Gå til innhold

Dere som har hatt barn på tur til Polen med Hvite busser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine har reist med skrive fredsreiser. 

Du må nesten se hva som er inkludert i opplegget. Hos oss måtte de betale for et par luncher selv blant annet og inngang til badeland hvis de ville det. Er alt inkLudert trenger de jo bare litt lommepenger til småtteri og evt shopping hvis det er lagt inn tid til det. 

Mine hadde en halv dag med shopping i Berlin. Gutten shopper ikke og brukte kanskje 200 kr den dagen. Inkl lunch på McDonalds. Jenta shoppa for 2000 kr😉

Anonymkode: 9bcb4...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun fikk 2000kr på kortet og lurer på om vi hadde noen euro liggende. Hun brukte ikke mye faktisk. Hun hadde spart endel penger for hun hadde så store planer om å shoppe, men vi valgte å ha disse på en annen konto så overførte jeg om hun trengte mer. Hun kjøpte seg en genser og hun brukte litt på mat siden hun ikke syns det var veldig god mat alle steder. 

Sønnen til en jeg jobbet med gjorde det også på denne måten. Han shoppet masse, så de overførte flere ganger. Han handlet skol treningsklær osv som han uansett hadde fått hjemme, men da fikk han litt annet og kunne få de skoa han ønsket seg som kostet en formue hjemme. De kostet mye der også, men mye mindre enn her. Så det ble en dyr shopping, men det var planlagt. Det hadde de uansett kjøpt hjemme.

Jeg vet mange ga ungene 1000-2000kr i lommepenger og evt overførte. Det er også veldig lurt å ikke la ungene ha alt på kortet for om de mister kortet, blir sperret osv så kan vi foreldre vippse, overføre osv til venner eller de voksne som er med på turen. 

Anonymkode: 48bb2...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må de ha med penger til to lusjer, litt euro til småhandlig av litt drikke osv (det er ikke alle som tar kort av disse kioskene o.l.) også er det satt av en ettermiddag til shopping så da er det opp til enhver hva de kan shoppe for.

Regner med min sønn som skal reise nå i høst kommer til å ha tusen kroner på kortet, også kan vi alltids overføre om han finner noe han "må" ha. Han har jo med seg mobil og kan ringe oss om det er noe.

Anonymkode: 84ff0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør det holde med et par tusen da, også kan jeg heller overføre. Vi har fått beskjed om å ta ut polsk valuta på flyplasser i sommer, men det kan jo ikke være nødvendig med all verden i kontanter. Hun har jo kort.

Anonymkode: e973b...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da bør det holde med et par tusen da, også kan jeg heller overføre. Vi har fått beskjed om å ta ut polsk valuta på flyplasser i sommer, men det kan jo ikke være nødvendig med all verden i kontanter. Hun har jo kort.

Anonymkode: e973b...4ba

Det snakket de litt om på infomøte her, og det er slett ikke alle som tar kort. Så noen penger bør hun ha med altså. 

Hun guiden sa at de opplevde på hver eneste tur at ungdommene ville handle noe å spise/drikke, også tok de ikke kort. 

Anonymkode: 84ff0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår får med 600 fra oss. Det holder til den lille maten de skal kjøpe. Hvis hun vil handle klær eller andre ting går det fra de faste månedspengene. Hun får ikke ekstra til ferieturer ol.

Anonymkode: 1e963...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det snakket de litt om på infomøte her, og det er slett ikke alle som tar kort. Så noen penger bør hun ha med altså. 

Hun guiden sa at de opplevde på hver eneste tur at ungdommene ville handle noe å spise/drikke, også tok de ikke kort. 

Anonymkode: 84ff0...7aa

Jaja! Absolutt noe lommepenger, men det kan jo ikke være nødvendig å sende med alt i cash. Var bare det jeg tenkte :)

Anonymkode: e973b...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...