Gå til innhold

Noen her som har uføretrygd og fått startlån og eller tilskudd til huslån?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye hadde du i inntekt, hvor mye fikk du i lån og hvor mye skal du betale i måneden? Hadde du gjeld fra før?

Anonymkode: f244d...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søsteren min har minstesats og boliglån. Hun fikk både i kommunen og banken så hun kunne velge, valgte da selvfølgelig kommunen (startlån) som hadde lavest rente.

Hun kjøpte en bolig til ca 1,5 mill og hadde vel 200.000 i oppsparte midler, så hun lånte resten da.

Anonymkode: f595b...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søsteren min har minstesats og boliglån. Hun fikk både i kommunen og banken så hun kunne velge, valgte da selvfølgelig kommunen (startlån) som hadde lavest rente.

Hun kjøpte en bolig til ca 1,5 mill og hadde vel 200.000 i oppsparte midler, så hun lånte resten da.

Anonymkode: f595b...994

Følgte det noen regler med startlånet hun fikk? Jeg ser noen si at man må bo i huset i 20 år, men jeg kan ikke finne noe om det. Men jeg trodde ikke man fikk startlån hvis man fikk lån i bank

Anonymkode: f244d...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Følgte det noen regler med startlånet hun fikk? Jeg ser noen si at man må bo i huset i 20 år, men jeg kan ikke finne noe om det. Men jeg trodde ikke man fikk startlån hvis man fikk lån i bank

Anonymkode: f244d...a1a

Hun søkte begge steder, og fikk ja begge steder. Hun er ung ufør, første gang hun flytter hjemmefra, så hun prøver å stable livet sitt på bena på egenhånd (vet både psykolog og fastlege skrev et skriv som fulgte med søknaden på startlån). Mulig det er derfor hun fikk det? Inntekten er jo stabil, og hun kjøpte en rimelig leilighet, men må prøve å klare seg selv og flytte hjemmefra selv om hun sliter psykisk.

Har ikke hørt noe om at hun må bo i boligen i 20 år, men jeg har jo ikke lest papirene hun har skrevet under på da.

Anonymkode: f595b...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun søkte begge steder, og fikk ja begge steder. Hun er ung ufør, første gang hun flytter hjemmefra, så hun prøver å stable livet sitt på bena på egenhånd (vet både psykolog og fastlege skrev et skriv som fulgte med søknaden på startlån). Mulig det er derfor hun fikk det? Inntekten er jo stabil, og hun kjøpte en rimelig leilighet, men må prøve å klare seg selv og flytte hjemmefra selv om hun sliter psykisk.

Har ikke hørt noe om at hun må bo i boligen i 20 år, men jeg har jo ikke lest papirene hun har skrevet under på da.

Anonymkode: f595b...994

Takk for svar :)

Anonymkode: f244d...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Følgte det noen regler med startlånet hun fikk? Jeg ser noen si at man må bo i huset i 20 år, men jeg kan ikke finne noe om det. Men jeg trodde ikke man fikk startlån hvis man fikk lån i bank

Anonymkode: f244d...a1a

Vi fikk ikke noen betingelser om å bo i huset el.l, men vi måtte legge ved kopi av avslag fra vanlig bank. Men det er vel kommunen som behandler, så det er mulig det er lokale forskjeller. Vi er uføre begge to.

Anonymkode: 5861d...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...