Gå til innhold

Noen her som har kjøpt eller sett i boka til fattig student?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forfatteren er ihvertfall laaangt i fra fattig. 

 

Anonymkode: eb734...473

Ikke? Jeg vet ikke så mye om hun

Hi

Anonymkode: 7bbf7...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke? Jeg vet ikke så mye om hun

Hi

Anonymkode: 7bbf7...e95

Hun var fattig da hun startet bloggen (eller er det insta, husker ikke). Men nå tjener hun en god årslønn på forretningskonseptet.

Anonymkode: 9cede...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun var fattig da hun startet bloggen (eller er det insta, husker ikke). Men nå tjener hun en god årslønn på forretningskonseptet.

Anonymkode: 9cede...b1d

Nei, hun var ikke fattig da heller. Hun var en helt vanlig, norsk student med studentlån. 

Anonymkode: cbcf3...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg leste om den og henne i avisen både nå og i fjor en gang. Det er ikke interessant for meg det hun gjør, jeg synes slett ikke det er noe spesielt trangt budsjett hun opererer innenfor.

3-400 kroner uken for én person? Det vil si 10-12000 i måneden for vår familie kun til mat?

Det er helt vanlig, overhodet ikke noe hokus pokus og veldig langt fra å skulle leve på et trangt budsjett. 

At hun kaller seg ( kalte seg) fattig student med et sånt budsjett er enten litt tragisk, litt komisk eller litt provoserende avhengig av ståsted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, amandine said:

Nei, men jeg leste om den og henne i avisen både nå og i fjor en gang. Det er ikke interessant for meg det hun gjør, jeg synes slett ikke det er noe spesielt trangt budsjett hun opererer innenfor.

3-400 kroner uken for én person? Det vil si 10-12000 i måneden for vår familie kun til mat?

Det er helt vanlig, overhodet ikke noe hokus pokus og veldig langt fra å skulle leve på et trangt budsjett. 

At hun kaller seg ( kalte seg) fattig student med et sånt budsjett er enten litt tragisk, litt komisk eller litt provoserende avhengig av ståsted. 

1200-1600 er mye mindre enn de fleste bruker på mat i mnd altså!

Å lage mat til 2 dobler ikke matbudsjettet heller, så eksempelet ditt blir feil. 

Anonymkode: f2d26...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

1200-1600 er mye mindre enn de fleste bruker på mat i mnd altså!

Å lage mat til 2 dobler ikke matbudsjettet heller, så eksempelet ditt blir feil. 

Anonymkode: f2d26...177

Hva baserer du regnestykket ditt på? Poenget hennes er planlegging slik at du bruker opp maten din og kaster mindre. Ganske elementært. At matbudsjettet da med minimalt med svinn ganges opp til å passe antall personer rundt bordet sier seg selv, det også. 

Det er ikke rocket science, det er helt vanlig sunn fornuft. Budsjett til mat for én person på 3-400 kroner uken er ikke veldig stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forfatteren er ihvertfall laaangt i fra fattig. 

 

Anonymkode: eb734...473

Og hva har det med innlegget å gjøre? TS spør om boka er bra og verdt å kjøpe. Seriøst, ta deg sammen🙄

Anonymkode: d58c9...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hva har det med innlegget å gjøre? TS spør om boka er bra og verdt å kjøpe. Seriøst, ta deg sammen🙄

Anonymkode: d58c9...eeb

Boka heter fattig student og dama tjener allerede mer enn det hun studerer vil brødfø henne med. 

Veldig relevant spør du meg. 

Anonymkode: eb734...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Boka heter fattig student og dama tjener allerede mer enn det hun studerer vil brødfø henne med. 

Veldig relevant spør du meg. 

Anonymkode: eb734...473

men det har jo ikke nødvendigvis så mye med kvaliteten på oppskriften i boka å gjøre

Anonymkode: d1865...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Boka heter fattig student og dama tjener allerede mer enn det hun studerer vil brødfø henne med. 

Veldig relevant spør du meg. 

Anonymkode: eb734...473

Det er ikke relevant for meg nei

Hi

Anonymkode: 7bbf7...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 0.22, Anonym bruker skrev:

Ikke? Jeg vet ikke så mye om hun

Hi

Anonymkode: 7bbf7...e95

"... om henne". 

Lån boka på biblioteket. 

Anonymkode: 2bda2...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 17.26, Anonym bruker skrev:

Boka heter fattig student og dama tjener allerede mer enn det hun studerer vil brødfø henne med. 

Veldig relevant spør du meg. 

Anonymkode: eb734...473

Da har hun vel gjort det bra, da😉

Anonymkode: f3da9...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 17.26, Anonym bruker skrev:

Boka heter fattig student og dama tjener allerede mer enn det hun studerer vil brødfø henne med. 

Veldig relevant spør du meg. 

Anonymkode: eb734...473

Nei, totalt irrelevant. 

Anonymkode: 2bda2...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 17.29, Anonym bruker skrev:

men det har jo ikke nødvendigvis så mye med kvaliteten på oppskriften i boka å gjøre

Anonymkode: d1865...aee

Når 90 % av innleggene er sponset så vil jeg si at det er høyst relevant og nok innvirker på kvaliteten....

Anonymkode: 0389d...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 kr uka pr person er laaaaaangt fra trangt! Og den lista med basisvarer som hun opererer med er noe helt annet enn det som er vanlig for ordinære studenter på stramt budsjett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, trodde hun laget ukeslister hvor man kunne leve for 200 kr uka jeg, det er jo rimelig...

Anonymkode: 2ecd4...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kamomille skrev:

400 kr uka pr person er laaaaaangt fra trangt! Og den lista med basisvarer som hun opererer med er noe helt annet enn det som er vanlig for ordinære studenter på stramt budsjett!

Har kikket litt rundt om henne nå, og så den lista med basisvarer, den var ganske heftig. Det lyste ikke akkurat stramt budsjett av den nei. Jeg må innrømme at jeg kke visste så mye om henne før, utenom at jeg har sett noen oppskrifter som jeg synes så bra ut. Var ikke klar over at hun brukte 400 i uka,  hun har mer basisvarer enn jeg har, og har større matbudsjett enn jeg har.

Hi

Anonymkode: 7bbf7...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når 90 % av innleggene er sponset så vil jeg si at det er høyst relevant og nok innvirker på kvaliteten....

Anonymkode: 0389d...64a

Men er ikke den sponsingen ganske ny? Jeg har kikket på bloggen hennes før, og tenkt jeg skulle prøve noen av oppskriftene. Men nå er det bare rema 1000 sponsing omtrent

Hi

Anonymkode: 7bbf7...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ingenting om denne dama eller boka men vil anbefale en kikk på Trines matblogg under stikkord «budsjett». Kanskje det kan være inspirerende? 

https://trinesmatblogg.no/tag/budsjett/

Anonymkode: 07baf...334

Det visste jeg ikke at hun hadde, takk for tips :) Men hvordan finner du frem til mat på budsjett, når man ikke følger linken din? Jeg letet overalt på siden henne uten å finne noe som het budsjett, antageligvis blind på begge øya

Hi

Anonymkode: 7bbf7...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...