Gå til innhold

Vasker trusene, men får ikke vekk fittelukta.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vasker trusene separat med såkalt vaskemiddel for treningstøy på 30/40 grader. Likevel kjenner jeg trusene fortsatt lukter litt fitte. Uansett hva slags truse det er. 

Prøvde en gang å vaske trusene på 60 grader, men da ble en av trusene ødelagt med brennmerker. Har flere opplevd dette?

På de fleste truser står jo det du kan maks vaske de på 40 grader.

Anonymkode: 4e7ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, spør deg. Er 24 år gammel jentunge😊

Anonymkode: 4e7ef...fec

Som skriver sånn? Jaggu. Du trenger hjelp til mer enn klesvask. Vask på 60 grader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, amandine skrev:

Som skriver sånn? Jaggu. Du trenger hjelp til mer enn klesvask. Vask på 60 grader. 

Da gikk de i stykker skrev jeg jo. Noen andre tips? 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Truser på 30 grader 🤢😷

Anonymkode: 3196d...b1f

Jaja... 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da gikk de i stykker skrev jeg jo. Noen andre tips? 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Hva slags vaskemaskin har du som lager brennmerker?

Anonymkode: 9fd6d...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags vaskemaskin har du som lager brennmerker?

Anonymkode: 9fd6d...4bd

Jeg tror det kan ligge der faktisk.... Leste den linken jeg fikk. Da kom jeg på at den vaskemaskinen jeg har er noe gammelt drit etter farmor.... Kanskje på tide å kjøpe ny... 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om trusen går i stykker på 60 grader er kvaliteten for dårlig. Det SKAL den tåle! Prøv deg frem og slutt å kjøpe de typene som ikke tåler å vaskes skikkelig.

Anonymkode: 2ee66...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp andre truser. Som tåler å bli vasket på skikkelig vis (60 grader). Eller kjør «da damene dro»-metoden, altså kjøp nye og kast i stedet for å vaske (anbefales ikke verken økonomisk eller miljømessig i tilfelle du lurte 😉🤯). 

Anonymkode: 4f55b...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakterier dør jo ikke ved 30 grader 🤦🏼‍♀️

De skal vaskes på 60 eller 90 grader. 

Og helt ærlig, voks opp

Anonymkode: 1c471...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp truser som tåler mer. Vask dem på 90 grader (kokvask). Vet det som regel står 40 eller 60 grader i vaskeanvisningen . Men har alltid vasket undertøy på 90 grader. Går helt fint. Truser vasket på 30-40 grader er bare ekkelt.

Anonymkode: 88792...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bakterier dør jo ikke ved 30 grader 🤦🏼‍♀️

De skal vaskes på 60 eller 90 grader. 

Og helt ærlig, voks opp

Klapp igjen! Les hele tråden før du lirer av deg råd. 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alt av truser på 60 grader. De hvite i bomull går på 90 grader. Aldri vært plaget med lukt etter vask. Ser at Pierre robert truser og andre lignende truser som har vært hvite ikke tåler godt høye temperaturer, de blir grålige, men det får de heller bare bli, det er viktigere for meg å ha rene truser.
Har barn også hvor trusene lukter tisslukt, kanskje særlig guttens truser. Kunne ikke falt meg inn å vasket tisstruser på 40 grader.

Anonymkode: ace46...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HELT unormalt at det skal lukte sur fitte av trusene ved en dags bruk. Tror du må sjekke deg hos lege, kanskje det er sopp? Alle truser bør jo vaskes på 60 og hvis d ikke hjelper vet ikke jeg😅

Anonymkode: d81cb...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er HELT unormalt at det skal lukte sur fitte av trusene ved en dags bruk. Tror du må sjekke deg hos lege, kanskje det er sopp? Alle truser bør jo vaskes på 60 og hvis d ikke hjelper vet ikke jeg😅

Anonymkode: d81cb...bf5

Jeg er frisk, men jeg har en sterk kjønnslukt, men ikke vond lukt, egentlig litt god, men trusene mine lukter svak fitte etter dags bruk, men har jo funnet problemet hvis dere gidder å lese hele tråden. Må ha ny vaskemaskin. 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da gikk de i stykker skrev jeg jo. Noen andre tips? 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Kjøp noen som tåler normal hygiene. Man vasker ikke bakteriebefengt tøy i den temperaturen bakteriene trives best i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er frisk, men jeg har en sterk kjønnslukt, men ikke vond lukt, egentlig litt god, men trusene mine lukter svak fitte etter dags bruk, men har jo funnet problemet hvis dere gidder å lese hele tråden. Må ha ny vaskemaskin. 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Jeg tror du troller, for det er sjelden en 24-åring har så lite kunnskap om normal hygiene, som det å kunne å vaske klær riktig er.

Å skaffe deg ny vaskemaskin vil ikke hjelpe deg, for truser blir ikke rene på 30-40 grader, enten maskinen er splitter ny eller gammel. Sånn er det bare.

På tide å lære deg å vaske klær slik at de faktisk blir rene!

Anonymkode: be1c2...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du troller, for det er sjelden en 24-åring har så lite kunnskap om normal hygiene, som det å kunne å vaske klær riktig er.

Å skaffe deg ny vaskemaskin vil ikke hjelpe deg, for truser blir ikke rene på 30-40 grader, enten maskinen er splitter ny eller gammel. Sånn er det bare.

På tide å lære deg å vaske klær slik at de faktisk blir rene!

Anonymkode: be1c2...5f5

Å på tide at du klarer å lese hele teksten i det første innlegget. Det gjelder flere av dere. 

Anonymkode: 4e7ef...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...