Gå til innhold

Ektemannen min blir sur på grunn av at jeg ringer om viktige ting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å inkludere ham i viktige ting, f.eks. at barnet må ha medisin, at det skal være et møte på skolen om mobbing, noe han må kjøpe med hjem før han kommer hjem (f.eks. dopapir), jeg ringer aldri for tull. Har prøvd å sende SMS, det funker ikke av to grunner:

1) Jeg har nesten ikke nettverk, så SMS'en blir ikke sendt.
2) Han ser ikke på telefonen annet enn hvis man ringer. "Whops, så det ikke før jeg var hjemme!".

Enkelte ting haster det ikke med, og jeg kunne sikkert blitt flinkere til å vente til han kom hjem med å fortelle om mobbing etc., men noen ting haster som medisin, eller ting jeg må ha svar på der og da. Telefonsamtalene varer i gjennomsnitt i 30-60 sek vil jeg gjette. Og jeg ringer maks 1 gang om dagen. Jeg ringer ikke hvis det ikke er noe. 

Men JEG MÅ GJØRE ALT... Jeg må ordne alt med skole, møter, barnehage, regninger, søknader, e-post, timelistene hans, klesvask (og bretting!), bilen, innkjøp, problemer vi har i boligen, og når han kommer hjem er han helt umulig. Da skal han enten rydde, så han ikke har tid til å høre på noe, eller så skal han lese bok. Eller på do. Ett av de tre, velg og vrak. Ja, eller ligge på senga fordi han er sliten. 

Jeg vil DELE problemene, og ansvaret, og jeg ringer KUN hvis det er viktig, men han blir altså sur på meg og kjefter på meg fordi jeg har ringt. Skal jeg si til ham da, at da kan han søren meg se og ordne det selv? Han tar ikke noe ansvar, overhodet. Han aner ikke om barnet er tom for medisin eller ikke, og det kan godt være fordi jeg passer på. Aner ikke hvordan han hadde vært, om jeg hadde driti i det, men når jeg er syk og ikke tar klesvasken... Vel... Da tar ingen den (hilsen det 70 cm høye berget med vask på badet!). 

Misforstå meg rett: Han gjør mye, han jobber. Det gjør ikke jeg, jeg er syk. Men jeg gjør alt annet, selv om jeg egentlig ikke kan. Jeg styrtsovner flere ganger om dagen, sitter i sofaen og bare forsvinner. Jeg er utmattet. Får skjelvinger og så videre. 

Han er flink til å ta oppvasken, og rydde når han kommer hjem. Men utover det gjør han ingenting, han verken leverer eller henter i skole/barnehage, han tar ikke telefonen eller tar ikke kontakt om det er noe, han ser ikke, og svarer ikke på mail, han tar ikke opp noe dersom det oppstår problemer i skole/bhg, han sender ikke sine egne timelister. Føler jeg er regnskapsføreren og sekretæren hans. Føler.. Eh.. jeg ER jo det! 

Og det hadde vært HELT greit, men han kunne vel søren meg driti i å bli sur når jeg ringer? Hadde jeg ringt 3+ ganger om dagen, for tull, hadde jeg skjønt det. Men det gjør jeg ikke. Føler meg bare ikke satt pris på?? 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er som mannen din. Jeg HATER å bli ringt av samboer om ting som KAN vente. Ingenting av det du nevner er viktig. 

Når jeg jobber så jobber jeg. Viktige ting som avbryter er sykdom eller at mannen er forhindret i å hente i barnehagen. Andre ting kan vente. 

 

Anonymkode: 09482...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er som mannen din. Jeg HATER å bli ringt av samboer om ting som KAN vente. Ingenting av det du nevner er viktig. 

Når jeg jobber så jobber jeg. Viktige ting som avbryter er sykdom eller at mannen er forhindret i å hente i barnehagen. Andre ting kan vente. 

 

Anonymkode: 09482...57f

Enig i dette. Eksen min var sånn. Ringte meg på jobb i tide og utide. Veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer du ham hver dag på jobb? Jeg hadde blitt steike tullat! Du bør øve på å vente på tur og jobbe med å utvide nettverket ditt, få en hobby, jobb el. 

Anonymkode: f0b6f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er som mannen din. Jeg HATER å bli ringt av samboer om ting som KAN vente. Ingenting av det du nevner er viktig. 

