Gå til innhold

Overvektig/stort barn på besøk. Hva gjør man ang mat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 15.8.2019 den 16.03, Anonym bruker skrev:

Mente ikke å spørre foreldrene om de begrenser barnet sitt, man kan jo legge det frem på en mer pedagogisk måte. f.eks: Jeg ser at jenta spiser veldig mye til måltider, vil dere at hun skal få spise så mye hun orker å spise, eller vil du at vi begrenser henne på noen måte?
Det kan være vanskelig for foreldre å si dette når barnet skal spise borte.

Anonymkode: bb11a...308

Herregud🙄. Hadde blitt forbanna hvis en kom frem og sa «har lagt merke til at barnet ditt spiser veldig mye»....

La være du. Ikke legg deg opp i dette. Server ungen mat. Er det slutt så er det slutt...

Hva er du ute etter? Skal du hjelpe familien eller hva er hensikten din? 

Anonymkode: 74916...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal DU bestemme at hun egentlig er mett og kun spør om mer fordi det er «godt»?? 

Gjør du sånn nor du har voksne gjester også? Bestemmer at nå får du ikke spise mer selv om det er mat igjen....... Ville du sagt til et voksent menneske som gjerne vil forsyne seg en gang til at «beklager, resten av maten skal Kari ha i matboksen i morgen men hvis du fortsatt er sulten kan du få en gulrot»??

Hvis du er så bekymret for at middagsgjestene kun spør om mer fordi det serveres god og usunn mat (i motsetning til ditt barn som uansett får spise til hun er mett) - hva med å servere litt mer hverdagslig og sunn middagsmat?

Anonymkode: a5feb...a3c

Jeg bestemmer ikke når hun er mett. Og det er jo nettopp derfor jeg lagde denne tråden, for å forhøre meg. Vi har ikke besøk så alt for ofte. Så når vi først har besøk, spesielt når det er overnatting, så får ungene lov til å bestemme middag. Det er ganske normalt. 
 

Anonymkode: 81e4d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI begrenser barnet fordi hun mener det er overvektig og at hun derfor må begrense hvor mye barnet spiser.

Anonymkode: e2c18...954

Mange som har kommentart her siden i går, men her måtte jeg stoppe for å gi et svar. 
Jeg har IKKE begrenset barnet fordi det er overvektig. Jeg har IKKE begrenset hvor mye barnet spiser. Barnet fikk nok og spise og vel så det. Så ingen har går gått sultne her i hus. Jeg opprettet denne tråden i ren nysgjerrighet. 

Anonymkode: 81e4d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja det kommer jo an på hvor store pizzasnurrene er, om de er grove eller fine og mengden fyll. 

Anonymkode: debd9...66d

De var grove, store, og fylt med masse ost og skinke. De fleste voksne hadde holdt seg til 2 stk. 

Anonymkode: 81e4d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en runde kommentarer. 

Jeg gir selvfølgelig barnet nok mat. 
Som noen nevner her, 3 prsjoner er nok. Uansett! 

Flere andre sier at man heller skal gi hverdagsmat.. Mitt barn har ikke besøk så ofte. Så når det først skjer, og da spesielt ved en overnatting, så får ungene velge middag. Slik er det vel hos de fleste? Foruten de som har "åpne hus" med unger hit og dit hele tiden. Vi har det ikke sånn. Her avtaler vi vennebesøk, og da blir det noe lett til middag. 

Og jeg skal ha meg frabedt at jeg prøver å nekte et barn mat fordi hun er overvektig. Jeg lagde denne tråden fordi jeg var oppriktig nyskjerrig. 

Anonymkode: 81e4d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Pashla skrev:

Hun begrenser barnet fordi hun anser at 6 pizzasnurrer ikke er påkrevd. Noe hun har rett i, og rett TIL.

Takk, og ja. 

Anonymkode: 81e4d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...