Gå til innhold

Er jeg kald eller er jeg bare ærlig med meg selv og omgivelsene.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor utrolig rotete og usikkert er det ikke for barna om mor lever et helt annet liv den uka barna ikke er der? De er liksom ikke viktig nok til å involveres i hennes voksenliv? Men en klamp om foten som hun må leve med annenhver uke til de flytter ut og hun endelig kan leve sitt liv å flytte inn med kjæresten? Tenker dere i det hele tatt over hvordan dette oppfattes av barna?

I denne tråden var det mye egoisme!

Anonymkode: 35b74...285

Egoisme, og ikke ville dra inn en mann og små barn i livet til barna man har fra før? 

Jeg har selv en 12 og 15 åring, jeg kan love deg at hadde jeg skulle dra inn en mann, med 2 små barn i hus. Så hadde virkelig ikke de blitt fornøyde, de hadde virkelig ikke likt det. De hadde vært mye mer fornøyd, om jeg var sammen med denne mannen da vi hadde barnefri. Så kunne vi besøke, få besøk av og finne på ting sammen, alle sammen iblant. Men vi må ikke bo sammen. Mine barn er så store, og har overhodet ikke ønske om yngre søsken. Hvorfor skal dette da presses på det? Er vel da jeg hadde vært en egoist. 

Anonymkode: c23a9...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nettopp! Dette dreier seg om deg og dine behov, din egoisme og ikke at du «gjør det for barna» dine sin skyld. Kall nå en spade for en spade med en gang! 

Anonymkode: 35b74...285

Du går jo helt berserk i denne tråden. Du virker rett og slett ikke helt god...

Anonymkode: 2f5a9...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Men du synes jo ikke det er greit. Du har jo mast og mast gjennom hele tråden fordi du synes hun velger feil og egoistisk og ikke er voksen ettersom hun ikke vil bli samboer med denne mannen. Og det får meg til å lure altså. Hvorfor i all verden har du et så voldsomt behov for å kjempe gjennom din løsning og din mening som Fasiten for alle andre? 

Hi har vært ærlig om hva hun ønsker og ikke ønsker, hun har tatt det opp med kjæresten sin og det må være de to som sammen finner ut hvilken samlivsform som passer dem. At du maser på for å sette alle slags merkelapper som egoisme og umodent på dette, får meg til å tro at du tar det veldig personlig og jeg lurer igjen virkelig på hvorfor.

Da har du misforstått. Jeg maser fordi jeg mener folk kan si det som det er istedenfor å pakke det inn for at det skal virke bedre. Og hun velger jo som hun vil! Men kan jo da ikke forvente at mannen vil fortsette i forholdet... han vil jo ha en familie, ikke noen å knulle på når det måtte passe henne liksom. Sålenge folk finner likesinnede, er ærlige on det og ikke blir for ego så kjør på. Men ta for all del hensyn til barna! Det er kjipt å se mor flytte inn med kjæresten så fort en selv flytter hjemmefra liksom, sa føler en jo at mor satte livet på vent for en, og det er virkelig kjipt altså!

Anonymkode: 35b74...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er virkelig din verden så enkel? Man kan bare ha én tanke i hodet av gangen. Ett motiv og ett ønske??

Selvsagt er det summen av ønsker og behov som er årsaken. Noen er av hensyn til barna og noen til meg. Hadde jeg ikke hatt barna så hadde jeg kanskje gitt det en sjanse. 

 

Anonymkode: d5998...871

Uff, du skulle altså ønske du slapp barna? Ja, det høres jo ut som det er det koner ned til for mange!

Anonymkode: 35b74...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Egoisme, og ikke ville dra inn en mann og små barn i livet til barna man har fra før? 

Jeg har selv en 12 og 15 åring, jeg kan love deg at hadde jeg skulle dra inn en mann, med 2 små barn i hus. Så hadde virkelig ikke de blitt fornøyde, de hadde virkelig ikke likt det. De hadde vært mye mer fornøyd, om jeg var sammen med denne mannen da vi hadde barnefri. Så kunne vi besøke, få besøk av og finne på ting sammen, alle sammen iblant. Men vi må ikke bo sammen. Mine barn er så store, og har overhodet ikke ønske om yngre søsken. Hvorfor skal dette da presses på det? Er vel da jeg hadde vært en egoist. 

