Gå til innhold

Ektemannen min blir sur på grunn av at jeg ringer om viktige ting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han blir sur av at du ringer om viktige ting hver 14 dag får du ta det opp med han. 

Møter, beskjed fra læreren og å hente ut medisin haster sjelden så mye at man må ringe i arbeidstiden?

Ellers virker det faktisk som du rett og slett ikke liker mannen din noe særlig? 

Anonymkode: 859dd...52f

Joda, selvsagt liker jeg ham, men jeg liker ikke temperamentet hans. Og han er rett og slett muggen noen ganger. 

Jo, medisin haster så mye, for hvis jeg ringer etter arbeidstiden så får han ikke hentet den. Da er han på vei hjem. Det er en kur som ikke under noen omstendighet kan avbrytes. 

Ofte ender det opp med at jeg ikke tør å ringe ham, for noe, og selv må dra og ordne det. Og blir syk av det. Så spiller han helt, og sier "men du kunne ringt meg". (Nei, jeg kunne ikke gjort det, tror ikke han selv er klar over hvordan han er).

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener det er bedre at jeg ringer ham om at han må hente ut medisin når han er på vei hjem, så han må snu og kjøre til butikken? Da blir han nok blid. Vet du hva som skjer da? Da tvinger han meg til å dra ut og hente medisinen, for det gidder ikke han, selv om jeg er syk.

 

Anonymkode: db81f...74d

Hvor syk er du egentlig?

Anonymkode: c17ad...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, selvsagt liker jeg ham, men jeg liker ikke temperamentet hans. Og han er rett og slett muggen noen ganger. 

Jo, medisin haster så mye, for hvis jeg ringer etter arbeidstiden så får han ikke hentet den. Da er han på vei hjem. Det er en kur som ikke under noen omstendighet kan avbrytes. 

Ofte ender det opp med at jeg ikke tør å ringe ham, for noe, og selv må dra og ordne det. Og blir syk av det. Så spiller han helt, og sier "men du kunne ringt meg". (Nei, jeg kunne ikke gjort det, tror ikke han selv er klar over hvordan han er).

Anonymkode: db81f...74d

Men hvorfor blir det ikke hentet medisin, før dere går tom? 

Anonymkode: 1f645...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor syk er du egentlig?

Anonymkode: c17ad...28f

Veldig syk.

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor blir det ikke hentet medisin, før dere går tom? 

Anonymkode: 1f645...068

Fordi han ikke gjør det, vel? Jeg hentet ut medisin sist. Da kunne jeg gjøre det, men hvis jeg ikke kan så kan ingen føler jeg.

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han ikke gjør det, vel? Jeg hentet ut medisin sist. Da kunne jeg gjøre det, men hvis jeg ikke kan så kan ingen føler jeg.

Anonymkode: db81f...74d

Greier du virkelig ikke kjøre på apoteket å hente medisin før du går tom??

Anonymkode: c17ad...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greier du virkelig ikke kjøre på apoteket å hente medisin før du går tom??

Anonymkode: c17ad...28f

Hun er jo opptatt med møter, studere, avtaler osv. 

Anonymkode: f0b6f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han ikke gjør det, vel? Jeg hentet ut medisin sist. Da kunne jeg gjøre det, men hvis jeg ikke kan så kan ingen føler jeg.

Anonymkode: db81f...74d

Det argumentet holder jo ikke? 

«Jeg kan, men vil ikke», er det du sier. Og mannen, som jobber hele dagen, er idioten her?

Anonymkode: 1f645...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det argumentet holder jo ikke? 

«Jeg kan, men vil ikke», er det du sier. Og mannen, som jobber hele dagen, er idioten her?

Anonymkode: 1f645...068

Hæ? Snakk om å se hva man vil se, gitt. Det jeg sier er at jeg kan ikke, fordi jeg ikke kan. For meg betyr å "hente medisin" at jeg må gå mange kilometer, for å komme til kollektivtransport (om det i det hele tatt går), og når jeg har en dårlig dag (eller uke!) kan jeg faktisk ikke gå flere kilometer altså.

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greier du virkelig ikke kjøre på apoteket å hente medisin før du går tom??

Anonymkode: c17ad...28f

Nei, da tror jeg politiet hadde arrestert meg for å stjele naboens bil. 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, selvsagt liker jeg ham, men jeg liker ikke temperamentet hans. Og han er rett og slett muggen noen ganger. 

Jo, medisin haster så mye, for hvis jeg ringer etter arbeidstiden så får han ikke hentet den. Da er han på vei hjem. Det er en kur som ikke under noen omstendighet kan avbrytes. 

Ofte ender det opp med at jeg ikke tør å ringe ham, for noe, og selv må dra og ordne det. Og blir syk av det. Så spiller han helt, og sier "men du kunne ringt meg". (Nei, jeg kunne ikke gjort det, tror ikke han selv er klar over hvordan han er).

Anonymkode: db81f...74d

Det tror jeg du og er, du er jo så passov-aggressiv at halve kunne vært nok.

Men hvi det er en kur som ikke under noen omstendigheter må brytes, så kjøper man ny før man er tom. Det får da være måte på hvor hjelpesløs man skal være. Hvis ikke dere klarer det, så bestiller dere medisinen på nett, og får den levert på døra.

Anonymkode: ca33e...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og han ringte for viktige ting? Hvis læreren venter på svar, så kan man ikke si "jeg kan svare deg i morgen", da må man ha svar NÅ..

Anonymkode: db81f...74d

Hvis læreren må ha svar der og da, så svarer du slik det passer for deg. Så går du på et evt møte.. 

Anonymkode: 6ae76...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg du og er, du er jo så passov-aggressiv at halve kunne vært nok.

