Gå til innhold

Når kan man kjøre bil etter rohypnol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg selvsagt har fått av lege! Men glemte å spørre når jeg kan kjøre bil igjen ....

Anonymkode: 65588...278

Skrevet
2 minutter siden, Tekla123 skrev:

Ring legen og spør. 

Men han er ikke åpen nå... googla meg til at halveringstiden var 18-26 timer! Det er jo sinnsykt lenge!

Skrevet

Er det første gang du har fått/prøvd rohypnol? Det er sterke saker, jeg har en viss erfaring og du skal ikke kimse av hvor lenge man kan være påvirket av de. Bare vær forsiktig, det er VELDIG lett å like rusen altfor godt og bli avhengig! 

Anonymkode: 04d98...4a9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det første gang du har fått/prøvd rohypnol? Det er sterke saker, jeg har en viss erfaring og du skal ikke kimse av hvor lenge man kan være påvirket av de. Bare vær forsiktig, det er VELDIG lett å like rusen altfor godt og bli avhengig! 

Ja aller første gang. Aldri brukt noe sånt noensinne. Jeg føler meg slækk og fæl, men har hatt en operasjon hos tannlegen og blir alltid dårlig av bedøvelsen og så aner ikke hva som er hva. Tror nok muligens jeg er i form rent fysisk til å kjøre bil i morra, det jeg bekymrer meg for er hvis det mot formodning skulle skje noe på veien.... 

Skrevet

Skjer det noe på veien, og du tester positivt, får du selvfølgelig skikkelig trøbbel. Det er bare du som vet hvordan du føler deg i morra, men ville ikke tatt noen sjanser. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjer det noe på veien, og du tester positivt, får du selvfølgelig skikkelig trøbbel. Det er bare du som vet hvordan du føler deg i morra, men ville ikke tatt noen sjanser. 

Nei ikke jeg heller. Derfor tenker jeg å ikke kjøre i morgen... men på torsdag må det vel være greit? 😕

Skrevet

Du kan jo ringe legekontoret i morra og høre 😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ringe legekontoret i morra og høre 😊

Ja, det var bare eventuell kjøring i morgen som var dilemmaet. Men har bestemt meg for å ta buss, så hører jeg med en lege på jobb :)

Skrevet

Nå ble Rohypnol trukket og avregistrert i 2004, og i forkant gikk det fra B til A preparat. Hvis du har sovetabletter som inneholder flunitrazepam, selges det ikke i Norge og ikke under navnet Rohypnol. 

Disse tablettene er kjent for å få folk til og miste hukommelsen, og ha skikkelig hangover. Det ble brukt i drinker (før det fikk tilsatt fargestoff), nettopp fordi den som fikk det ble helt bevisstløs, mistet hukommelsen og ble forvirret og susete dagen etterpå.   

Anonymkode: 8ea25...6d8

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble Rohypnol trukket og avregistrert i 2004, og i forkant gikk det fra B til A preparat. Hvis du har sovetabletter som inneholder flunitrazepam, selges det ikke i Norge og ikke under navnet Rohypnol. 

Disse tablettene er kjent for å få folk til og miste hukommelsen, og ha skikkelig hangover. Det ble brukt i drinker (før det fikk tilsatt fargestoff), nettopp fordi den som fikk det ble helt bevisstløs, mistet hukommelsen og ble forvirret og susete dagen etterpå.   

Ja. Og det ga ikke noe svar på det jeg egentlig lurte på. Jeg fikk én rohypnol som beroligende hos tannlegen. Jeg har ikke hangover og har ikke mista hukommelsen, men jeg har vært i kontakt med noen på jobb som og mente det sikkert var lurt å vente med bilkjøring idag selvom det står på nett at man ikke skal kjøre samme dag som inntak. Bedre føre var, og sånn. 

Skrevet

Ja. Og det ga ikke noe svar på det jeg egentlig lurte på. Jeg fikk én rohypnol som beroligende hos tannlegen. Jeg har ikke hangover og har ikke mista hukommelsen, men jeg har vært i kontakt med noen på jobb som og mente det sikkert var lurt å vente med bilkjøring idag selvom det står på nett at man ikke skal kjøre samme dag som inntak. Bedre føre var, og sånn. 

Da har du en tannlege som ikke er helt innafor! 

Anonymkode: 1bb64...ee2

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du en tannlege som ikke er helt innafor! 