Anonymkode: c23a9...ce8

Du ser det bare fra din side. 

Anonymkode: 35b74...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du ser det bare fra din side. 

Anonymkode: 35b74...285

Nei, jeg ser det fra barna sin side. De har jo selv sagt at de ønsker det sånn. For far han flyttet rett inn til en dame med 3 barn, så skulle de leke lykkelig familie. Mens barna hans ble bare skvist ut mer og mer, og får nesten ikke ta del i deres familie. Så mine barn må sitte å se på far være en flott far, for 3 barn som ikke er hans. Mens han ikke er en god far til sine egne. Så de ønsker virkelig ikke at jeg skal flytte sammen med en mann, og i hvert fall ikke en mann med små barn. 

Anonymkode: c23a9...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg er singel, to barn 80%. 

Nå har jeg møtt en mann. Helt super fyr og jeg vil si jeg er forelska. Han har to barn, yngre enn mine. 

I dag sa jeg til han at for meg er det uaktuelt å trekke en mann helt inn (flytte sammen) i livene til mine barn, og at jeg ikke har noen ønsker om å bo med andre barn enn mine egne. Det ligger ikke for meg å være en moderne familie, og jeg ELSKER å bo alene og bare ha meg og barna å passe på. Han syntes dette var rart og ble litt sur/oppgitt. Han lirte av seg noe om at om jeg ikke likte barna hans så var det dumt da de var endel av han. Det handler jo ikke om å like ikke like (jeg har ennå ikke møtt de så han mente like, som i det faktum at han har barn).

Det ble en lang diskusjon da, ikke krangling. Men jeg fikk sagt at jeg er forelska i HAN men at noe samboerskap finnes ikke i vår horisont. Nå vet jeg ikke hvor dette ender, men bare tanken på å bli en moderne familie byr meg i mot. Han hadde problemer med å forstå at man kan være forelsket samtidig som man ikke vil bo med noen, og mellom linjene sa han at jeg måtte være litt kald/kynisk som hadde bestemt meg for dette og ikke endrer mening når jeg «angivelig er forelsket».

Hva tenker dere?

Anonymkode: d5998...871

Da tenker jeg det er best at du lar han gå, hvis du har slike tanker, ser ut som dere tenker ulikt her

Anonymkode: 82368...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, du skulle altså ønske du slapp barna? Ja, det høres jo ut som det er det koner ned til for mange!

Anonymkode: 35b74...285

Hvor ser du jeg sier dét?

Hadde han ikke hatt barn hadde jeg ikke flyttet sammen da heller. At han faktisk har barn er bare en fordel når det gjelder fremtidig kjæreste. For jeg vil ikke ha flere.

Du har uansett bestemt deg for at problemet mitt er hans barn og jeg er egoist så jeg avslutter diskusjonen her. 

Anonymkode: d5998...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uff, du skulle altså ønske du slapp barna? Ja, det høres jo ut som det er det koner ned til for mange!

Anonymkode: 35b74...285

Du er koko. 

Anonymkode: da457...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden kan godt være full av umodne egoister den. 

Anonymkode: 35b74...285

Umodne egoister? 

Det er jo akkurat det motsatte

Anonymkode: 08dd8...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har du misforstått. Jeg maser fordi jeg mener folk kan si det som det er istedenfor å pakke det inn for at det skal virke bedre. Og hun velger jo som hun vil! Men kan jo da ikke forvente at mannen vil fortsette i forholdet... han vil jo ha en familie, ikke noen å knulle på når det måtte passe henne liksom. Sålenge folk finner likesinnede, er ærlige on det og ikke blir for ego så kjør på. Men ta for all del hensyn til barna! Det er kjipt å se mor flytte inn med kjæresten så fort en selv flytter hjemmefra liksom, sa føler en jo at mor satte livet på vent for en, og det er virkelig kjipt altså!