Men hvi det er en kur som ikke under noen omstendigheter må brytes, så kjøper man ny før man er tom. Det får da være måte på hvor hjelpesløs man skal være. Hvis ikke dere klarer det, så bestiller dere medisinen på nett, og får den levert på døra.

Anonymkode: ca33e...3a7

Ja, det gjør man, selvfølgelig. 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis læreren må ha svar der og da, så svarer du slik det passer for deg. Så går du på et evt møte.. 

Anonymkode: 6ae76...4c3

Nei. Her misforstår du.

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Snakk om å se hva man vil se, gitt. Det jeg sier er at jeg kan ikke, fordi jeg ikke kan. For meg betyr å "hente medisin" at jeg må gå mange kilometer, for å komme til kollektivtransport (om det i det hele tatt går), og når jeg har en dårlig dag (eller uke!) kan jeg faktisk ikke gå flere kilometer altså.

Anonymkode: db81f...74d

Men igjen: Dette kan gjøres FØR man går tom. Lenge før. Det handler om planlegging 

Anonymkode: 1f645...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringer så å si aldri til mannen min på jobb. Kun hvis det er noe som at barna kanskje må til lege. Vi sender snapper da, så forventer vi ikke noe svar hele tiden. Mulig de ikke blir sett før vi er hjemme. 

Når det gjelder husarbeid og annet ansvar og plikter, så vil jeg si at vi kvinner «former» mennene våre. (Noen er flinke fra dag 1, for all del). Altså hvis jeg gjør alt i huset og mannen min kommer hjem så tror jeg IKKE han hadde sagt «Åå men kjære jeg kunne jo vasket og brettet klærne». Han hadde bare tenkt dette var deilig, kjære Gud i himmelen la henne fortsette. 

Vi har delte oppgaver i huset. Det vet han og det vet jeg. Hvis jeg gjør alt uten å kreve noe av min mann så kan ikke jeg klage .

jeg tror at altfor mange kvinner går i fella allerede i begynnelsen av forholdet og tar automatisk mye ansvar, og venter på et mirakel der mannen skal ta over jobben. Det skjer IKKE!! Du må kreve dette fra begynnelsen. Dette med ansvar og plikter er jo så primært i et forhold, hvis dette ikke funker så funker ikke forholdet heller. 

Anonymkode: 7ba26...b78

Bare et apropo:  det sier faktisk mannen min "men kjære, du kunne ha ventet med det. Jeg kunne ha gjort det". Det er typisk han! Men han er usedvanlig god og snill da ❤️ Og vi vil hverandres beste. Kanskje HI og mannen skulle ha satt seg med å funnet ut hvordan de ville ha det, og hatt i tankene og de vil den andres beste?

Anonymkode: 30a78...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men igjen: Dette kan gjøres FØR man går tom. Lenge før. Det handler om planlegging 

Anonymkode: 1f645...068

Ja? Og så?

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja? Og så?

Anonymkode: db81f...74d

Hva mener du med «og så?» 😂 Du klager jo høylytt over flere sider, angående akkurat dette temaet. Løsningen er enkel: Planlegg bedre. 

Anonymkode: 1f645...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med «og så?» 😂 Du klager jo høylytt over flere sider, angående akkurat dette temaet. Løsningen er enkel: Planlegg bedre. 

Anonymkode: 1f645...068

Men hva skal hun gjøre da, når hun ikke har det å klage over...

Anonymkode: ca33e...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med «og så?» 😂 Du klager jo høylytt over flere sider, angående akkurat dette temaet. Løsningen er enkel: Planlegg bedre. 

Anonymkode: 1f645...068

Nei 😂 😂😂😂😂For hvis man ber noen om å hente noe 3 dager på rad, og vedkommende ikke gjør det, må man til slutt ringe 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hva skal hun gjøre da, når hun ikke har det å klage over...

Anonymkode: ca33e...3a7

Hvorfor tror du jeg er en dame? 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig ut som om greia her er at du føler at det er altfor mye som faller på deg. Gjør du like mye som da du var frisk? 

Hvis man er syk og utslitt kan det fort skje at noen av rutinene glipper. Hvis du alltid har pleid å kjøpe dopapir, så er det faktisk ikke en krigsforbrytelse å glemme det, rett og slett fordi du er sliten og syk. 

Det høres ut som om dere ikke helt har kalibrert dere til at situasjonen ikke lenger er slik at du orker å være adm dir hjemme. 

Han må faktisk lære seg å sjekke meldinger, og hvis han ikke gjør det, så får han ta den ekstra kjøreturen sjøl. Han kan sikkert være frustrert fordi du er syk, men dere må snakke sammen. 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Det høres egentlig ut som om greia her er at du føler at det er altfor mye som faller på deg. Gjør du like mye som da du var frisk? 

Hvis man er syk og utslitt kan det fort skje at noen av rutinene glipper. Hvis du alltid har pleid å kjøpe dopapir, så er det faktisk ikke en krigsforbrytelse å glemme det, rett og slett fordi du er sliten og syk. 

Det høres ut som om dere ikke helt har kalibrert dere til at situasjonen ikke lenger er slik at du orker å være adm dir hjemme. 

Han må faktisk lære seg å sjekke meldinger, og hvis han ikke gjør det, så får han ta den ekstra kjøreturen sjøl. Han kan sikkert være frustrert fordi du er syk, men dere må snakke sammen. 

Ja, vi MÅ snakke sammen. Takk for godt svar

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du jeg er en dame? 

Anonymkode: db81f...74d

Han da, poenget er det samme

Anonymkode: ca33e...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han da, poenget er det samme

Anonymkode: ca33e...3a7

Det tviler jeg på, for å være ærlig. Damer vil damer verst, er det ikke noe som heter det? Men det er en avsporing.

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...