Når jeg jobber så jobber jeg. Viktige ting som avbryter er sykdom eller at mannen er forhindret i å hente i barnehagen. Andre ting kan vente. 

 

Anonymkode: 09482...57f

Så du mener det er bedre at jeg ringer ham om at han må hente ut medisin når han er på vei hjem, så han må snu og kjøre til butikken? Da blir han nok blid. Vet du hva som skjer da? Da tvinger han meg til å dra ut og hente medisinen, for det gidder ikke han, selv om jeg er syk.

 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje dere kan begynne å planlegge litt bedre? Jeg tror faktisk jeg hadde blitt litt sur om mannen ringte meg en gang om dagen for ting vi kunne snakket om på helt andre tidspunkter enn i min arbeidstid!

Innkjøp av dopapir og medisiner kan planlegges kvelden i forvegen. Man skriver handleliste og her kan han bidra. Så kan han handle på vei hjem uten at du behøver å ringe han. Eller dere kan samle opp og handle i helgen.

Møter på skolen kommer ikke dalende ned samme dagen. Dere kan sette dere ned på kveldstid et par ganger i uka med kalenderen og plotte inn møter og aktiviteter.

Sine egne timelister får du jo bare la ligge. dersom han ikke sender de vil han jo snart oppdage at han ikke får lønn!

Anonymkode: 849ff...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, CherryC skrev:

Enig i dette. Eksen min var sånn. Ringte meg på jobb i tide og utide. Veldig plagsomt.

Og han ringte for viktige ting? Hvis læreren venter på svar, så kan man ikke si "jeg kan svare deg i morgen", da må man ha svar NÅ..

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å ta tak i. Dere må snakke sammen (når ingen av dere er sure eller sinte) og dere bør være så opplagte som mulig. Dere må fordele oppgavene slik at du ikke sliter deg ut og får dårligere helse enn det du allerede har. Slik det er nå høres det ut som dere går rundt å er sure på hverandre hele tiden. 

Men så til ringingen. Det må du slutte med. Dere må prøve å planlegge bedre slik at han vet hva han skal ha med seg hjem fra jobb før han går om morgenen. Man går ikke plutselig tom for dopapir eller medisiner så innkjøp kan planlegges bedre. Mobbing og andre ting som det ikke er viktig at han vet akkurat nå (spesielt om det ikke er noe han kan gjøre med det) venter til han kommer hjem. Det blir jo uansett ikke en veldig givende og konstruktiv samtale om han blir sur av at du ringer. Så avtaler dere at han sjekker mobilen før han drar hjem i tilfelle du kommer på at det er noe dere har glemt og så ringer du bare om det som haster der du må ha respons nå. Forklar at om han ikke leser eposten/sms før han kommer hjem så må du igjen begynne å ringe om ting dere har glemt. 

Jeg har en jobb som krever mye konsentrasjon over tid. Det å bli avbrutt i en innfløkt tankerekke for et trivielt spørsmål hadde fått meg irritert også. Spesielt om det var hver dag. 

Om du er ensom og trenger noen å dele opplevelser med i løpet av dagen er det bedre om du finner deg venner som har tid til å prate litt på dagtid.  

Anonymkode: eca6e...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener det er bedre at jeg ringer ham om at han må hente ut medisin når han er på vei hjem, så han må snu og kjøre til butikken? Da blir han nok blid. Vet du hva som skjer da? Da tvinger han meg til å dra ut og hente medisinen, for det gidder ikke han, selv om jeg er syk.

 

Anonymkode: db81f...74d

Dette kan neppe være hverdagsproblem. Og om det er det må du planlegge bedre 

Anonymkode: f0b6f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ringer du ham hver dag på jobb? Jeg hadde blitt steike tullat! Du bør øve på å vente på tur og jobbe med å utvide nettverket ditt, få en hobby, jobb el. 

Anonymkode: f0b6f...3a6

Nei, jeg ringer ikke hver dag på jobb. Langt ifra!!!

Du mener jeg skal få meg en hobby? Hva mener du med å skrive noe sånt egentlig, jeg har ikke nevnt med ett ord om jeg har en hobby. Det er usaklig! Og frekt.

