Gå til innhold

Kjøper du merker (yttertøy) som Mini A Ture osv.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter min erfaring er det godt yttertøy. Vi har en jakke og en parkdress fra det merket, og det funker veldig bra.

MEN jeg tør jo IKKE å sende med parkdressen i barnehagen til bruk der, så den blir brukt veldig lite :P Er ikke litt av vitsen borte, da? 

Sendte med jakken (+skallbukse), og den ble ødelagt av sand. Går jo ikke bort igjen. Vi har en "sandbarnehage" som dreper klær. 

 

Kjøper dere, og tør dere å sende med slike dyre yttertøysplagg i barnehagen til barna deres? Eller kjøper dere noe billig (men som funker)?

Anonymkode: 7fb86...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøper Helly Hansen, Bergans osv. De koster jo endel disse også.  

Begge barna har brukt hele, nye, dyre klær av god kvalitet. De er jo ute i mange timer hver dag, så de fortjener gode klær selvom de ikke blir så mye brukt hjemme. 

 

Anonymkode: 63bbc...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper dyre ytterklær ja. Men jeg begrenser ikke bruken av dem. Barn skal kunne leke uten å bekymre seg for flekker...

Kjøp mørkere farger, barneklær må være funksjonelle.

Anonymkode: 29672...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt reima og didrikson. Det er jo litt av vitsen at de skal brukes. Så ja, det er disse barna har i barnehagen. Har noen litt billigere hjemme.

Anonymkode: 0d56c...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjøper Helly Hansen, Bergans osv. De koster jo endel disse også.  

Begge barna har brukt hele, nye, dyre klær av god kvalitet. De er jo ute i mange timer hver dag, så de fortjener gode klær selvom de ikke blir så mye brukt hjemme. 

 

Anonymkode: 63bbc...eae

Det var ikke snakk om drittklær, men billigERE klær. F.eks. Reima, Wheat osv. 

Anonymkode: 9f0a7...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har brukt reima og didrikson. Det er jo litt av vitsen at de skal brukes. Så ja, det er disse barna har i barnehagen. Har noen litt billigere hjemme.

Anonymkode: 0d56c...ae0

Mini A Ture er i en litt annen prisklasse, en vinterdress koster opptil 2300 kroner.

Anonymkode: 7fb86...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har råd til at klærne brukes (og slites og blir flekkete) kjøper jeg de ikke.

Har kun jakke og sko av ytterklær som skal holdes unna lek.

Ser virkelig ikke noe poeng i å ha dyre dresser og utebukser som knapt blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida79 skrev:

Hvis jeg ikke har råd til at klærne brukes (og slites og blir flekkete) kjøper jeg de ikke.

Har kun jakke og sko av ytterklær som skal holdes unna lek.

Ser virkelig ikke noe poeng i å ha dyre dresser og utebukser som knapt blir brukt.

Poenget er vel å bruke det hjemme, der det kanskje ikke er sand? Og så selge det etter endt bruk? 

Her jeg bor må vi i alle fall ha eget yttertøy til hjemmebruk, da det går endel... dritt... i barnehagen hele tiden og tøyet som er der er dritskittent. 

Anonymkode: 7fb86...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjølt Mini a ture-dress, men har kjøpt Wheat på tilbud til 600 kroner. Den får være i barnehagen til hun har vokst utav den. Hjemme bruker vi skallbukse og allværsjakken om vi er ute...

Anonymkode: e5a3d...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Stormbergklær til guttene. Har tilgode å ødelegge uteklær. Om de er litt brun på knærne hjemme så gjør det meg ingenting. Uteklær er til å brukes😊

Anonymkode: eb05c...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke betale for duse instagramvennlige klær nei. Vi bruker Stormberg, Skogstad og Norheim. God kvalitet til fornuftig pris. 

Anonymkode: 93b85...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel å bruke det hjemme, der det kanskje ikke er sand? Og så selge det etter endt bruk? 

Her jeg bor må vi i alle fall ha eget yttertøy til hjemmebruk, da det går endel... dritt... i barnehagen hele tiden og tøyet som er der er dritskittent. 

Anonymkode: 7fb86...672

Jeg har også altid tenkt omvendt, det er i barnehagen, der de er ute i timesvis i alt slags vær de trenger bra tøy. Hjemme går vi uansett inn hvis jeg fryser...

Derfor har vi dyrt, nytt tøy i barnehagen og slitte arveklær hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mini A Ture er i en litt annen prisklasse, en vinterdress koster opptil 2300 kroner.

Anonymkode: 7fb86...672

Ja, jeg vet. Har hatt det og, og barna brukte dem og i barnehagen. Samme som jeg skrev over, det beste i barnehagen. Eller rettere sagt , det jeg trodde var mest slitesterkt, mest vanntett osv. Og hadde billigere hjemme. Men nå funker ikke mini a ture for mine barn lengre, ok kvalitet men de passer ikke mine barn i passform, for kort i livet liksom. Men mitt poeng var at jeg har det jeg mener er best kvalitet der det sliter mest, altså barnehagen. 

