Gå til innhold

Noen som har erfaring med tidlig UL som viser at fosteret er lite og ca 1,5 uke mindre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er gravid i uke 7+4 og ville se hvordan det stod til. 

Var derfor til gynekolog i dag som fant et foster - men det var mindre enn det burde vært. Mer som uke 6. Legen sa ikke noe om hjertelyd og jeg spurte heller ikke.

Skal nå ta HCG-prøver to ganger for å se om utviklingen er negativ. Det blir noen lange dager å vente. Det kan være at fosteret har stoppet å vokse. Alt så ellers fint ut. 

Noen som har erfaring med at det likevel kan gå bra?

 

Anonymkode: a0d93...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo gå bra, fosteret kan være lite av vekst uten at det er noe galt, de kan ha målt feil (er snakk om millimeter så tidlig), eller du kan ha hatt el senere enn du trodde. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme, ble satt tilbake en uke da jeg trodde jeg var 7+4 (ut fra mens-termin) Gynekologen kunne såvidt se et foster og en plommesekk, men han kunne ikke si noe mer enn det. Fikk komme tilbake uken etter, og da hadde det vokst som det skulle på en uke og vi kunne se hjertet slå. Tok også en HCG-prøve, og den var bra så ingen nødvendighet å ta ny, 

Det skal sies at jeg var ganske nervøs for at embryoet ikke hadde utviklet seg som det skal, i og med at jeg var ganske sikker på når befruktningen skjedde og at menstruasjonen min alltid er regelmessig. Men alt var helt som det skulle, og 6-7 dager fra eller til var ikke noe å tenke på i følge gyn. Befruktningen kunne jo skjedd uken etter, men det var ikke i mine tanker siden jeg var så sikker på når eggløsningen hadde vært. 

Uansett - det er kjipt å gå og vente på svar - men det er jo dessverre bare noe man må. Håper det ordner seg for deg også :)

Anonymkode: 6ff52...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det kan gå bra. Jeg håper det er det samme som deg her og at det bare ligger litt bak skjema. Det som uroer meg mest er at hjertelyd ikke ble nevnt, men håper det bare skyldes at det var for tidlig.

Krysser fingra og prøver å tenke på andre ting før HCG-svarene er klare på mandag.

Takk for svar :)

Anonymkode: a0d93...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden ble heller ikke nevnt hos meg, tror ikke det er vanlig å finne den når det er så tidlig. Uken etter var den veldig tydelig, så det skjer mye på kort tid :)

Du får ikke komme inn en gang til da? Eller var det privat UL? 

Anonymkode: 6ff52...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var privat UL og de tar nå to runder med HCG-test for å se om det øker eller synker. Så følges det opp basert på resultatet til uka.

Puppene er ikke ømme lenger, så jeg er spent på om det er forstadiet til en SA eller bare tilfeldig. 

 

 

Anonymkode: a0d93...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...