Gå til innhold

Spørsmål til dere erfarne barnehagelærere😃

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet barnehagelærer. Stillingen min heter barnehagelærer, men det skulle jo ha vært to pedagogisk leder-stillinger på min avdeling for det er 12 barn under 3 år. 

Skulle ikke jeg hatt lønn som pedagogisk leder? Vi deler alle oppgavene likt, vi har likt ansvar og alt, men hun har ped.leder-lønn og jeg barnehagelærer-lønn.

Hva er rett? (Får meg ikke helt til å spørre, er helt ny🙈)

Anonymkode: 1b2b1...098

Skrevet

Hei! Jeg havner snart i samme situasjon som deg, er ferdigutdannet bhglærer til våren. Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men lurer på hva lønnen din er ca?

Anonymkode: 0fff7...779

Skrevet

Dere fyller pedagogkravet bare ved å være to pedagoger. En pedleder og en bhglærer. Pedleder har hovedansvaret, bhglærer mindre ansvar og litt mindre lønn. 

Anonymkode: 14ded...018

Skrevet

Hvordan dere deler ansvaret osv på avdeling kan virke likt, men hvis dere ser på stillingsbeskrivelsene deres er de annerledes lilevel. 

Anonymkode: 14ded...018

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nyutdannet barnehagelærer. Stillingen min heter barnehagelærer, men det skulle jo ha vært to pedagogisk leder-stillinger på min avdeling for det er 12 barn under 3 år. 

Skulle ikke jeg hatt lønn som pedagogisk leder? Vi deler alle oppgavene likt, vi har likt ansvar og alt, men hun har ped.leder-lønn og jeg barnehagelærer-lønn.

Hva er rett? (Får meg ikke helt til å spørre, er helt ny🙈)

Jo, loven sier jo 1 pedagogisk leder pr 7 barn under 3 år. Men de teller ofte pedagoger på huset og deler det på antall barn. Så en gruppe kan ha for lite pedleder, og en ha for mye pedleder. Uten at jeg vet helt hvordan jobben deles mellom barnehagelærer og pedleder,  så synes jeg det høres ut som om du utnyttes litt, siden dere gjør den samme jobben og har det samme ansvaret. Jeg synes du skal ta det opp.

Anonymkode: 148ce...0fc

Skrevet

Jobber du kommunalt eller privat? Jeg jobber i kommunal barnehage, vi er to pedagogiske ledere med lik lønnsplassering (avhengig av ansenitet selvsagt) og likt ansvar. 

Anonymkode: 58fba...378

Skrevet

Det er ikke krav til to ped.ledere på 12 småbarn, men to pedagoger. Det oppfylles med deres stillinger. 

Når det er sagt, ville jeg tatt opp arbeidsfordelingen med styrer. Jeg er også bhglærer akkurat nå, jobbet som ped.leder i 8 år før denne stillingen, og har sagt klart ifra at jeg ikke vil dele alt likt, pga ulik lønn. Ped.leder har hoveddelen av foreldresamtaler (jeg har 8 av 20), all oppfølging av spes.ped og bv-saker, jeg er støttespiller i forberedelser og opplysninger til bv (når de ønsker uttalelser om barn i bhg). 

Jeg skriver ukeslutt og månedsbrev, hun lager månedplan og periodeplan, samt fikser vakter når de må endres. En grei fordeling, og vi hjelper selvfølgelig hverandre ved behov. God kommunikasjon er kjempeviktig 😊

Anonymkode: 45c0f...2b3

Skrevet

Men er du ansatt som barnehagelærer eller pedagogisk leder? Om du søkte på barnehagelærerstilling og fikk det, så er det det du er og ikke pedleder. 

Anonymkode: d47e7...930

Skrevet

Las gjennom vedtektene til barnehagen nå og det står to ped.leiere pr 7 (Tore jeg det var) barn under 3 år. 

Stillingen min er barnehagelærer, men siden det står i vedtektene og jeg har de samme oppgavene og ansvaret føler jo det e elite rart jeg har barnehagelærerlønn og hun andre ped.leier-lønn?

Skrevet

Så lenge du ikke er ped leder men ansatt som barnehagelærer så får du ikke ped leder tillegget. Du har ikke hovedansvaret uansett selv om dere har mye delt. 

Anonymkode: e8500...a34

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Las gjennom vedtektene til barnehagen nå og det står to ped.leiere pr 7 (Tore jeg det var) barn under 3 år. 

Stillingen min er barnehagelærer, men siden det står i vedtektene og jeg har de samme oppgavene og ansvaret føler jo det e elite rart jeg har barnehagelærerlønn og hun andre ped.leier-lønn?

Da må du ta kontakt med styret (ikke styrer) og evt fagforbund. Hvis det står to ped.ledere i vedtektene og de har utlyst en bhglærer stilling, vil jeg tro det ikke er helt ok. Vet selvfølgelig ikke, men syns det er verdt å sjekke ut. 

Anonymkode: 45c0f...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...