Anonymkode: 0d56c...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel å bruke det hjemme, der det kanskje ikke er sand? Og så selge det etter endt bruk? 

Her jeg bor må vi i alle fall ha eget yttertøy til hjemmebruk, da det går endel... dritt... i barnehagen hele tiden og tøyet som er der er dritskittent. 

Anonymkode: 7fb86...672

Så du må ha fint og dyrt yttertøy hjemme. Blir det fint på bilder du legger ut på diverse sosiale medier? Ja, jeg ser den med at det kan selges videre. Men hvor er barna mest ute, hjemme eller i barnehagen? 

Anonymkode: fbdec...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spurvugla skrev:

Jeg har også altid tenkt omvendt, det er i barnehagen, der de er ute i timesvis i alt slags vær de trenger bra tøy. Hjemme går vi uansett inn hvis jeg fryser...

Derfor har vi dyrt, nytt tøy i barnehagen og slitte arveklær hjemme. 

Din barnehage er kanskje sånn. Min barnehage er ikke sånn, vi er mer ute hjemme enn der stort sett. De er veldig mye inne. Hvis det regner en uke, blåser de i å gå ut liksom.. går kanskje ut én dag. Sikkert fordi de ansatte ikke liker annet enn sol og varme.

Hvorfor må tøyet være dyrt? Jeg har hatt billig tøy som har vært veldig bra.

Anonymkode: 7fb86...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du må ha fint og dyrt yttertøy hjemme. Blir det fint på bilder du legger ut på diverse sosiale medier? Ja, jeg ser den med at det kan selges videre. Men hvor er barna mest ute, hjemme eller i barnehagen? 

Anonymkode: fbdec...d19

Jeg legger sjelden ut bilder av dem i sosiale medier. 

Se svaret over.

Anonymkode: 7fb86...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper det som fungerer. Reima, Isbjørn of Sweden, Polarn O Pyret, Mini A Ture.. Merke er ikke viktig. Bruker klærne uten begrensninger, barnehage og hjemme. Kjøper ikke lyse farger. Stormberg har jeg dårlig erfaring med. Mye syntetisk, selv ulltøyet. Opplever også at klærne blir fort ødelagt, sømmene ryker, passformen er dårligere osv. Gitt dem opp. Har prøvd litt Bergans, Helly Hansen etc når barna blir større og er fornøyd med det og 

Anonymkode: 692ab...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjøper det som fungerer. Reima, Isbjørn of Sweden, Polarn O Pyret, Mini A Ture.. Merke er ikke viktig. Bruker klærne uten begrensninger, barnehage og hjemme. Kjøper ikke lyse farger. Stormberg har jeg dårlig erfaring med. Mye syntetisk, selv ulltøyet. Opplever også at klærne blir fort ødelagt, sømmene ryker, passformen er dårligere osv. Gitt dem opp. Har prøvd litt Bergans, Helly Hansen etc når barna blir større og er fornøyd med det og 

Anonymkode: 692ab...77c

Ja, bruker mini a ture, wheat, reima, didriksons, kaxs (?) for det meste. 

hi

Anonymkode: 9f0a7...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper det som er mest slitesterkt, og i litt mørke farger. Didriksons har vi nå brukt til tre barn, knallfornøyd. 

Har også Mini a ture til jenta, men det blir til pent, sånn er det bare.

Anonymkode: 44b81...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Bergans, Mini a Ture, Norheim, Isbjørn, Norønna osv. Brukes flittig i barnehagen og på skolen. Er nettopp derfor jeg kjøper dyrere kvalitetsklær. Så det holder til aktive barn som leker mye ute. 

Anonymkode: b113c...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper det som er mest slitesterkt, og i litt mørke farger. Didriksons har vi nå brukt til tre barn, knallfornøyd. 

Har også Mini a ture til jenta, men det blir til pent, sånn er det bare.

Anonymkode: 44b81...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Din barnehage er kanskje sånn. Min barnehage er ikke sånn, vi er mer ute hjemme enn der stort sett. De er veldig mye inne. Hvis det regner en uke, blåser de i å gå ut liksom.. går kanskje ut én dag. Sikkert fordi de ansatte ikke liker annet enn sol og varme.

Hvorfor må tøyet være dyrt? Jeg har hatt billig tøy som har vært veldig bra.

Anonymkode: 7fb86...672

Nei, det må ikke være dyrt, men jeg viø bare føle meg sikker på at det holder. Det er i bare vinterdress jeg kjøper dyre varianter av, og da Reima-prisklasse, ikke noe ekstremt. (Det jeg har som ekstra hjemme er arvet, og derfor er det allerede slitt og ikke superbra. Men veldig billig for meg.)

Ja, de er mer ute i barnehagen enn vi er hjemme. Kommer hjem i femtiden om ettermiddagen, og det er ikke mye tid til å være ute da, før middag og sengetid. Om vinteren når det er mørkt må jeg innrømme at det ikke frister noe videre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...