Og at jeg skal få meg en jobb? Er du helt teit? Jeg skriver at jeg er syk. S.Y.K., jeg blør innvendig og venter på time hos legen for å se om jeg har kreft. Eller om jeg bare blør. I tillegg til at jeg ikke kan spise mat og sånn da, men jeg kan sikkert sitte i kassa på kiwi. 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette kan neppe være hverdagsproblem. Og om det er det må du planlegge bedre 

Anonymkode: f0b6f...3a6

Nei. HAN må planlegge det bedre.

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kanskje dere kan begynne å planlegge litt bedre? Jeg tror faktisk jeg hadde blitt litt sur om mannen ringte meg en gang om dagen for ting vi kunne snakket om på helt andre tidspunkter enn i min arbeidstid!

Innkjøp av dopapir og medisiner kan planlegges kvelden i forvegen. Man skriver handleliste og her kan han bidra. Så kan han handle på vei hjem uten at du behøver å ringe han. Eller dere kan samle opp og handle i helgen.

Møter på skolen kommer ikke dalende ned samme dagen. Dere kan sette dere ned på kveldstid et par ganger i uka med kalenderen og plotte inn møter og aktiviteter.

Sine egne timelister får du jo bare la ligge. dersom han ikke sender de vil han jo snart oppdage at han ikke får lønn!

Anonymkode: 849ff...02c

Han snart oppdage det? Hvem går det utover da, tror du? Hans inntekt er 10 000 høyere enn min.

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg ringer ikke hver dag på jobb. Langt ifra!!!

Du mener jeg skal få meg en hobby? Hva mener du med å skrive noe sånt egentlig, jeg har ikke nevnt med ett ord om jeg har en hobby. Det er usaklig! Og frekt.

Og at jeg skal få meg en jobb? Er du helt teit? Jeg skriver at jeg er syk. S.Y.K., jeg blør innvendig og venter på time hos legen for å se om jeg har kreft. Eller om jeg bare blør. I tillegg til at jeg ikke kan spise mat og sånn da, men jeg kan sikkert sitte i kassa på kiwi. 

Anonymkode: db81f...74d

Jeg tror du ringer ham fordi du kjeder deg. Ikke fordi det haster. 

Anonymkode: f0b6f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener det er bedre at jeg ringer ham om at han må hente ut medisin når han er på vei hjem, så han må snu og kjøre til butikken? Da blir han nok blid. Vet du hva som skjer da? Da tvinger han meg til å dra ut og hente medisinen, for det gidder ikke han, selv om jeg er syk.

 

Anonymkode: db81f...74d

Hørt om planlegging?

Anonymkode: 09482...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mye å ta tak i. Dere må snakke sammen (når ingen av dere er sure eller sinte) og dere bør være så opplagte som mulig. Dere må fordele oppgavene slik at du ikke sliter deg ut og får dårligere helse enn det du allerede har. Slik det er nå høres det ut som dere går rundt å er sure på hverandre hele tiden. 

Men så til ringingen. Det må du slutte med. Dere må prøve å planlegge bedre slik at han vet hva han skal ha med seg hjem fra jobb før han går om morgenen. Man går ikke plutselig tom for dopapir eller medisiner så innkjøp kan planlegges bedre. Mobbing og andre ting som det ikke er viktig at han vet akkurat nå (spesielt om det ikke er noe han kan gjøre med det) venter til han kommer hjem. Det blir jo uansett ikke en veldig givende og konstruktiv samtale om han blir sur av at du ringer. Så avtaler dere at han sjekker mobilen før han drar hjem i tilfelle du kommer på at det er noe dere har glemt og så ringer du bare om det som haster der du må ha respons nå. Forklar at om han ikke leser eposten/sms før han kommer hjem så må du igjen begynne å ringe om ting dere har glemt. 

Jeg har en jobb som krever mye konsentrasjon over tid. Det å bli avbrutt i en innfløkt tankerekke for et trivielt spørsmål hadde fått meg irritert også. Spesielt om det var hver dag. 

Om du er ensom og trenger noen å dele opplevelser med i løpet av dagen er det bedre om du finner deg venner som har tid til å prate litt på dagtid.  

Anonymkode: eca6e...cb3

Men det er jo det jeg har sagt til ham, jo, at han ikke sjekker sms, og ikke svarer på sms. Det er ene og alene årsaken til at jeg ringer! Jeg har prøvd å sende sms'er i årevis, men gitt opp. Han svarer ikke. Han sjekker ikke telefonen. Han bare ER sånn. Gidder ikke.