Anonymkode: 35b74...285

« Noen å knulle på når det måtte passe henne» 

Er du 14 år? Det er ikke snakk om «knullekompiser». Det er snakk om et dypt, meningsfullt forhold, men uten samboerskap. Det er faktisk fullt mulig, og mange velger å leve slik. At du ikke evner å forstå hvordan det fungerer forteller vel mer om deg og ditt kunnskapsnivå, enn andres levemåte. 

Anonymkode: 08dd8...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg underviser og har sett nok av barn som kommer i klemme når en/begge foreldrer flytter inn med ny samboer. De blir ikke mishandlet, men de kommer i klemme. Plutselig har dette nye menneske mye og si og tar mye av forelderens fokus. Selv hevder de voksne at det går så bra, og barna mine er så glad i xx osv. Men så ser man på barna og tenker "nei. De er ikke de glade barna de var". For noen blir det bra, men riktig mange barn mister gløden/endrer væremåte/får praktiske problemer i hverdagen. Og det kan holde seg slik i åresvis. Ikke noe stort galt, men de kommer i klemme i de voksnes nye drømme og ideer. "Barna tilpasser seg. De har godt av å ha flere voksne i livet sitt". Vel, kanskje den energien de bruker på å tilpasse seg heller kunne brukes på noe annet, kanskje de ikke har bruk for flere omstillinger, kanskje det er noe helt tredje. Men veldig ofte når det dannes nye lappeteppefamilier er det de voksnes ønsker og drømmer som leves ut, og så må barna bare leve med det.

Så jeg skjønner hi. Skulle jeg få kjæreste nå ville det heller ikke være snakk om å flytte sammen. Uansett om han måtte ha barn eller ikke. Det vil jeg ikke utsette barna for bare fordi jeg har lyst å ha en mann i huset.

Anonymkode: a97d0...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at en person er egoistisk fordi den ikke ønsker å flytte sammen med ny mann med små barn?

Du anonym 285 høres ut som om du ikke klarer å se lenger enn nesetippen din.

Hvor har HI sagt at hun ikke ønsker å bli kjent med barna og ha opplevelser sammen alle sammen? Hun sier at hun ikke ønsker å starte opp et samboerskap med alt det innebærer av forpliktelser og utfordringer. Det betyr vel ikke at hun ikke kan bli en ressursperson i disse barnas liv og kjæresten i hennes. Trenger ikke å bo sammen og få hverandre "på brødskiva" for å ha et meningsfullt forhold.

Inntil barna flytter ut er deres velbefinnende det som kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg underviser og har sett nok av barn som kommer i klemme når en/begge foreldrer flytter inn med ny samboer. De blir ikke mishandlet, men de kommer i klemme. Plutselig har dette nye menneske mye og si og tar mye av forelderens fokus. Selv hevder de voksne at det går så bra, og barna mine er så glad i xx osv. Men så ser man på barna og tenker "nei. De er ikke de glade barna de var". For noen blir det bra, men riktig mange barn mister gløden/endrer væremåte/får praktiske problemer i hverdagen. Og det kan holde seg slik i åresvis. Ikke noe stort galt, men de kommer i klemme i de voksnes nye drømme og ideer. "Barna tilpasser seg. De har godt av å ha flere voksne i livet sitt". Vel, kanskje den energien de bruker på å tilpasse seg heller kunne brukes på noe annet, kanskje de ikke har bruk for flere omstillinger, kanskje det er noe helt tredje. Men veldig ofte når det dannes nye lappeteppefamilier er det de voksnes ønsker og drømmer som leves ut, og så må barna bare leve med det.

Så jeg skjønner hi. Skulle jeg få kjæreste nå ville det heller ikke være snakk om å flytte sammen. Uansett om han måtte ha barn eller ikke. Det vil jeg ikke utsette barna for bare fordi jeg har lyst å ha en mann i huset.

Anonymkode: a97d0...eda

Tipper du ser noe av det samme når det kommer nye søsken inn i familien også? Helsøsken...

Anonymkode: 35b74...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tipper du ser noe av det samme når det kommer nye søsken inn i familien også? Helsøsken...

Anonymkode: 35b74...285

Ikke det samme i det hele tatt. Det blir ikke det samme miljøskifte. 

Anonymkode: 08dd8...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...