, stemor er helt på tulltur, skal bestemme alt, tåler ikke meg, prøver å påvirke absolutt alt, og det er forferdelig slitsomt. Fvk er helt på min side i vår sak, hun tar altfor mye plass og kjenner ikke plassen sin. Far er konfliktsky når det gjelder henne, så vi har hatt mye bråk oppigjennom. Jeg ba da om et møte på fvk med henne og far, tenkte vi skulle prøve å prate og komme til en slags enighet, men det nektet hun.. 

Anonymkode: 58e7c...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet skal bo i hennes hjem tenker jeg det er naturlig at hun er med. Skal hun inkludere barnet når det er hos dem må også hun inkluderes når det gjelder barnet. Dette går begge veier.

Anonymkode: 245b4...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da ville jeg bedt om et møte der om den eksakte saken og holdt samværet utenom.

Her er det motsatt, stemor er helt på tulltur, skal bestemme alt, tåler ikke meg, prøver å påvirke absolutt alt, og det er forferdelig slitsomt. Fvk er helt på min side i vår sak, hun tar altfor mye plass og kjenner ikke plassen sin. Far er konfliktsky når det gjelder henne, så vi har hatt mye bråk oppigjennom. Jeg ba da om et møte på fvk med henne og far, tenkte vi skulle prøve å prate og komme til en slags enighet, men det nektet hun.. 

Anonymkode: 58e7c...eea

Enig. Du som stemor burde absolutt være med på samtaler som angår en konflikt mellom blant annet deg og mor, men ikke ang samvær. Man kan ha ulike samtaler hos fvk, både samlet og hver for seg. Kanskje du og far burde ha en samtale alene med fvk om dette først, for å legge frem deres bekymring uten avbrytelser og diskusjoner. Deretter en samtale med alle tre (fire, om barnet har en stefar også, han må også da bli hørt). 

Anonymkode: c6afa...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du glemte det andre leddet i setningen. Hvis det forventes at stemor skal stille opp, så har hun noe hun skal ha sagt.

Anonymkode: ebf61...fb3

Det er jo i så fall faren som forventer at hun stiller opp, så det får bli en sak mellom de to. Jeg går virkelig også ut fra at far og stemor snakker sammen før møtet så far vet hva stemor tenker om saken. Det er likevel hans og mors felles avgjørelse, og om stemor eventuelt ikke er fornøyd får hun snakke med far. 

Anonymkode: 07f5d...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke så mye andre planer de helgene. Ikke mandagene heller. Men mor og far spurte meg ikke. De tok det for gitt at jeg skulle stille opp. Da har jeg noe med samværet å gjøre, og da har jeg noe på fvk å gjøre. Kan ikke forstå at det er så vanskelig at tre foreldre blir enige. Kanskje er far så konfliktsky overfor mor og derfor avtaler slike ring over hodet på henne og at det derfor er rent praktisk at hun blir med slik at man unngår det? 

Anonymkode: ebf61...fb3

Da er det jo far du har et problem med. Ikke mor. 

Problemet blir jo hvis maktbalansen i samtalen om far og stemor møter mannsterkt og mir sitter alene. 

Man kan alltid finne eksempler hvor reglene ikke fungerer, for reglene er laget ut fra en ideel situasjon hvor både mor og far er oppegående og setter barnet først. I virkeligheten er det ikke alltid slik. Men du kan ikke kreve å skulle bestemme over hvor mye mors og fars barn skal være hos den enkelte. At du røk inn i de problemer du gjorde er ikke systemets feil. Det er i dette tilfelle farens feil.

Anonymkode: 07f5d...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det en sak mellom far og mor. Dersom det ikke passer for stemor, så må mor og far finne en annen løsning. Da har det noe med mor å gjøre. 

 

Anonymkode: ebf61...fb3

Nei. Har far avtalt samvær og regnet med at stemor stiller opp, men hun så nekter, da er det fars problem. Det har intet med moren å gøre.

Anonymkode: 07f5d...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Og siden far er endel av denne familien er det helt naturlig at han vet om akkurat dette, og klarer å si dette på egenhånd i møte. Hvis hverken mor eller far (eller andre de evt måtte spørre) kan hente på fotballtrening hver onsdag må ungen enten gå, sykle, kjøre kollektivt eller droppe denne aktiviteten. På samme måte som om mor og far hadde bodd sammen og ingen av dem kunne hente.

Og dette er ikke en utfordring barnets mor trenger å involveres i, dette er mellom deg og din partner. At han er en dust som lager avtaler på dine vegne er en utfordring dere to må ordne opp i, uten mor. Det var en grunn til at de to forlot hverandre, kan han ha vært like respektløs mot henne?

Nå var det vel mor som presset igjennom dette fordi hun trengte litt fri hun også. Så det var mor som selv involverte seg. 

Skal sies at denne moren var helt ekstrem i hva hun forventet av meg, men slik er noen.

Anonymkode: ebf61...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Har far avtalt samvær og regnet med at stemor stiller opp, men hun så nekter, da er det fars problem. Det har intet med moren å gøre.

Anonymkode: 07f5d...a01

Far og mor forventer sammen at stemor stiller opp, far kan ikke ha barnet fordi stemor sier nei, far må lage my avtal med mor. Mor er involvert.

Anonymkode: ebf61...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det jo far du har et problem med. Ikke mor. 

Problemet blir jo hvis maktbalansen i samtalen om far og stemor møter mannsterkt og mir sitter alene. 

Man kan alltid finne eksempler hvor reglene ikke fungerer, for reglene er laget ut fra en ideel situasjon hvor både mor og far er oppegående og setter barnet først. I virkeligheten er det ikke alltid slik. Men du kan ikke kreve å skulle bestemme over hvor mye mors og fars barn skal være hos den enkelte. At du røk inn i de problemer du gjorde er ikke systemets feil. Det er i dette tilfelle farens feil.

Anonymkode: 07f5d...a01

Hvis man skal avtale nytt samvær og må på mekling på fvk, så er det allerede en konflikt. Hvis ikke kan mormor far bli enige uten fvk. 

Anonymkode: ebf61...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...