Det er dessverre ikke unormalt å gi det som sedasjon hos tannleger. Vet det ikke er greit, men angsten er så stor at jeg ikke turte å la være når de skulle gjøre et såpass stort inngrep. Googla det og mange får det hos tannlegen. Har ei kollega som har fått det og så ble ikke så veldig overraska. Bare aldri fått det eller prøvd det før. Det sterkeste jeg har tatt er paralgin forte...

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du kan ikke ha fått det som heter Rohypnol hos tannlegen. Det ble avregistrert og hadde produksjonsstopp i 2004 - altså 15 år siden.

På det norske markedet finnes ikke tilsvarende midler som Flunipam. Hvis du har fått dette, må du i då dall bo/få behandling i et annet land. Det er ulovlig å ta med seg dette over grensa. 

Halveringstiden er 15-35 timer. Med en såpass lang halveringstid, er det greit p holde seg unna bilkjøring et par dager etterpå. Du kan føle deg våken, men ha mer nedsatt reaksjonsevne enn du selv tror. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er dessverre ikke unormalt å gi det som sedasjon hos tannleger. Vet det ikke er greit, men angsten er så stor at jeg ikke turte å la være når de skulle gjøre et såpass stort inngrep. Googla det og mange får det hos tannlegen. Har ei kollega som har fått det og så ble ikke så veldig overraska. Bare aldri fått det eller prøvd det før. Det sterkeste jeg har tatt er paralgin forte...

Det er da legemidler som er lovlige som kan  brukes for tannlegeangst. Jeg hadde fått med angst av at tannlegen bruker dop som brukes til voldtekt som beroligene!

Skrevet

Men du kan ikke ha fått det som heter Rohypnol hos tannlegen. Det ble avregistrert og hadde produksjonsstopp i 2004 - altså 15 år siden.

På det norske markedet finnes ikke tilsvarende midler som Flunipam. Hvis du har fått dette, må du i då dall bo/få behandling i et annet land. Det er ulovlig å ta med seg dette over grensa. 

Halveringstiden er 15-35 timer. Med en såpass lang halveringstid, er det greit p holde seg unna bilkjøring et par dager etterpå. Du kan føle deg våken, men ha mer nedsatt reaksjonsevne enn du selv tror. 

Det sto rohypnol på pakninga så jo. Snakket med ei annen kollega som også har fått dette hos sin tannlege for bare to uker siden.

Snakket også med overlegen på jobb som er fullstendig klar over at dette blir gitt som engagsdoser hos tannlegene ved kirurgiske inngrep, og han sa jeg kunne kjøre i morgen om formen tilsa det.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da legemidler som er lovlige som kan  brukes for tannlegeangst. Jeg hadde fått med angst av at tannlegen bruker dop som brukes til voldtekt som beroligene!

Men det hadde ikke de der, så det var det jeg fikk. Dere må gjerne kverulere på det, jeg fikk rohypnol, jeg vet andre har fått det, og det var det jeg tok da jeg kom dit.

Skrevet

"Selv om Rohypnol i mange år nå har vært avregistrert som legemiddel i Norge, så er det fortsatt tilgjengelig. Hvis fastlegen finner det til pasientens beste, og hvor alle andre medikamenter for alvorlige søvnproblemer er prøvd ut, så kan legen søke Legemiddelverket om dispensasjon på pasientens vegne, om tillatelse til å gi pasienten resept på Rohypnol. Det enkelte apotek bestiller i så fall Rohypnol direkte fra grossist. I Norge vil dette si direkte fra Sveits. "

Så jo. Rohypnol finnes. Nå sjekka jeg medisinskapet på jobb og vi har det faktisk her og :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det sto rohypnol på pakninga så jo. Snakket med ei annen kollega som også har fått dette hos sin tannlege for bare to uker siden.

Snakket også med overlegen på jobb som er fullstendig klar over at dette blir gitt som engagsdoser hos tannlegene ved kirurgiske inngrep, og han sa jeg kunne kjøre i morgen om formen tilsa det.

Husk at det er veldig lett å overvurdere egen form når det kommer til reaksjonsevne. De fleste føler ikke selv at man har litt nedsatt reaksjon. Bedre å utsette bilkjøring en dag ekstra enn å være farlig i trafikken. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk at det er veldig lett å overvurdere egen form når det kommer til reaksjonsevne. De fleste føler ikke selv at man har litt nedsatt reaksjon. Bedre å utsette bilkjøring en dag ekstra enn å være farlig i trafikken. 

Absolutt! Tannlegen og legen på jobb sa jeg skulle la være samme dag. Men Jeg lot være idag og, er skikkelig dårlig. Men tror muligens jeg har blitt syk i tillegg. Så får se an i morgen hvordan det er da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...