Hans jobb krever ikke konsentrasjon, da den er fysisk. Jeg blir faktisk såret over at dere skriver at jeg er ensom, og trenger venner, osv. Dere aner ingenting om meg og hvor mange venner jeg har, dere bare antar at jeg er en ond person som bare ringer for å plage mannen min, dere er fæle mennesker, er dere. Skam dere.

Jeg ringer BARE for viktige ting. Jeg ringer IKKE HVER DAG. Hvis det går 14 dager mellom hver gang jeg ringer, blir han fortsatt sur! 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer så å si aldri til mannen min på jobb. Kun hvis det er noe som at barna kanskje må til lege. Vi sender snapper da, så forventer vi ikke noe svar hele tiden. Mulig de ikke blir sett før vi er hjemme. 

Når det gjelder husarbeid og annet ansvar og plikter, så vil jeg si at vi kvinner «former» mennene våre. (Noen er flinke fra dag 1, for all del). Altså hvis jeg gjør alt i huset og mannen min kommer hjem så tror jeg IKKE han hadde sagt «Åå men kjære jeg kunne jo vasket og brettet klærne». Han hadde bare tenkt dette var deilig, kjære Gud i himmelen la henne fortsette. 

Vi har delte oppgaver i huset. Det vet han og det vet jeg. Hvis jeg gjør alt uten å kreve noe av min mann så kan ikke jeg klage .

jeg tror at altfor mange kvinner går i fella allerede i begynnelsen av forholdet og tar automatisk mye ansvar, og venter på et mirakel der mannen skal ta over jobben. Det skjer IKKE!! Du må kreve dette fra begynnelsen. Dette med ansvar og plikter er jo så primært i et forhold, hvis dette ikke funker så funker ikke forholdet heller. 

Anonymkode: 7ba26...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg ringer ikke hver dag på jobb. Langt ifra!!!

Du mener jeg skal få meg en hobby? Hva mener du med å skrive noe sånt egentlig, jeg har ikke nevnt med ett ord om jeg har en hobby. Det er usaklig! Og frekt.

Og at jeg skal få meg en jobb? Er du helt teit? Jeg skriver at jeg er syk. S.Y.K., jeg blør innvendig og venter på time hos legen for å se om jeg har kreft. Eller om jeg bare blør. I tillegg til at jeg ikke kan spise mat og sånn da, men jeg kan sikkert sitte i kassa på kiwi. 

Anonymkode: db81f...74d

Høres ut som du trenger hjelp og støtte med andre ting og når du ikke får dette så bruker du mannen din til trivielle ting. 

Planlegg bedre og få hjelp. 

Anonymkode: 09482...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du ringer ham fordi du kjeder deg. Ikke fordi det haster. 

Anonymkode: f0b6f...3a6

Da tror du feil. Jeg har nok å drive med, som du ser så driver jeg hele husstanden her. Så du tror liksom at jeg kjeder meg så sykt hver 7. dag, at jeg bare mååå ringe den sure mannen min som hater å snakke i tlf? Da hadde jeg heller snappet søsknene mine eller venner gitt! 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres ut som du trenger hjelp og støtte med andre ting og når du ikke får dette så bruker du mannen din til trivielle ting. 

Planlegg bedre og få hjelp. 

Anonymkode: 09482...57f

Jeg får si til ham at han må planlegge bedre, skal bli interessant å se ham ta ansvar og se konsekvensene av det. Nå skal han f.eks. få lage middag annenhver dag, ta klesvask annenhver dag, og annenhver gang det er møter, eller noen må ringes, så skal han gjøre det. 

Kjente meg motivert nå, faktisk!

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere må få mye bedre rutiner på ting.

Jeg forstår din frustrasjon, men det betyr ikke at du har 100% rett...

Kjøp en stor whiteboardtavle og heng den på kjøkkenet, så planlegger dere f.eks hver søndag kveld uka som kommer.

Hva skal dere ha til middag, hva må handles inn, hvilke dager skal det handles osv. Møter skal også inn i denne kalenderen.

Man går ikke plutselig tom for dopapir eller medisiner om man planlegger litt.

Det er ikke normalt å ringe partneren sin på jobb hver dag. Om det skulle være nødvendig en og annen gang fordi noe har oppstått på skolen som krever umiddelbare svar til lærer så ringer du selvfølgelig, men jeg tror reaksjonen til mannen din ville vært ganske annerledes om du ringte to ganger i måneden og ikke hver dag...

Anonymkode: b3c6f...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringer så å si aldri til mannen min på jobb. Kun hvis det er noe som at barna kanskje må til lege. Vi sender snapper da, så forventer vi ikke noe svar hele tiden. Mulig de ikke blir sett før vi er hjemme. 

Når det gjelder husarbeid og annet ansvar og plikter, så vil jeg si at vi kvinner «former» mennene våre. (Noen er flinke fra dag 1, for all del). Altså hvis jeg gjør alt i huset og mannen min kommer hjem så tror jeg IKKE han hadde sagt «Åå men kjære jeg kunne jo vasket og brettet klærne». Han hadde bare tenkt dette var deilig, kjære Gud i himmelen la henne fortsette. 

Vi har delte oppgaver i huset. Det vet han og det vet jeg. Hvis jeg gjør alt uten å kreve noe av min mann så kan ikke jeg klage .

jeg tror at altfor mange kvinner går i fella allerede i begynnelsen av forholdet og tar automatisk mye ansvar, og venter på et mirakel der mannen skal ta over jobben. Det skjer IKKE!! Du må kreve dette fra begynnelsen. Dette med ansvar og plikter er jo så primært i et forhold, hvis dette ikke funker så funker ikke forholdet heller. 

Anonymkode: 7ba26...b78

Vi har vært sammen i over ti år. Så dette er ikke noe nytt. Men vi fikk ikke barn før etter 5 år, så vi hadde heller ikke noe ansvar de første 5 årene. Men etter at det skjedde så føler jeg at jeg må gjøre alt. Men det er det søren meg slutt på nå. 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som dere må få mye bedre rutiner på ting.

Jeg forstår din frustrasjon, men det betyr ikke at du har 100% rett...

Kjøp en stor whiteboardtavle og heng den på kjøkkenet, så planlegger dere f.eks hver søndag kveld uka som kommer.

Hva skal dere ha til middag, hva må handles inn, hvilke dager skal det handles osv. Møter skal også inn i denne kalenderen.

Man går ikke plutselig tom for dopapir eller medisiner om man planlegger litt.

Det er ikke normalt å ringe partneren sin på jobb hver dag. Om det skulle være nødvendig en og annen gang fordi noe har oppstått på skolen som krever umiddelbare svar til lærer så ringer du selvfølgelig, men jeg tror reaksjonen til mannen din ville vært ganske annerledes om du ringte to ganger i måneden og ikke hver dag...

Anonymkode: b3c6f...044

Men, kjære deg, hvor skriver jeg at jeg ringer ham på jobb hver dag, da? For det gjør jeg langt ifra! Det hadde jeg ikke giddet, jeg hater å ringe ham nettopp fordi han blir så sur. Jeg kvier meg for å ringe ham. Jeg kvier meg for alt som har med ham å gjøre, om det så er å be ham gå ut med søpla. 

Du tror, du tror, du tror - du tar feil. 

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er avtalen at han skal handle etc etter jobb, og han ikke sjekker sms så må han jo snu i døren. Tror han fort lærer å sjekke sms.

Å ringe i arbeidstid er forbeholdt veldig viktige ting. Type akutt sykdom 

Anonymkode: eae3c...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er avtalen at han skal handle etc etter jobb, og han ikke sjekker sms så må han jo snu i døren. Tror han fort lærer å sjekke sms.

Å ringe i arbeidstid er forbeholdt veldig viktige ting. Type akutt sykdom 

Anonymkode: eae3c...348

Han ringer meg i pausen og skal snakke om trivielle ting, var et par dager siden, da plaget han meg med å ringe. Jeg prøvde å avslutte samtalen og himlet med øynene for dette kunne han faktisk snakket om en annen gang. Men neeeida, da skulle han ringe og plage meg og det gjør han mange ganger i pausen. Driter vel jeg i? 

Men jeg blir ikke sur for det! Jeg oppfører meg pent, svarer høflig, later som jeg hører på hva han sier og er interessert i at han vil ha koteletter til middag. Jeg oppfører meg. Jeg sier ikke "Nei, vettu hva, nå er jeg på jobb og står og vasker gulvet, så nå får du skjerpe deg!!!"

Anonymkode: db81f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...